Ga naar inhoud


Nederland1 HD


cheazers

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: fransbeen
De Astra 3 transponders voor de regio zenders 98% sterkte en 98% kwaliteit, bij de HD zenders 95% sterkte 52% kwaliteit.


Nou voor de zekerheid ook nog maar eens getest, maar ik kan dat zeker niet beamen, hier het resultaat van een 88 cm Triax en een Maxdigitaal 225 combo:

11914 H regiozenders signaal 91 kwaliteit 88
11739 V themazenders signaal 89 kwaliteit 84
11788 V HDTVzenders signaal 89 kwaliteit 82

Er zit dus verschil in maar het is niet dramatisch minder.
Hier krijg ik de zender van de Duitse kabel waar de filmkanalen op zitten veel slechter binnen dat is de,

11635 V filmkanalen signaal 90 kwaliteit 76

Misschien heeft het ook met de gebruikte schotels te maken heb nu al veel gelezen dat er voor de Multytenne er maar een wolk scheef hoeft te hangen en er is al geen signaal meer. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast dutsteun
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: fransbeen
De Astra 3 transponders voor de regio zenders 98% sterkte en 98% kwaliteit, bij de HD zenders 95% sterkte 52% kwaliteit.


Nou voor de zekerheid ook nog maar eens getest, maar ik kan dat zeker niet beamen, hier het resultaat van een 88 cm Triax en een Maxdigitaal 225 combo:

11914 H regiozenders signaal 91 kwaliteit 88
11739 V themazenders signaal 89 kwaliteit 84
11788 V HDTVzenders signaal 89 kwaliteit 82

Er zit dus verschil in maar het is niet dramatisch minder.
Hier krijg ik de zender van de Duitse kabel waar de filmkanalen op zitten veel slechter binnen dat is de,

11635 V filmkanalen signaal 90 kwaliteit 76

Misschien heeft het ook met de gebruikte schotels te maken heb nu al veel gelezen dat er voor de Multytenne er maar een wolk scheef hoeft te hangen en er is al geen signaal meer. laugh



Ik heb:
11914 H regiozenders signaal 92 kwaliteit 84
11739 V themazenders signaal 91 kwaliteit 83
11788 V HDTVzenders signaal 80 kwaliteit 40

_________________________
Topfield TF7700HDPVR / Aston 1.07 2.18/ Astra 1,2 en 3 en de Hotbird / TV: Samsung LE40F86 Full HD
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het vervelende 'euvel' ook.

 

De HD zenders op transponder 11788 geven een kwaliteit van 52%

Alle andere 95%. Daar ben je dan lekker mee met je HD spulleboel. Als het werkt is het ook wel superstrak trouwens smile

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier de volgende bevindingen.

 

11914 H regiozenders signaal 82 kwaliteit 100 68 dB/uV

11739 V themazenders signaal 82 kwaliteit 96 66 dB/uV

11788 V HDTV-zenders signaal 82 kwaliteit 90 66 dB/uV

 

Gemeten met een Wavefrontier T-90, en een Humax HDCI-2000

Veldsterkte gemeten met de Satlook Digital.

De transponders tussen de 11700 en 11800 zijn ongeveer 1,5 dB zwakker, dan de overige vertikale transponders, maar zien er op de spectrum analiser verder schoon uit.

11788 V is in ieder gevan niet zwakker dan andere transponders.

 

Een kwaliteit van 40 lijkt mij inderdaad onvoldoende.

Misschien toch schotel of lnb beter uitrichten???

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even in aanvulling op mijn metingen het volgende.

 

Ik heb ook nog even gekeken naar wat er op de horizontale polarisatie zit rond deze frequentie.

Rond 117770 H zit er ook een signaal, waarvan het spectrum gedeeltelijk in overlap is met onze 11788 V transponder.

 

Bij een niet optimale skew van de lnb zou er overspraak van die transponder het kwaliteitsprobleem van het signaal kunnen verklaren.

 

Iedereen heeft hier dezelfde sterkte verhoudingen tussen de 3 transponders van Canaldigitaal, maar bij sommigen is de kwaliteit sterk lager op de HDTV transponder.

Naar mijn ervaring kan je de BER sterk beinvloeden met de skew van de LNB.

Ook las ik vandaag, dat iemand met dezelfde problemen z'n lnb had vervangen, en daardoor het probleem had opgelost.

Hij vertelde dat hij de lnb vervangen had door precies hetzelfde type, welke hij 3 jaar geleden tegelijk met de andere lnb had gekocht, maar die als reserve in z'n la had liggen.

 

Ik vermoed, dat bij de hermontage de skew net iets beter is afgesteld en daardoor de overspraak van de horizontale transponder verminderd werd.

 

Mijn conclusie is dat de problemen die sommigen van ons hebben terug te voeren zijn naar overspraak van de H transponder op 11770 h.

 

Wie draait er eens aan z'n LNB en kijkt of daarmee zijn probleem opgelost is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Clarke-Tech5000/Multytenne, ontvangstmeter geeft 58 aan. Is weinig, maar voldoende. Mijn probleem zit in de zwarte canaldigitaal smartcard met SetTopBox abonnement (€59,95 per jaar) Service-information smartcard geeft aan: end date: 2008/7/31 Program package: 2. En dus géén beeld op NL1 HD, gecodeerd kanaal! Met een groene canaaldigitaal (zelfde abbo) smartcard werkt het wel, deze heeft Program Packages 2 EN 4. en mijn 2 euro smartcard van TVvlaanderen doet het natuurlijk ook niet, want die geeft Ned1/2/3 ook niet door. AS weekend test ik de TVvlaanderen smartcard met pluspakket, ik verwacht dat die wel werkt. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Ik heb een Clarke-Tech5000/Multytenne, ontvangstmeter geeft 58 aan. Is weinig, maar voldoende. Mijn probleem zit in de zwarte canaldigitaal smartcard met SetTopBox abonnement (€59,95 per jaar) Service-information smartcard geeft aan: end date: 2008/7/31 Program package: 2. En dus géén beeld op NL1 HD, gecodeerd kanaal! Met een groene canaaldigitaal (zelfde abbo) smartcard werkt het wel, deze heeft Program Packages 2 EN 4. en mijn 2 euro smartcard van TVvlaanderen doet het natuurlijk ook niet, want die geeft Ned1/2/3 ook niet door. AS weekend test ik de TVvlaanderen smartcard met pluspakket, ik verwacht dat die wel werkt. Groeten Dunhans.




Ik gebruik ook een zwarte smartcard en heb gewoon beeld op alle HD kanalen inclusief Ned. 1 HD.
Ontvanger is een Philips DSR 7121 die ik niet heb gekozen om zijn veelzijdigheid, maar om dit soort problemen te voorkomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Ik heb een Clarke-Tech5000/Multytenne, ontvangstmeter geeft 58 aan. Is weinig, maar voldoende. Mijn probleem zit in de zwarte canaldigitaal smartcard met SetTopBox abonnement (€59,95 per jaar) Service-information smartcard geeft aan: end date: 2008/7/31 Program package: 2. En dus géén beeld op NL1 HD, gecodeerd kanaal! Met een groene canaaldigitaal (zelfde abbo) smartcard werkt het wel, deze heeft Program Packages 2 EN 4. en mijn 2 euro smartcard van TVvlaanderen doet het natuurlijk ook niet, want die geeft Ned1/2/3 ook niet door. AS weekend test ik de TVvlaanderen smartcard met pluspakket, ik verwacht dat die wel werkt. Groeten Dunhans.


op de 2€ kaart van TVV heb je nooit ned 1-3,enkel de 8 vlaamse zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn zwarte CDS smartcard met SetTopBox abbo ontvang ik wel: Het Etalagekanaal en RNN7 op Astra 23,5E ook MTV Dance op Astra 19E doet het. En NED1/2/3/RTL4/5/7/SBS6/NET5&Veronica doen het ook. Maar wat is dan de reden dat ik NL1 HD niet heb. Een kennis van mij met hetzelfde abonnement en een (toevallig?) groene CDS smartcard geeft wel beeld op mijn ontvanger. En op de 2 euro TVV kaart mogen ze van mij ook NED1+NL1-HD/2/3 en de vlaamse radiozenders doorgeven! Vindt die 9 vlaamse tv-zenders wel een erg mager aanbod: één/ketnet-canvas/VTM/2BE/VT4/VIJFtv/Vitaya/JIM/KanaalZ. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Op mijn zwarte CDS smartcard met SetTopBox abbo ontvang ik wel: Het Etalagekanaal en RNN7 op Astra 23,5E ook MTV Dance op Astra 19E doet het. En NED1/2/3/RTL4/5/7/SBS6/NET5&Veronica doen het ook. Maar wat is dan de reden dat ik NL1 HD niet heb. Groeten Dunhans.


bij sommige mensen heeft heractivatie geholpen.zou ik ook even proberen. want je zou beeld moeten hebben.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen beeld op NL 1 HD, wel geluid. Ontvanger Topfield 7700 hsci, en entertainment pakket van canal digital.

Leverantier ***geen-reclame*** gebeld, die zeiden dat het aan de CAM ligt, ik heb een Aston 1.05. Ik heb van een buur de nieuwe Aston dual geprobeert zelfde probleem.

Wie weet de oplossing? apparaat apart voor voetbal gekocht en juist die zender werkt niet. Alle free to air HD zenders werken wel. Verder prima ontvanger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...