Ga naar inhoud


Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx


druup

Aanbevolen berichten

De importeur heeft er enkele honderden uit dezelfde serie verkocht en heeft slechts enkele klachten binnen gekregen.

Ik lees hier nix anders als klachten, rara hoe kan dat.

Zelf heb ik ook binnen 48 uur 2x een vastloper gehad.

Laten we hier dan maar alle klachten van de leden verzamelen, en in 1 pakket aan Dream aanbieden.

Krijgen ze iig meer als `enkele`

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Ron

 

Denk je zelf dat DMM direkt al zou toegeven dat er weer een fout in de hardware zit en dat ze zich verkeken hebben op het aantal componenten dat in deze te kleine kast zit.

('t is toch te gek voor woorden dat mensen zelf fans en koelribben moeten plaatsen om van het hitteprobleem af te komen, zover dit lukt)

 

Nee, de reputatie hebben ze echt niet mee.

En als ik toch hier al lees hoeveel mensen dit probleem hebben, en ook nog eens op andere fora's kijk verschillen we denk ik van mening over het woord "enkele".

 

Begrijp mij niet verkeerd, ik blijf de Dreambox de meest stabiele linux box vinden die er is (softwarematig).

Hardwarematig kan je er heel wat vraagtekens bij zetten, dat is niet mijn mening dit is puur gebaseerd op het hele verleden en die is niet weg te gummen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KeesP
De importeur heeft er enkele honderden uit dezelfde serie verkocht en heeft slechts enkele klachten binnen gekregen.

Ik lees hier nix anders als klachten, rara hoe kan dat.
Zelf heb ik ook binnen 48 uur 2x een vastloper gehad.
Laten we hier dan maar alle klachten van de leden verzamelen, en in 1 pakket aan Dream aanbieden.
Krijgen ze iig meer als `enkele`


Even simpel denken,
als er hier 50 klachten zijn , dream heeft 50 tuners verkocht
dan is dat 100% fouten.

als dream er 500, of 5000, of 50000, heeft verkocht en er zijn 50
klachten.

Reken dan maar uit wat het uitvals percentage is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja op meerdere forums is het te lezen.

 

Een beta tester zij dat de tuner het probleem is.

Sommige doen het en sommige niet, doet hij het niet... tuner of box RMA sturen.

 

hardware probleempje dus.

 

Site moet je zelf maar zoeken aangezien ik hier de vermelding niet kan posten.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KeesP
Zijn er al mensen die dezelfde klachten op andere forums (bv buitenlandse)gelezen hebben?


Ja, want dit is voor mij een buitenlands forum ;-)

Heb m'n box helaas nog steeds niet terug en kan dus niet zeggen of ik iets heb kunnen vinden wat anders zou zijn.....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spreekt voor mij boekdelen dat ik mijn 800 direct naar DMM mag sturen, zonder tussenkomst van dealer of importeur. Tevens is mij beloofd dat de box binnen 1 dag na aankomst in Lünen teruggestuurd zal worden. Dit alles maakt mijn vermoeden heel sterk dat er wel degelijk een hardware probleem is, al zal DMM natuurlijk nooit vertellen om welk probleem dat gaat.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dara kun je toch wel achterkomen...

 

Koop een UV stift oid en merkt het moederbord en de tuner enz voordat je hem RMA stuurt.

 

Als hij terug komt kijk je waar geen markering meer op staat.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden mij terug gemailed en zeiden dat er een probleem in de CPU zit,en dat ik hem direct naar hun kon opsturen.

Hij is inmiddels naar DMM opgestuurd.

 

Onderstaand bericht van DMM:

---------------------------------------------------

"I would like to ask you to send the box directly to us for checking/repair, we will take care for this at once. It might be caused by a defective psu. Please fill out the added service-paper and sent the devices to us directly including a copy of the invoices. Please note "z.Hd.

Herrn Weiberg, DVB-S2" so that we can identify the sending here then.

You will receive the devices back in a few days.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben blij dat uw Engels in orde is, maar eh zonder gekheid PSU en CPU dat is niet hetzelfde. Ik lees uit Niels' (zo heet ie geloof ik) reactie dat er een defecte Power Supply Unit geleverd kan zijn ( kennen we dat niet ergens van uit het verleden? ).

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb een 800 met serial 86.... Alles loopt prima m.u.v. de HD kanalen. Na ongeveer een a twee uur gaat het geluid gewoon door maar het beeld staat stil en de box staat ook vast!

Zou deze ook terug moeten?

 

gr Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde, met de 85 serie heb ik geen probleem.

 

De 86 doet een spontane reboot na 1 a 2 uur HD kijken.

 

Terugsturen of wachten op nieuwe drivers oid ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...