Ga naar inhoud


Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx


druup

Aanbevolen berichten

Heb gisteren mijn box weer terug ontvangen. Was vorige week dinsdag aangeleverd bij dreammm. dus duurt ong. een week. Ik had een moederbord met 85 als serienr, nu 1 met 86. Hij doet het nog steeds smile sinds gisteren. (Heb tot nu toe alleen nog sd zenders bekeken.)

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag bericht gehad van de winkel waar ik mijn 800 besteld heb. Ze hebben gesproken met Medialand die zijn er ook mee bezig. Ze (ML) hebben een aantal probleem boxen teruggestuurd naar Dream welke nu onderzocht worden. Het is dan ook nog niet duidelijk of de problemen hardware of softwarematig zijn.

Dream schijnt op dit moment geen boxen meer uit te leveren totdat dit duidelijk is.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pizzaman323
Heb gisteren mijn box weer terug ontvangen. Was vorige week dinsdag aangeleverd bij dreammm. dus duurt ong. een week. Ik had een moederbord met 85 als serienr, nu 1 met 86. Hij doet het nog steeds smile sinds gisteren. (Heb tot nu toe alleen nog sd zenders bekeken.)


Doe dan voor de test eens een duurtest op HD.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: pizzaman323
Heb gisteren mijn box weer terug ontvangen. Was vorige week dinsdag aangeleverd bij dreammm. dus duurt ong. een week. Ik had een moederbord met 85 als serienr, nu 1 met 86. Hij doet het nog steeds smile sinds gisteren. (Heb tot nu toe alleen nog sd zenders bekeken.)


Doe dan voor de test eens een duurtest op HD.


ja precies want daar beginnen juist de problemen
op de HD kanalen
gr cor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 68xx serie, met nabilo er op, cccam en ik heb geen problemen met de box.

Alleen bij snelle zap op de hd kanalen loopt de box in de stress en is een reboot noodzakelijk.

En ja, de box loopt warm en heb een koelblokje geplakt op de proc.

Dit scheelt al weer een klein beetje.

Op astra HD promo loopt het beeld schokkerig en soms tijdens het zappen alleen geluid op de HD kanalen..Met een keertje terugschakelen is het programma wel te bekijken.

(vast een image bugje)

 

Ik zal eens een andere box proberen met PLi er op en deze er naast zitten.

Volgens mij maakt het geen bal uit wat de warmte betreft, de ene image kan de box nooit warmer doen worden dan de andere.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rootical
@pizzaman323

Staat er nog enig detail op wat er nou vervangen of gemodificeerd is?


Origineel bericht van: pizzaman323
Ik had een moederbord met 85 als serienr, nu 1 met 86.


Neem aan als dit als tekst op het moederbord staat? het gehele moederbord vervangen is tenzij hij het uitgelezen heeft in het menu!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze problemen komen bij alle images en emu's voor (ook de orginele fabrieks software)

Nogmaals, dit IS een hardwareprobleem.

Dream Multi Media weet dondersgoed wat er aan de hand is, anders heb je je box niet binnen een week goed werkend terug.

Kompleet moederboard vervangen geloof ik niet in, is veel te duur.

Zullen wel weer elco's tussen gesoldeerd zijn of condensatoren vervangen.

Ben benieuwd wat deze (ook goed werkende boxen) gaan doen als ze al een tijdje in gebruik zijn.

De warmte ontwikkeling kan nooit goed zijn voor de componenten, kan er bijna een eitje op bakken.

Wie heeft er nou ooit appartuur in huis gehad die je na het afhalen van de stroom enkele minuten moet laten afkoelen alvorens je 'm weer aan de praat krijgt.

Jaren 60 buizenversterkers ja, anno 2008 is dat toch mesjokke.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De warmte komt hoofdzakelijk van de proc. en uit het tunerblikje.

Ik heb op de cpu een simpel koelplaatje geplakt, een VGA koelertje die je op oude videokaarten tegen komt en het scheelt weer een paar graden.

Ik denk niet dat het warmteprobleem op te lossen is met een condensatortje of iets dergelijks.

Een ventilator slaat als een tang op een varken, omdat de luchtstroom gewoon over de proc stroomt, daarom heb ik een plaatje met koelribben gebruikt.

Ik wilde ook de ventilator er op zetten, maar dat zou een beetje overdreven worden.

..trouwens, waar wil je een ventilator kwijt als je er ook een hd in hebt?

Zelfs die 40x40 mm ventilatoren zijn dan te groot. smile

 

Mijn box staat nu al ruim 18 uur op een HD kanaal te draaien, afwisselend tussen andere kanalen en tot nu toe gaat het goed.

(overigens ging het al goed)

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou regelmatig fora in de gaten maar kan nog geen eenduidig probleem ontdekken.

 

Sommige roepen hardware/cpu probleem, ander roepen koelings probleem met of zonder harddisk en weer andere roepen software probleem enigma/images.

Ook zijn er mensen die geen problemen hebben met zowel de 84xxx 85xxx en de 86xxx series.

 

Zijn er al mensen die verschillen hebben kunnen ontdekken (hardware/software) tussen de niet werkende (opgestuurde) en wel werkende (ontvangen) versies?

 

Heeft iemand connecties bij onze duitse dream fabrikant om hier eens te polsen wat het eventueel kan zijn.

Misschien kunnen mensen dan zelf simpel zorgen voor een oplossing zoals updaten firmware/koeling/hardware/images.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rootical
Deze problemen komen bij alle images en emu's voor (ook de orginele fabrieks software)
Nogmaals, dit IS een hardwareprobleem.
Dream Multi Media weet dondersgoed wat er aan de hand is, anders heb je je box niet binnen een week goed werkend terug.


Dit is mooi zeg. We hebben eindelijk iemand gevonden die ons precies kan vertellen wat er mis is met de DM800 uit de 86 serienummer reeks.
Vertel het dan ook even. Dan hoeft Dream Multimedia namelijk niet meer verder te zoeken.
Ik hoorde namelijk vandaag van de importeur zelf dat de problemen met een klein aantal DM800's door Dream (nog) niet gevonden kunnen worden.
Dream Multimedia zegt dat het slechts bij enkele exemplaren uit dezelfde productieserie optreed en in een aantal gevallen zelfs plotseling niet meer nagebootst kan worden omdat de 800 dan ineens weer goed werkt. Er is maar 1 revisie en geen verschil in de mainboards of componenten.
De importeur heeft er enkele honderden uit dezelfde serie verkocht en heeft slechts enkele klachten binnen gekregen. De meeste klanten hebben geen problemen met de 86 serie.
Een raadsel dus, maar rootical kan ons nu gelukkig vertellen waar precies het probleem zit.
Laat maar komen want ik ben ook benieuwd.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...