Ga naar inhoud


Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx


druup

Aanbevolen berichten


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn box is ook terug geweest. 1 weekje. Heeft nu een serienr met 86 als begin.

Voor de "reparatie" had hij serienr 85. De box deed niks meer, maar dan ook écht niks meer. Flashen was niet mogelijk, opstarten ging ook niet.

 

Nu met de nieuwe bord loopt hij bij HD nog wel vast na zo'n 10 min. kijken.

 

Achja, meeste zenders zijn "gelukkig" nog SD. De vorige bord is ook blijven hangen op een HD zender en niet meer tot leven gekomen. Deze komt iig nog wel telkens weer tot leven. Ik durf daarna een poos hem niet meer direct op HD te zetten met het risico hem weer een week kwijt te zijn.

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pizzaman323

Nu met de nieuwe bord loopt hij bij HD nog wel vast na zo'n 10 min. kijken.


Juist daarvoor, hét eigenlijke probleem, is de mijne ook bij DMM geweest.

Ik zou hem wederom terugsturen, o.v.v. vastlopen op HD.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zou ik ook niet accepteren, dan maar weer terug.

Omdat het bij de mijne zo lang duurt denk ik dat er wel meer boxen zijn teruggekomen.......

 

Hopelijk heeft DMM het lek snel boven.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pizzaman323
Maarja, misschien is het probleem software matig. Dan kan ik hem wel iedere keer opsturen. Maar dan lost dat software plobleem niet op (uitgaande van een software probleem).


Vandaar ook mijn vraag in een ander topic.
Henksat heeft daar de melding gegeven dat zijn box is teruggekomen met een ander moederbord waarmee ook de vastlopers zijn opgelost.

Dit wil dus zeggen, toch hardwarematig op te lossen.
Ik heb dus ook een mailtje gedaan naar DMM met mijn probleem! Benieuwd wat het antw. is!

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mensen die niet langer kunnen of willen wachten vervangt Dream volgens mij het mainboard om van "het gezeur" af te zijn (cinisch bedoeld).

Ik denk niet dat ze een (hardware) oplossing hebben, ze stoppen er gewoon een ander board in die het probleem niet of minder vertoond.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Testarossa

Als je zo een dure box koopt moet dat gewoon werken en hebben mensen, die kunnen aantonen dat zelfs de originele software in paniek slaat bij deze 'probleem' toestellen, het recht om te "zeuren" (bedoeld zoals het er staat) dat er iets mis is.

 

Ik kan het stilzwijgen van DMM wel begrijpen dat ze niet gaan vertellen hoe Harry Potter met zen toverstaf de zogenaamd psychosomatische vloek over de decoder laat verdwijnen. Voor je het weet gaat iedereen zen toestel opsturen naar Zwijnstijn om het moederbord te vervangen, al is het maar omdat het batterijtje verkeerom in de ab zit.

 

Maar goed, met 'speculatie' komen we nergens , feit is dat er problemen zijn (van welke aard dan ook) met een handvol toestellen. En om ontopic te blijven het lijkt niet gerelateerd te zijn aan het serienummer of een andere 'constante'. Mischien ook net daarom dat DMM niet aan een terugroep aktie begint en de boel op zen beloop laat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Ik denk niet dat ze een (hardware) oplossing hebben, ze stoppen er gewoon een ander board in die het probleem niet of minder vertoond.

Ron


dan is er dus wél een hardwarematige oplossing voorhanden.
Daarbij sluit ik mij aan bij de vorige schrijver, als je een apparaat koopt van € 450 mag je op zn minst verwachten dat je gewoon tv kunt kijken zonder meerdere vastlopers per dag. Als dat niet kan deugt het apparaat niet, en moet de fabrikant z'n uiterste best doen om ervoor te zorgen dat het apparaat wel afdoende werkt. Dat heeft niks met zeuren te maken, gewoon met het krijgen van waar voor je geld.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien ook net daarom dat DMM niet aan een terugroep aktie begint en de boel op zen beloop laat.

 

Dat zal toch niet waar zijn?

Hoelang gaan we nog zitten wachten tot het de hoge heren van DMM behaagd om eindelijk met een afdoende oplossing te komen?

1 week? 2 weken? 1 maand? 2 maanden?

M.i. moeten we de krachten (lees klachten) bundelen en DMM onder druk gaan zetten en eisen dat ze binnen een maand met een oplossing komen!

 

Is er wellicht iemand onder de leden die connecties heeft met een advocaat zodat die namens ons een soort dwangbrief naar DMM kan versturen?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om ook in dit draadje even mijn geschiedenis te melden met de 800, een 85-serie; ik heb een dikke week (te) veel tijd in de 800 gestoken, met diverse images en drivers (ook testdrivers en vervanging van drivers voor de alps) en mijn problemen bleven eigenlijk overal; de ene situatie was slechts lichtjes beter als de andere.

 

Mijn (grootste) problemen was het hangen na een 5 minuten beeld via de tuner (welk beeld -HD of SD- dan ook).

Ook bij scannen van satellieten; de eerste paar minuten liep de teller met gevonden services op; daarna bleef ie staan, ook bij de astra1 en 2 - totaal onmogelijk dat dit iets anders was als de tunerkaart...

Hierbij had ik ook het doorboot-probleem, dat het apparaat niet doorliep bij het booten.

 

Ik heb een mail aan Dream verstuurd met mijn verhaal, en de opmerking dat ik dacht dat de tuner na een 5 minuten actie vastliep.

Dit werd direct beaamd, en na het mailen van een aankoopnota van een (duitse) webshop werd me dezelfde dag een vervangende tunerkaart opgestuurd (de oude kaart heb ik teruggezonden).

Die heb ik in de 800 geplaatst, en al mijn problemen zijn verdwenen!

 

Gewoon doorbooten, zelfs in mijn afgesloten kastje met nog enkele apparaten (OK, hij wordt wel warm).

Hele avond HD kijken en hierna nog gewoon schakelen tussen de verschillende satellieten of de externe schijf...alles werkt! :D

 

En inderdaad, zo hoort het ook, en dat verwacht je ook zo te kopen.

Ik ben nu in ieder geval blij dat ik NIET mijn eerste gedachte (na een week proberen) heb uitgevoerd en dat was terugsturen en mijn geld terug.

 

Mijn ervaring dus: na de prima service van Dream (weer de meer genoemde Nils) ben ik zeer blij met het apparaat.

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

KeesP,

 

Waarom zou je dat doen?

 

Je kan de eerste 7 of 10 dagen gewoon je box terug brengen als je er niet tevreden over bent.

 

Kan zonder opgaaf van reden teruggebracht worden (wettelijke regeling)

 

Heb ik ook gedaan, ik wacht eerst wel af wat er gaat gebeuren.

 

Als iedereen dat doet met een niet goedwerkende box gaan ze er vanzelf wel wat aan doen.

 

Weet je wat een terugroep actie gaat kosten? dat zou DMM wel eens de kop kunnen gaan kosten.

Dat zal h.w.s. wel de reden zijn waarom ze het niet doen.

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag toch aannemen dat ze na de problematiek die er rond de 7000 is geweest daarvan geleerd hebben en zich nu hebben ingedekt.

Een beetje bedrijf heeft toch een aansprakelijkheidsverzekering?

Bovendien heb ik niet gesproken over een terugroepactie, maar dat eindelijk eens komen met een afdoende oplossing.

Hoe ze dat willen regelen/organiseren zal mij een worst wezen.

Het is toch van de gekke dat een ieder op z'n eigen houtje z'n box terug moet gaan sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
KeesP,

Waarom zou je dat doen?

Je kan de eerste 7 of 10 dagen gewoon je box terug brengen als je er niet tevreden over bent.

Kan zonder opgaaf van reden teruggebracht worden (wettelijke regeling)

Dit geld alleen bij kopen op afstand. Als je hem dus gewoon in een winkel hebt gekocht geld dit niet!
Link naar reactie
Delen op andere sites

op eigen houtje de box terugsturen is toch echt net zoveel werk als de box met zijn allen tegelijk terugsturen, en het voordeel is dat je niet op de anderen hoeft te wachten en dus de box ook eerder terughebt

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...