Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Gast Albino boomkikke

Ik vind het beeld super van de DM800. Maar ik kom dan ook van een analoge televisie abonnement af in combinatie met een Sony Bravia 40" HD-Ready. Dan is echt alles beter wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: jacksparrow
Dat is interesant om te horen :-) Kun je mij vertellen hoe ik dit via de HDMI aansluiting bewerkstellig? Uiteraard kan het al wel via de scart aansluiting maar dat is dan helaas wel analoog


mijn panasonic geeft op het tv scherm aan dat ie 576i input krijgt via de hdmi

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vreemd aangezien iedereen op diverse fora klaagt dat er enkel 576p uit de dm800 te krijgen is. Mijn Sony LCD TV geeft ook 576p als input signaal aan en binnen het menu is ook enkel 576p te selecteren. Welke image draai je?

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Dat is vreemd aangezien iedereen op diverse fora klaagt dat er enkel 576p uit de dm800 te krijgen is. Mijn Sony LCD TV geeft ook 576p als input signaal aan en binnen het menu is ook enkel 576p te selecteren. Welke image draai je?


er zijn onlangs diverse TV outputs in het AV menu toegevoegd door DREAM. ik draai een interne PLi beta

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Dan zal het wel een nieuwe feature zijn binnen de pli beta welke je draait. Ik wacht met spanning af :-)


kwestie van de officiele DMM Enigma2 repositorie updaten
dat kunnen de andere imagebouwers ook
aan die drivers kunnen we zelf niets doen, dat gebeurt door DMM zelf

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik weet is dat niet elke tv hetzelfde beeld weergeeft en de mensen ook zelf soms het verschil niet zien,

de ene heeft scherpere ogen dan een ander,

iemand die een CRT tv heeft en de kabel is niet zo denderend zal niet zo vlug zeggen dat het beeld slecht is op z'n tv,omdat die dat gewoon is,en als ze dan een lcd of plasma zien spelen denken ze direct dat het veel beter is,

ook de gebruikte uitgang op een tv kan veel verschillen met zich meebrengen.

de dreambox 800 aansluiten op een low budget tv of een plasma van bv 4000€ is al een heel erg groot verschil in beeldkwaliteit.

en dan zijn er nog wat factoren,

ieder kijkt naar z'n tv hoe hij denkt het mooiste beeld te hebben en dat is bij iedereen anders,

dus in feite kan je daar niet op afgaan,niet iedereen heeft dezelfde tv.

ik heb een toshiba LCD van een 3 jaar bijna,ik moet de box laten z'n werk doen omdat de tv geen goeie beeldverbeteraar heeft,het werk doen door de chip bv moet door de DB800S,

ben heel erg tevreden van m'n tv voor al zo oud te zijn,het HD beeld is zuiver zelf op 1080 als op de laagste stand in de dreambox.

het enige wat ik nu wel merk is dat m'n tv niet meer automatisch aanpast als er een 16/9 of 4/3 beeld is.

hij bleeft op breedbeeld staan,

de dreambox staat op automatisch als er 4/3 beeld is.

maar het blijft breedbeeld.

kan het enkel op de laagste stand zelf aanpassen,vanaf 720p niet meer.

als ik mij een nieuwe moet kopen zal het weer een toshiba zijn,ben daar zeer tevreden over.

of vinden jullie een ander merk beter,heb gehoord dat er soorten chips zijn die in de tv zitten,een bepaalde chip zou de beste zijn in je tv,

kan even niet op de naam komen.

en niemand kan me ee merk aanraden met die bepaalde chip in.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels ook eens het beeld goed bekeken na een week draaien met de 800 en moet zeggen dat ik het beeld van de 7000 scherper vindt dan de 800.Heb ze om en om bekeken en het sd beeld is niet echt scherp als je goed kijkt een lichte waas erover.Het HD beeld daar in tegen is wel mooi scherp.Is ook zo bij iemand waar ik vorige week ook een 800 heb geinstalleerd.Er wordt hier gekeken op een Panasonic TH-42PZ85E

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk op een gecalibreerde Samsung LE32M71B.

 

Een 7000 via kwaliteits scartkabel.

Een 800 via de DVI-HDMI en tevens scartkabel.

 

SD uitzendingen zijn vele malen beter (scherper, mooiere kleuren) op de 7000 wanneer je vergelijkt met de 800 als hij aangesloten is via HDMI.

 

Wanneer je SD beelden bekijkt via de scart output komt het beeld van de 800 dicht in de buurt van de 7000.

 

Zet je de output resolutie van de 800 op 576p dan is het SD beeld ook heel wat beter.

 

DUS... de upscaler van de 800 is dan toch niet zo ideaal in combinatie met mijn TV.

 

Dit is hoe ik het ervaar.

 

Grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
Hemertje hier staat ie op normaal en beetje lager op koel, heb vanalles al geprobeerd maar krijg niet mooi scherp, scherpte zit er niet in hier.


ik heb hem op Eco staan, dat gaf op het moment van plaatsen de mooiste, lees natuurgetouwe, kleur en beeldweergave. de contrast heb ik wel wat naar beneden geschoefd, zo ergens rond de 60-65%

ik ben hem nog aan het inspelen op dit moment, zit nog onder de 200 branduur

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
Hemertje hier staat ie op normaal en beetje lager op koel, heb vanalles al geprobeerd maar krijg niet mooi scherp, scherpte zit er niet in hier.


mijn ervaring is wel dat dit verschilt van zender tot zender of zelfs uitzending tot uitzending

ik zie namelijk geen verschil tussen bv Studio Sportzomer op NL1 (upscalen door de DM800)of op NL1-HD (upscalen door CDS)

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...