Ga naar inhoud


Nederland1 HD


cheazers

Aanbevolen berichten

Gast satbird2002

denk niet dat NL1 HD in het betaal pakket van CDS komt, omdat het een publieke omroep betreft en die moeten gratis te ontvangen zijn.

 

Anders wordt er geld aan verdiend en dat is niet de opzet van een publieke omroep ( zoals een commercieele )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast thomas999
Origineel bericht van: digitaal kijker

jullie kijken nu toch ook al via de schotel naar die BBC progamma's,betalen jullie dan kijk en luistergeld aan de UK wink

Het gaat erom dat CDS er wel reclame voor maakt, maar dat zij er niet voor betalen, dit in tegenstelling tot de kabelaars.
CDS suggereert dat BBC HD deel uit maakt van hun HD pakket.
Ik kijk ook FTA naar de RAI, maar daarvan doet toch ook geen enkele provider net of het in hun pakket zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Op 10.758V heb ik S=85% Q=94%
Op 10842V S=84% Q=98%
Op 11.778V S= 80% Q=63%
Rec: SAB-Ultimate, ant= Channel Master-1.2m draaibaar

Ik kan er geen touw aan vastknopen. Kijk al geruime tijd naar bbc hd,, anixe, luxe hd, recent nog itv hd enz... via een multytenne
10.758V S=86% Q=71%
Op 10842V S=86% Q=72%
Op 11.778V S= 85% Q=2% (beide balkjes in't rood op mijn Clarke-tech HD5000C)
Ik kan aannemen dat ik mijn schotel nog wat beter moet kunnen uitrichten, maar totaal niks op 11.778V lijkt mij zo vreemd?

mvg
Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast E Pouls

Merk nu dat het geluid op NL1 HD na ongeveer 20 minuten wegvalt.

Even heen en weer zappen en het geluid is weer terug.

Beetje vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: rcu

Ik kan aannemen dat ik mijn schotel nog wat beter moet kunnen uitrichten, maar totaal niks op 11.778V lijkt mij zo vreemd?


is niet echt vreemd. had ik in het begin ook op mijn Multytenne met al een beetje bewolking aan de hemel. Bij zonnig weer geen probleem.
vandaag het dak opgeweest en effe optimaal uitgericht op Astra 3.
Nu perfect beeld op NL1 HD met behoorlijk bewolkt weer (Brabant).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Er zitten IMHO erg zwakke broeders bij die transponders op 23,5 Oost.

De Regionalen ontvang ik ook beter dan bv. het Etalagekanaal.

Het wordt tijd dat Astra een nieuwe satelliet op die plek hangt i.p.v. die bejaarde exemplaren die eerst ergens anders hingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik met de spectrum analyser kijk naar de signaalsterkte van de 3 Canaldigitaal transponders, zijn die niet zwakker, dan andere transponders.

 

Echter, op ongeveer dezelfde frequentie als de NED1 HD transponder zit er ook horizotaal gepolariseerd een transponder.

Daarom is op deze transponder de skew van de lnb zo belangrijk.

 

Iedereen hier, die problemen had, en de moeite heeft genomen, de afstelling van de schotel na te lopen, heeft ondertussen beeld.

 

Dat de sterkte van de Ned1HD transponder laag is, is pertinent onjuist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: ceesv

Echter, op ongeveer dezelfde frequentie als de NED1 HD transponder zit er ook horizotaal gepolariseerd een transponder.
Daarom is op deze transponder de skew van de lnb zo belangrijk.


Een spectrum analyzer heb ik helaas niet en de skew van de LNB's is niet te veranderen bij een Multytenne.
Ik heb gewoon het maximale signaal op Astra 3 gezet en nu prima beeld!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de sterkte van de Ned1HD transponder laag is, is pertinent onjuist.

 

Klopt de ontvangst hier, na de schotel en lnb nog wat bijgesteld te hebben is goed. 66%-100%. cool

We hebben de lux om nog te vergelijken ook, voetbal op NL HD en BBC HD. laugh

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is er dus..

Nu maar gelijk overgeschakeld naar BBC HD dit is tenminste 1920 1080 Ja ik heb een FULL HD TV dan wil ik het hebben ook.

En tevens is het signaal niet tenminste een sec. later als op Ned1 HD

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai ai, er zijn inderdaad bij Ned1 HD deinterlacing artefacts zichtbaar en ook is het beeld duidelijk minder scherp dan dat van BBC-HD. En ik heb notabene een 720p native TV... En ORF-HD is inderdaad nóg scherper...

 

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast John1985

En HD Suisse geeft het mooiste beeld. Ik vind het beeld van NED1 HD eigelijk erg meevallen, de bitrate lijkt ook voldoende. Wel vreemd dat juist het NED1 720P wat minder strak is met bewegingen het lijkt wat langer te ghosten en er zijn dan wat artifacs aanwezig. Dus NOS, overschalekelen naar 1080i, de voordelen van 720P zijn alles behalve aanwezig bij de huidige uitzending.

 

Oja, de echte uitzending van NED1 HD ging net voor het reclameblok van de eerste wedstrijd van start. Toen de reclame afgelopen was, was ook de NOS studio ineens HD. Erg mooi, ik hoop dat ze de HD schakelaar er de hele tijd op houden, en niet terug gaan naar het signaal van de afgelopen weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit, zowel als ik native 720p laat uitsturen als wanneer ik mijn receiver een conversie naar 1080i laat doen, bij snelle horizontale pans is het beeld niet 100% perfect. Ik begrijp echt de beslissing van de publieke omroep niet om dit 1080i bronsignaal te converteren naar 720p, er gaat behoorlijk fors kwaliteit verloren. En dat is tegen de verwachting in zelfs op mijn 720p native TV duidelijk te zien, zowel BBC-HD als zeker ORF1-HD zien er veel beter uit, scherper en briljanter.

 

De mythe dat 720p een beter beeld oplevert kan wat mij betreft in het ronde archief...

 

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...