Ga naar inhoud


Reparatie service sterft langzaam uit


Snurker

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ja we komen in een weggooi maatschappij terecht.

 

NEEN DAT (bovenstaande) is absoluut niet waar....

 

we recyclen omdat de grondstoffen niet meer te vinden zijn of onbetaalbaar worden door de vraag ernaar.

 

we recyclen omdat de hardware bewust zodanig samengesteld en ontworpen wordt opdat vervanging met regelmaat zal moeten plaatsvinden (houdbaarheidsdatum is van levensmiddelen op de goederen overgenomen)

 

we recyclen omdat daarmee banen (werkplekken) blijven bestaan

 

we recyclen omdat het potentiaal aan arbeidskrachten ten opzichte van de grondstoffen steeds goedkoper aan het worden is.

(juist wegens het duurzame milieu en de financiering daarvan)

 

voorrij kosten werd aangehaald als een factor en ja om je wagenpark te bedrijven zul je wel driemaal achter je oren krabben

de slimme consument brengt het op de geleende bakfiets. :D

 

nieuw kopen kan NOG goedkoper maar binnen het komende decennium zal dat sterk gaan wijzigen.

 

cheers

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De apparatuur gaat vandaag de dag niet meer zo lang mee als vroeger.Ben vorige week maandag 50 geworden en met mijn geboorte hebben mijn ouders toen een gigant van een buizenradio gekocht.Het was een telefunken met zo'n spion erin en boven zit een klep met een picup en een sleuf aan de achterkant waar je ook nog langspeelplaten kon afspelen. Zelfs nog de oude 78 toeren platen. Dit monster is al lang in mijn bezit en is sinds de aanschaf nog nooit stuk geweest. Nadeel was wel dat je ook nooit aan iets nieuws toekwam. Service was toen bijna niet nodig, dus gaan we weer zo langsaam terug naar af.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
De apparatuur gaat vandaag de dag niet meer zo lang mee als vroeger.Ben vorige week maandag 50 geworden en met mijn geboorte hebben mijn ouders toen een gigant van een buizenradio gekocht.Het was een telefunken met zo'n spion erin en boven zit een klep met een picup en een sleuf aan de achterkant waar je ook nog langspeelplaten kon afspelen. Zelfs nog de oude 78 toeren platen. Dit monster is al lang in mijn bezit en is sinds de aanschaf nog nooit stuk geweest. Nadeel was wel dat je ook nooit aan iets nieuws toekwam. Service was toen bijna niet nodig, dus gaan we weer zo langsaam terug naar af.



Ik ben het deels met jou eens, want het heeft 2 kanten.

Deels omdat buizen vaak een goede kwaliteit hebben, het nadaeel is echter dat het nogal wat stroom verbruikt.


Ik maak even een vergelijking met 2 wasmaschines:

Een Miele zou normaal zo'n 20 jaar mee gaan.
Een Boch zou normaal zo'n 10 jaar mee gaan.

Een Miele is veel duurder dan een Boch, ook in vergelijking met het aantal jaar.

Wat men vergeet is dat een Miele van 20 jaar zwaar verouderd is, maar een Boch die ongeveer een derde van een Miele kost is na 10 jaar verouderd. In 10 jaar zijn er zoveel nieuwe technieken erbij gekomen, dat je meer aan een Boch dan aan een Miele hebt. De Boch heb je wel 1 keer moeten vervangen, maar is naast dat het een moderner apparaat is, in vergelijking met de Miele veel goedkoper.

Het is maar een voorbeeld.

Om op de weggooi maatschappij terug te komen. ja het zal alleen maar toenemen, want het uurloon gaat ook alsmaar omhoog.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meer "modernere" aan Uwe Bosch is dat hij over een µProc beschikt, en Uwe Miel niet...

Maar dit doet niks aan de waskwaliteit, en is er alleen maar opdat de fabrikant wat "meer" aan de machine zou verdienen, door die µProc technologie zal de motor mooier gestuurd worden van laag naar hoog toerental vb bij zwieren, zonder dat de machine danst. Bij de oudere machines waren daar andere technieken voor die duurder waren.

Nadeel van die µProcessortechnologie is dat je elke keer als er iets aan je machine hapert, HUN technieker moet vragen, en dat de fabrikant de levensduur van de machine precies in de hand heeft... dat is het voordeel van moderner zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan Ambers,

 

Ik heb een moderne Boch nog nooit zien dansen mits de pootjes waterpas staan. Goed waterpas zetten doet enkel de gebruiker of een heel goede leverancier, want je moet er op z'n minst een aantal keer mee gewassen hebben. Een goede leverncier komt terug indien dat nodig is zonder daar kosten voor in rekening te brengen.

 

Een Siemens kan ik iedereen afraden, want hoewel deze vrijwel identiek aan een Boch zijn, is de service heel anders. Siemens komt zelf en wil op elke mannier geld bespraren, maar Boch heeft contracten met monteurs over het hele land lopen die de boel goed nakijken.

 

 

@borsjea,

 

Dat was ik zelfs nog vergeten.

 

 

@iedereen,

 

De techniek, ook van satelliet ontvangers is ook continu in beweging.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu had ik het wel over de Servicebedrijven, maar ook de computerwinkels hebben het moeilijk, waar ligt nu eigenlijk de oorzaak ?

 

groeten van Snurker

post-465-1318259817,9154_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

 

Er zijn zelfs computerwinkels die enkel winst maken aan het zelf bezorgen van de bestelde artikelen, dus dat is geen computerwinkel meer, maar een postservice.

 

Dat lijkt mij dan ook niet de bedoeling.

 

De winkelier die slim is stopt dan, maar gaat de gene door, dan ga men vanzelf onderuit.

 

Enkel de grote jongens houden het hoofd boven water, want die zijn meestal zelf al de groothandel en bestellen in het buitenland.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...