Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toch even een reactie omtrent het pdfje. Hetgeen wat erin beschreven wordt klinkt inderdaad als een klok, maar er wordt hier wel uitgegaan van het feit dat er een HD bronsignaal gebruikt wordt. Zodra je het uitgangsformaat van de DM800 op 720P vastzet worden alle SD zenders geupscaled naar 720P en gaat de box zelf deinterlacen en scalen. Zet je de box op 1080i dan scaled de box enkel en laat het deinterlacen aan je tv of projector over.

 

Mijn persoonlijke mening is dat je het bronsignaal beter door je tv of externe scaler kunt laten scalen en deinterlacen, momenteel is dit echter via de HDMI uitgang niet mogelijk omdat er enkel een 576P stand aanwezig is waardoor de box toch zelf gaat deinterlacen. Ik deel overigens wel de mening dat de 720P stand op mijn installatie iig meer scherpte behoudt bij SD uitzendingen dan de 1080i stand.

 

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel een DM7000 als een DM800. En moet zeggen dat het beeld van de DM800 zowel in HD als SD vele malen mooier is dan die van de DM7000. Maar de DM7000 is verbonden via SCART en de DM800 natuurlijk via HDMI. TV een SONY Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jacksparrow

Helemaal mee eens en ik denk dat de verschillen aangeduid door hemertje deels te verklaren zijn met jouw uitleg, maar even een stapje terug. Normaal gesproken is het beeld dat het minst wordt bewerkt het beste. Dus een uitgangssignaal van 1080i kan het beste ook zo worden doorgestuurd 1:1 pixel mapping naar het display, want dan hoeft er geen enkele berekening te worden toegepast, alleen deinterlacing.

 

Nu is het zo dat de deinterlacer van de Panasonic niet het sterkste punt is, dus het zou kunnen (maar ik heb mijn twijfels hierover) dat inderdaad een 720p signaal uitsturen, ook al is het oorspronkelijke signaal 1080i(!!), beter is dan direkt 1080i uitsturen. Dan moet uiteraard de deinterlacer van de receiver wel beduidend beter zijn dan van de Panasonic.

 

Is het oorspronkelijke signaal 720p dan lijkt het mij aannemelijk dat je het best ook in 720 kunt uitsturen om te deinterlacing te vermijden (in het andere geval moet de receiver interlacen én omrekenen naar 1080i en vervolgens moet het display weer deinterlacen).

 

Een SD signaal kan mi het best worden uitgestuurd in 576p afhankelijk van het display en de kwaliteit van de elektronica van de receiver. In geval van bijv een Pioneer (of een externe scaler) zou ik altijd het oospronkelijke signaal uitsturen en al het rekenwerk aan de Pio overlaten. Bij Panasonic ligt dat iets anders omdat de elektronica (=deinterlacer) niet van hetzelfde nivo is. Het beste zou zijn bij SD uitzendingen gewoon uit te sturen in 576i maar dat kunnen niet alle receivers (en ik heb nooit begrepen waarom niet, mogelijk is dit een chip kwestie dus een hardware probleem).

 

Het blijft altijd een kwestie van proberen en goed nagaan wat het bronsignaal precies is.

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij wel opvalt is als ik voetbal zit te kijken op NL1 HD dat als er een bal over het veld geschoten wordt dat het de bal begint te haperen (geen geintje :D) dus eigenlijk bij snel beeld treedt dit op. Zowel op 720p als 1080i

Ik heb dus de 800 aangesloten op een Panasonic TH-46PZ85E.

Ik zag hier al meer mensen met een Pana scherm ,hebben deze hier ook last van.

En wat zijn jullie settings op tv en 800?

Voor de rest een super scherp plaatje op HD

Maar ik heb ook een 7025 en deze doet voor SD weergave niet echt onder al lijkt er als ik de 800 op 573 zet er meer diepte in het beeld te zitten.

Verder kan ik mijn 7025 ook nog upscalen met een Plasma Enhancer PEP pro naar 1080p en dit zet ook een zeer mooi plaatje neer op SD maar HD rules.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
Je moet iets uit zetten dan goed.
Ik heb de IFC uitgezet en zie nu het dus niet meer met voetballen.


@vlaamse,

Wat bedoel je met de IFC uitgezet ?

mvg,
MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG
Origineel bericht van: freaky
Wat mij wel opvalt is als ik voetbal zit te kijken op NL1 HD dat als er een bal over het veld geschoten wordt dat het de bal begint te haperen (geen geintje :D) dus eigenlijk bij snel beeld treedt dit op. Zowel op 720p als 1080i


Ik heb hier geen last van met mijn Pana TH 50PV500 van al bijna 3 jaar oud.
Heb perfect beeld via 1080i, op 720P ervaar ik het beeld minder sprankelend, in beide gevallen suist de bal zonder haperingen door het beeld.
SD geeft een goed beeld maar niet beter als dat van mijn 7025 met een goede afgeschermde scartkabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Mijn persoonlijke mening is dat je het bronsignaal beter door je tv of externe scaler kunt laten scalen en deinterlacen, momenteel is dit echter via de HDMI uitgang niet mogelijk omdat er enkel een 576P stand aanwezig is waardoor de box toch zelf gaat deinterlacen. Ik deel overigens wel de mening dat de 720P stand op mijn installatie iig meer scherpte behoudt bij SD uitzendingen dan de 1080i stand.



576i kan de 800 ook uitsturen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
En wat voor tv is dit dan.Panasonic TH-42PZ85
Volgens mij ook full hd.
of ben ik nu gek.
Hier is ie slechter.dan de 7025 en de 7000


gewoon ALLE beeldverbeteraars uitzetten in je menu's van de TV

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
in meneu . instellingen daar staat IFC op aan moet je ff uit zetten. Intelligent Frame Creation moet je ff uit zetten , van je tv.


@vlaamse,

Thx,

MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...