Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: vlaamse
Zit hier al op 1000 uur..eco is wel leuk overdag, maar s.avonds dan word het beeld echt donkerder


heb overdag geen tijd om tv te kijken
kijk dus vooral savonds tv en deel weer je ervaring niet, sorry...

je ziet dat tv kijken erg persoonlijk wordt zo wink

enig idee hoe ik het aantal branduren kan controleren?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

klepje aan zijkant open .-/v drukken dan 3 keer nul op de afstandsbediening.snel achter keer de 0 drukken. dan komen er allemaal letters en zo en aan de linkerkant boven staat time staat nu hier op 1028 uur. probeer maar eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje

ik zie namelijk geen verschil tussen bv Studio Sportzomer op NL1 (upscalen door de DM800)of op NL1-HD (upscalen door CDS)


Dat kan kloppen omdat Ned1 HD niet altijd HD content uitzend. Alleen tijdens en gedurende de wedstrijd is het "echt" (nou ja echt maar daar hebben we al veel over gelezen) HD content. Feitelijk is Ned1 HD buiten het voetbal om gewoon een geupscalde SD uitzending.

Groeten,
GVW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
-/v drukken dan 3 keer nul op de afstandsbediening.snel achter keer de 0 drukken.

Hiermee zou ik wel heel voorzichtig omgaan.
In het service menu kun je heel gemakkelijk je TV naar de eeuwige jachtvelden sturen.
Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GVW1
Origineel bericht van: hemertje

ik zie namelijk geen verschil tussen bv Studio Sportzomer op NL1 (upscalen door de DM800)of op NL1-HD (upscalen door CDS)


Dat kan kloppen omdat Ned1 HD niet altijd HD content uitzend. Alleen tijdens en gedurende de wedstrijd is het "echt" (nou ja echt maar daar hebben we al veel over gelezen) HD content. Feitelijk is Ned1 HD buiten het voetbal om gewoon een geupscalde SD uitzending.

Groeten,
GVW


dat zeg ik hierboven ook volgens mij

buiten de wedstrijden om (= bv Studio Sportzomer) zie ik geen verschil tussen beide

wanneer ik dan naar NL1 kijk upscaled mijn DM800 naar 720P
wanneer ik dan naar NL1-HD kijk upscaled CDS volgens mij ook naar 720P (de Dm800 doet er dan toch niets mee omdat die dan al 720P binnenkrijgt?)

de TV ziet dan vanuit de hdmi bron geen verschil, alleen het upscalen zelf gebeurt door een andere bron (800 of CDS)

of heb ik het nu verkeerd?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanavond ook even de vergelijking gedaan met een scartkabel er tussen en wat blijkt...en veel helderder beeld dan met HDMI en veel scherper.Zal 1 deze dagen nog met andere HDMI kabel proberen om te kijken of dit misschien het euvel is.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

hemertje,

 

De meeste HD uitzendingen zijn in 1080i. Kun je op de DM8000 niet nagaan wat het ingangssignaal is? Goed nieuws over 576i overigens!!

 

Wat ik zo hier en daar rond heb gelezen is dat de DM800 inderdaad niet een al te scherp beeld geeeft maar dat zou ook gedeeltelijk kunnen liggen aan de firmware die wat zacht is ingesteld (heeft overigens het voordeel dat video artefakts minder te zien zijn). De Ipbox schijnt veel scherper te zijn ingesteld. Maw de DM800 in kombinate met de Panasonic geeft mogelijk een wat zacht eindresultaat want ook de Pana heeft diezelfde karakteristiek bij SD.

 

Zou mooi zij dat de beeldinstellingen oop de DM800 zouden kunnen worden ingesteld. Misschien in een volgende firmware?

 

Blijf het raar vinden, maar zonder tegenbewijs geloof ik dat uiteraard, dat een DM7000 (over scart) een beter resultaat geeft dan de DM800 over hdmi.

 

Zou ook iedereen willen vragen om zoveel mogelijk informatie te verstrekken over de instellingen als het over de beeldkwaliteit gaat:

- resolutie van het signaal van de uitzending PAL (576i) of HD 720p of 1080i

- signaal dat wordt uitgestuurd

- instelligen van het display (beeldbewerkingen uit en 1:1 pixel mapping bij 1080i)

 

DeDream

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Het SD beeld op de 800 is veel scherper/beter dan op de 500 bij mij.


slechter dan de 500 kan je ook niet hebben
die heeft de minste hardware aan boord van allemaal

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...