Ga naar inhoud


nieuw geheugen defect.


Hellum

Aanbevolen berichten

Ik vind dit een zeer vreemd probleem,

ik heb gisteren voor kennissen nieuw werkgeheugen voor hun computer gekocht bij een zaak hier in de buurt. Nu heeft het goed gewerkt en kon ik Windows er goed opnieuw op installeren (er zat eerst maar 256 MB in).

Bij het installeren van het nieuwe geheugen (1GB) heb ik het oude er in verband met conflicten (You never know) uitgehaald, had toch nauwelijks functie en het was maar 266MHz ?? .

nu kom ik daar vandaag weer, ze konden hun oude startpagina niet terug vinden, ik ben bereid om te helpen, no problemo maar dan herstart de pc ineens, krijg ik te horen: "ja dat deed die gisteravond ook al" ik kon het zelf niet geloven maar toch heb ik eerst memtest86 over de pc gegooid, na 5 minuten al meer als 1000 fouten.

Ik heb het oude geheugen er weer ingestopt weer memtest86, geen fouten.

dus het werkgeheugen is defect, wil ik het vanmiddag terug brengen moeten ze eerst uitvoerig testen of het mijn schuld niet is, rond 5 uur zal ik gebeld worden en nu heb ik nog geen telefoontje gehad, het geheugen hebben ze daar nu wel.

 

wat is nu wijs om te doen?

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel de goede geheugen module erin gestopt ?

 

Let op de kloksnelheid. Het moederboard bepaald de kloksnelheid i.c.m. de proccessor.

Als de oude 266MHz aan kloksnelheid heeft, dan moet de nieuwe deze ook hebben. Het één en ander is moederboard afhankelijk.

Gebruik eens AIDA32 om de hardware uit te lezen.

 

DDR pc 1600 kloksnelheid 200 MHz

DDR pc 2100 kloksnelheid 266 MHz

DDR pc 2400 kloksnelheid 300 MHz

DDR pc 2700 kloksnelheid 333 MHz

DDR pc 3200 kloksnelheid 400 MHz

 

Let ook op DDR en DDR2, ook daar zit veel verschil in.

 

Dit is een veel voorkomende fout, om een verkeerd type werkgeheugen erin te zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat niet om mijn computer zoals ik al eerder heb gezegd.

maar we zullen zien, heb een uur geleden dus toch nog wel een telefoontje gekregen, ik kan dinsdag (dan zijn ze weer open) een nieuw geheugenreepje ophalen.

 

we zullen zien.

 

MVG. GErard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ok, nieuw geheugen zit erin, het heeft nu zo'n 2 weken goed gewerkt en ik kreeg net weer telefoon, heb de pc opgehaald, rundll32 gaf ineens problemen, ik dacht ik doe eens een geheugentest en ja hoor hetzelfde euvel weer.

wat kan het probleem nou zijn? ik bedoel het geheugen is weer defect maar wat is de grootste kans waardoor dit komt omdat het waarschijnlijk niet aan het geheugen zelf ligt en het er ook goed in past omdat het wel 2 weken heeft gewerkt.

 

ik heb ze al verteld dat ik er waarschijnlijk een ander moederbord moet inzetten omdat ik denk dat het daar aan ligt, maar voor dat ik ze op kosten jaag (er zit een 478 proccessor enzo in) wil ik het zeker weten.

 

en om op paardengek terug te komen nieuw snel DDR geheugen kan ook gewoon onder een lagere snelheid werken en het word automatisch gedecteerd en ingesteld, ik kan er niets aan veranderen.

 

ik word hier helemaal gek van!!

 

edit: nog vergeten te vertellen dat de computer goed werkt met ene ander reepje geheugen dat ik nog had liggen, het is alleen eigenlijk te weinig om lekker met de pc te werken (slechts 512MB)

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je geheugen hebt gekocht voor een lagere werkspanning dan dat jouw moederbord gebruikt. Dus als de spanning te hoog is dan kan dat op den duur het geheugen "slopen".

 

Mijn advies is dan ook om in het moederbord boekje even op te zoeken welk type erin gaat met welke spannings specificatie. Indien je het boekje niet meer hebt, even op internet kijken of je hem kan downloaden. Als dat ook niet meer gaat, dan naar de site van Crucial geheugen of Kingston geheugen gaan en daar zoeken op het type moederbord. Dan weet je meteen welk type geheugen erin zou moeten werken. Eventueel kan je het meteen bestellen, beide hebben een werkings garantie. Als het niet werkt, dan krijg je gewoon je geld terug! smile

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moimoi
ok, nieuw geheugen zit erin, het heeft nu zo'n 2 weken goed gewerkt en ik kreeg net weer telefoon, heb de pc opgehaald, rundll32 gaf ineens problemen, ik dacht ik doe eens een geheugentest en ja hoor hetzelfde euvel weer.
wat kan het probleem nou zijn?

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Dell PC. Er kwam steeds het beruchte blauw scherm in beeld.
De geheugentest gaf steeds een geheugenfout aan ondanks dat ik de RAM modules meerdere malen heb vervangen, uiteindelijk zelfs door de originele van Dell. Uiteindelijk bleek in mijn geval de microprocessor een bepaald defect te hebben (ben vergeten welk, ik dacht L2 cache). Dit bleek uit de systeemtest-CD die je bij Dell kunt downloaden. De processor was een oudere 486 die nergens meer nieuw te krijgen was, deze heb ik toen 2e hands via marktplaats gekocht. De processor vervangen en de test-CD gaf geen storingen meer aan, de PC doet het inmiddels weer maandenlang prima. Misschien heb je er wat aan.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...