Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Het zou plezierig zijn als je per aangeboden resolutie kan instellen wat je als outout wilt. Bijvoorbeeld op de volgende manier:

 

576i -> 720p

720p -> 720p

1080i -> 1080i

 

Kan dit in de nieuwe PLi beta, of kan je maar een output kiezen waarnaar alles geconverteerd wordt?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: tfh
Het zou plezierig zijn als je per aangeboden resolutie kan instellen wat je als outout wilt. Bijvoorbeeld op de volgende manier:

576i -> 720p
720p -> 720p
1080i -> 1080i

Kan dit in de nieuwe PLi beta, of kan je maar een output kiezen waarnaar alles geconverteerd wordt?



we hebben er al wel aan zitten denken, maar voorlopig het laatste, dus 1 standaard output kiezen voor alle aangeboden resoluties...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: metoo
Het SD beeld op de 800 is veel scherper/beter dan op de 500 bij mij.


slechter dan de 500 kan je ook niet hebben
die heeft de minste hardware aan boord van allemaal


Elk nadeel heb ze voordeel, ik ben er dus het meest op vooruit gegaan en ben er dan ook vet happy mee.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Het zou plezierig zijn als je per aangeboden resolutie kan instellen wat je als outout wilt. Bijvoorbeeld op de volgende manier:

576i -> 720p
720p -> 720p
1080i -> 1080i

Kan dit in de nieuwe PLi beta, of kan je maar een output kiezen waarnaar alles geconverteerd wordt?



Hier wil ik me bij aansluiten dit zou een goede oplossing zijn.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: tfh
Het zou plezierig zijn als je per aangeboden resolutie kan instellen wat je als outout wilt. Bijvoorbeeld op de volgende manier:

576i -> 720p
720p -> 720p
1080i -> 1080i

Kan dit in de nieuwe PLi beta, of kan je maar een output kiezen waarnaar alles geconverteerd wordt?



we hebben er al wel aan zitten denken, maar voorlopig het laatste, dus 1 standaard output kiezen voor alle aangeboden resoluties...


Een 'Trough' functie zou ook erg handig zijn, dus gewoon de resolutie uitsturen zoals de bron is...

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yo!
Een 'Trough' functie zou ook erg handig zijn, dus gewoon de resolutie uitsturen zoals de bron is...


stel het nog eens voor op het DMM forum
die vraag is daar al meerdere malen gesteld

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Code:
Een 'Trough' functie zou ook erg handig zijn, dus gewoon de resolutie uitsturen zoals de bron is...

Inderdaad een instelling "orignal", dit is toch vanzelfsprekend.
Ik heb een plasma-TV Pioneer LX-5080D, die kan toch veel beter upscalen dan een DM800.
Link naar reactie
Delen op andere sites

576i? Neem aan dat als je deze stand kiest, dat dan ook alles in die resolutie doorgegeven wordt. DU svan HD is dan geen sprake meer.

 

Het zou handiger zijn als er nog een optei bijkomt: Automatic. Want nu moet ik steeds met de hand switchen als ik naar Ned 1 HD wil kijken en daarna weer naar Discovery HD. De een is in 720P en de andere in 1080i. Nog een probleempje is dat als ik nu via de SCART op een oude TV zit mee te kijken, dat alles uitgerekt is. De WSS en breedbeeld stuursignalen worden dan niet doorgegeven. Kies je voor SCART in het menu, dan werkt wel alles OK, maar heb je bagger beeld via je HDMI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
576i? Neem aan dat als je deze stand kiest, dat dan ook alles in die resolutie doorgegeven wordt. DU svan HD is dan geen sprake meer.

Ik vind ook dit beeld op mijn TV toch heel goed.
Ik vertrouw meest op mijn TV omdat dit een Pioneer Plasma LX-5080D is, die als heel kwalitatief gekend is.
Overigens kijk ik 98% van de tijd naar SD, dus die gaat voor.
Ook heb ik op dit forum gelezen dat de DM800 2 Broadcam chips heeft, één voor SD en één voor HD. Ik neem dus aan dat hoe dan ook bij HD altijd die ene chip het beeld vormt. Of heb ik het mis?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: Yo!
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: tfh
Het zou plezierig zijn als je per aangeboden resolutie kan instellen wat je als outout wilt. Bijvoorbeeld op de volgende manier:

576i -> 720p
720p -> 720p
1080i -> 1080i

Kan dit in de nieuwe PLi beta, of kan je maar een output kiezen waarnaar alles geconverteerd wordt?



we hebben er al wel aan zitten denken, maar voorlopig het laatste, dus 1 standaard output kiezen voor alle aangeboden resoluties...


Een 'Trough' functie zou ook erg handig zijn, dus gewoon de resolutie uitsturen zoals de bron is...


Een 'Trough' functie zou ook erg handig zijn, dus gewoon de resolutie uitsturen zoals de bron is...

Is hier al wat meer duidelijkheid over bij Dream Multimedia, ...uitsturen zoals de bron is...

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...