Ga naar inhoud


Nederland1 HD


cheazers

Aanbevolen berichten


  • Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Er staat in deze thread het volgende geschreven:

 

Ze zijn bij CDS met NL1 HD zojuist overgegaan op 1080i.

 

Alfons

 

Bron, Alfons Verbiest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak gebruik van een maxdigital 225 ontvanger (is Clarke Tech 5000) en een Panasonic 32 inch hd-ready tv (die overigens wel 1080i en 1080p aan kan). Kan ik mijn output nu het beste op 720 p zetten of op 1080i? Wat geeft de beste beeldkwaliteit?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je beeldscherm zelf werkt met Progressieve beelden, en daarom zal onderweg het signaal omgezet moeten worden van Interlaced naar Progressief.

 

De vraag is welk toestel, je sat ontvanger of je beeldscherm, deze omzetting het beste doet.

 

Het is dus een kwestie van uitproberen en kritisch naar het beeld kijken, wat je het beste bevalt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net thuis de thread verder doorgelezen, en vastgesteld dat je die mededeling ook hier in deze thread gepost had.

Daardoor krijgt mijn post een onbedoelde toon... smile

 

Het is alleen jammer, dat de eerstvolgende hd content bij de start van de OS te zien zullen zijn.

 

Ik ga er inderdaad ook vanuit, dat we de OS in 1080i te zien zal zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik maak gebruik van een maxdigital 225 ontvanger (is Clarke Tech 5000) en een Panasonic 32 inch hd-ready tv (die overigens wel 1080i en 1080p aan kan). Kan ik mijn output nu het beste op 720 p zetten of op 1080i? Wat geeft de beste beeldkwaliteit?


De receiver kun je het beste zetten op de resolutie waarin wordt uitgezonden. Op deze manier hoeft er maar één keer omgerekend te worden (door je tv), en niet twee maal (door je mediabox en uiteindelijk ook door je tv).

Onder andere NL1-HD, BBC-HD, Discovery-HD, Voom-HD, Brava-HDTV, Luxe-HD zijn zenders die in 1080i uitzenden. Nationalgeo-HD, Orf-HD, HD-Suisse zenden in 720p uit.

Vaak hebben receivers een "auto" of "original" stand. Dan schakelt de receiver uit zichzelf naar gelang het kanaal. Dat
is natuurlijk het makkelijkst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn ontvanger alleen op 1080i of 720 p zetten. Heb hem nu maar op 1080i gezet. Ik denk dat de panasonic tv het beeld beter omzet naar progressive dan de sat ontvanger.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


...

Onder andere NL1-HD, BBC-HD, Discovery-HD, Voom-HD, Brava-HDTV, Luxe-HD zijn zenders die in 1080i uitzenden. Nationalgeo-HD, Orf-HD, HD-Suisse zenden in 720p uit.

...



BBC-HD (en Luxe HD, broadcaster afhankelijk) zijn 1440x1080 (of 1280x1080, luxe hd) MBAFF (AR 16:9), dit is dus 1080i OF 1080p, source afhankelijk. Meer info + voorbeelden:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120317

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik het bericht in de link nog eens goed lees gaat het overigens

over de "delivery requirements".

Of de uitzendstandaard daadwerkelijk naar 1920 gaat is dus nog niet zeker. Al kun je dit wel verwachten, aangezien ze niet voor niets de aanlever-vereisten op willen trekken naar 1920.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast radio_man_new

Interessant!

Alleen begrijp ik niet dat mijn Topfield 1080i aangeeft en, wat meer zegt, mijn scaler ook!

Norm 1080 is toch 1920x1080 ?

De enige andere HD norm die ik ken (720p) is 1268x720, maar

De scaler (VP50 Pro) geeft 1080p uit naar de Samsung LE46A626.

Waar wordt nu teruggerekend?

Groet!

Barend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Anoniem
Hoe het ook is, Nederland 1 HD is gewoon veel te zwak. Toen er een bui langsdreef was ik de zender al kwijt.
CD kan wel een onderzoek doen, maar ik heb liever dat ze er concreet iets aan doen.


Inmiddels zijn we anderhalve maand verder en is NL1 HD nog net zo zwak als toen. En bij CD zelf lees je er ook helemaal niets over.
Voor deze laatste week verwacht ik geen verbetering, maar voor diegenen die een abonnement hebben op de andere HD-zenders op deze frequentie, lijkt het me niet echt prettig.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...