Ga naar inhoud


Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx


druup

Aanbevolen berichten

moses kriebel,

wat suggereren jullie eigenlijk allemaal?

 

neem je de moeite en lees of informeer je eerst

voordat je massa histerische acties gaat ondernemen

 

in het slechtste geval zou ik als producent de hele zwik onder op de stapel leggen.

 

elke aankoop is een risico waarom zou dat bij jullie favoriet anders zijn.

 

gelukkig zijn er (in het geval van de dm 800) mensen genoeg die meehelpen dergelijke komplexe problemen op te lossen

door:

-correct foutmeldingen weergeven

-aan het juiste adres die meldingen doorspelen

-aan de gebruikers, informatief en positief dergelijke kenbaar maken

-door de denkers en de doeners in staat te stellen oplossingen te zoeken/ alsmede oplossingen te genereren die "getest en wel" werken.

 

waar mensen werken aan oplossingen is er tijd nodig

zelfs om aan de beurt te komen moet je vaak je beurt afwachten.

 

weten jullie overigens van het ticket systeem bij dream-multimedia-tv?

 

over adequaat afhandelen van support gesproken.

en over adequaat vragen en berichten plaatsen op een forum dat de intentie heeft te helpen.

 

als ik jullie was zou ik, na het eerlijk antwoorden op de vraag zoals initieel gesteld, eens gaan helpen en niet direkt het strijdbijl opgraven.

 

doei

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is niet zomaar overal en altijd het geval.

Een winkel kan voorwaarden stellen aan de afkoelperiode. Zo mag een winkel bijvoorbeeld eisen dat het product ongebruikt in de originele verpakking zit, als hij dat dan maar wel duidelijk in de algemene voorwaarden vermeldt. De meeste winkels doen dat ook. De afkoelperiode is namelijk geen "testdrive". Even lekker mee spelen en na 7 dagen je afkoelperiode claimen is niet zomaar mogelijk.

In dit topic lees ik ook de meest belachelijke "conclusies". Zo beweren enkele figuren dat het vervangen van een moederbord betekend dat Dream Multimedia een "hardwarematige" fix heeft voor dit probleem. Dat is natuurlijk stierenpoep. Dat wil alleen zeggen dat Dream netjes en snel het probleem verhelpt door een board te wisselen. Misschien willen ze die "probleem-boards" wel erg graag hebben om zo het probleem te kunnen zoeken.

De importeur in Nederland heeft er tenslotte ook op verzoek van Dream een aantal terug gestuurt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

moses kriebel,

wat suggereren jullie eigenlijk allemaal?

 

neem je de moeite en lees of informeer je eerst

voordat je massa histerische acties gaat ondernemen

 

Waar lees jij ergens dat er een histerische actie wordt ondernomen?

 

in het slechtste geval zou ik als producent de hele zwik onder op de stapel leggen.

 

Daar zijn meerdere mensen hier denk ik ook bang voor dat dat gebeurd

 

elke aankoop is een risico waarom zou dat bij jullie favoriet anders zijn.

 

Volkomen mee eens, maar voorlopig is er van DMM nog nix vernomen wat ze plan zijn om de problemen op te lossen.

 

gelukkig zijn er (in het geval van de dm 800) mensen genoeg die meehelpen dergelijke komplexe problemen op te lossen

door:

-correct foutmeldingen weergeven

-aan het juiste adres die meldingen doorspelen

-aan de gebruikers, informatief en positief dergelijke kenbaar maken

-door de denkers en de doeners in staat te stellen oplossingen te zoeken/ alsmede oplossingen te genereren die "getest en wel" werken.

 

Hahahaha, dat is helemaal de limit, nou moeten dus de kopers van een product de fabrikant gaan vertellen wat er aan het door hun geleverde product mankeert?

 

Gezien het aantal klachten kan je toch niet anders concluderen dat het apparaat niet voldoende getest is geweest.

C.q aan de kwaliteitscontrole mankeert het e.e.a

 

waar mensen werken aan oplossingen is er tijd nodig

zelfs om aan de beurt te komen moet je vaak je beurt afwachten.

 

weten jullie overigens van het ticket systeem bij dream-multimedia-tv?

 

Nee daar weet ik (en ik denk met mij velen) nix van.Vertel

 

over adequaat afhandelen van support gesproken.

 

Je kan wel een goeie support geven, maar erg adequaat zijn de oplossingen niet gebleken daar er al bij mensen hier het moederbord is vervangen maar die nog steeds dezelfde problemen hebben.

en over adequaat vragen en berichten plaatsen op een forum dat de intentie heeft te helpen.

 

als ik jullie was zou ik, na het eerlijk antwoorden op de vraag zoals initieel gesteld, eens gaan helpen en niet direkt het strijdbijl opgraven.

 

doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

KeesP,

 

je reactie is gewoon gelul om nog meer gelijk te willen krijgen.

 

je zoekt het maar uit, de vette tekst in je reactie is gelijk aan; "hoe houdt ik de bal in de lucht"

je wilt dus niet afwachten en bijdragen leveren.

 

DMM nog niks vernomen, stel je zomaar, uh wat blieft?

heb je een direkt contact dan? (indien je niet al een ticket hebt aangemaakt)

 

je kunt zelf googlen

dus vertellen hoef ik jou niets.

 

 

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet hier wel een beetje om lachen :D

laten we eerlijk zijn het apparaat werkt idd niet zoals je zou mogen verwachten.

gelukkig heb ik mijn kathrein hier ook nog staan dus tv kijken kan ik wel,ik wacht het nog even af. er zal nu op korte termijn heus wel een uitspraak volgen neem ik aan van dream.

 

wat een geluk dat we garantie hebben :D

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mensen die niet langer kunnen of willen wachten vervangt Dream volgens mij het mainboard om van "het gezeur" af te zijn (cinisch bedoeld).

Ik denk niet dat ze een (hardware) oplossing hebben, ze stoppen er gewoon een ander board in die het probleem niet of minder vertoond.

 

Ron

-----------------------------------------------------------------

Ik gaf je een goed onderbouwd antwoordt op je eerdere vraag naar mij toe, vervolgens hoor ik daar niets op.

Dat terwijl het aantal gebruikers met problemen op deze box maar blijft toenemen.

Dat je dit typeerd als "gezeur" of het nu cynisch bedoeld is of niet vind ik een dolksteek naar je gasten toe hier.

 

Stel je eens voor dat je zelf een slecht werkende DM800HD hebt en hij vertoond dezelfde problemen als in deze topic genoemd wordt en je box moet terug naar de fabriek zonder enige zekerheid wanneer die terug komt wordt je alles behalve blij van.

Vergeet niet dat de prijs van deze box voor veel mensen een rib uit het lijf is.

 

Als dit een publiek forum is moet hier over gepraat kunnen worden, en ja er moet ook gezegd kunnen worden dat communicatie niet DMM's sterkste punt is.

Ik hoop dat hier een neutraal standpunt in genomen kan worden of eerder gezegd dat er voor de gebruikers hier opgekomen wordt want mijn gevoel zegt anders op het moment.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik blijf weg van al die verhalen die er nu lopen!! Mijn box draait (bijna) prima en prachtig beeld. Met een interne HDD, Multiboot via USB en Gemini. Alleen met HD kanalen ( ook de demo kanalen)loopt hij na een ongeveer een uurtje vast. Is dit een tuner probleem of ligt het ergens anders aan?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opie
Hallo,
Ik blijf weg van al die verhalen die er nu lopen!! Mijn box draait (bijna) prima en prachtig beeld. Met een interne HDD, Multiboot via USB en Gemini. Alleen met HD kanalen ( ook de demo kanalen)loopt hij na een ongeveer een uurtje vast. Is dit een tuner probleem of ligt het ergens anders aan?

gr
Opie

ik zou er voor de zekerheid eerst eens 1 image in zetten, updaten met de laatste drivers, standard skin, softcam en kanalenlijst, verder geen toeters en bellen, en dan nog eens kijken of hij niet vastloopt op de HD zenders.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

In dit topic lees ik ook de meest belachelijke "conclusies". Zo beweren enkele figuren dat het vervangen van een moederbord betekend dat Dream Multimedia een "hardwarematige" fix heeft voor dit probleem. Dat is natuurlijk stierenpoep. Dat wil alleen zeggen dat Dream netjes en snel het probleem verhelpt door een board te wisselen. Misschien willen ze die "probleem-boards" wel erg graag hebben om zo het probleem te kunnen zoeken.
Ron


Volgens mij behoort het moederboard tot de hardware van de 800, als problemen worden opgelost door dit onderdeel te vervangen kun je dus zeker stellen dat er een probleem is met de hardware. Daarbij komt dat, of het nou een hard- of software of heel ander probleem is, je ook gewoon van de febrikant mag verwachten dat dit netjes en snel wordt opgelost. Van geen enkele fabrikant zou ik dit accepteren, waarom dan wel van DMM? Ook aan verhalen over de 7000, waarmee in het begin veel problemen waren die nu zijn opgelost heb ik geen boodschap, als ik een apparaat koop, of dat nu een waterkoker of een sat ontvanger is, mag je verwachten dat het naar behoren werkt, zeker als de fabrikant in het verleden problemen heeft gehad met nieuwe modellen die niet goed werken zou je denken dat daaraan bij nieuwere modellen veel aandacht wordt besteed.
Maar goed, als ik dadelijk mijn 800 terug heb en hij werkt naar behoren hoor je mij verder niet klagen, en ben ik weer een tevreden dreamboxbezitter.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rootical
Dat je dit typeerd als "gezeur" of het nu cynisch bedoeld is of niet vind ik een dolksteek naar je gasten toe hier.


Loop niet te mauwen man. Ik noem niemand een zeur (al neig ik wel naar jou een zeur te noemen), maar geef aan dat Dream de mainboards vervangt om de klant snel te kunnen helpen (positief positief positief!!!!), maar ze dus nog geen oplossing voor het probleem hebben (jammer jammer jammer!!!).

Ik schreef:

Citaat:
Bij mensen die niet langer kunnen of willen wachten vervangt Dream volgens mij het mainboard om van "het gezeur" af te zijn (cinisch bedoeld).
Ik denk niet dat ze een (hardware) oplossing hebben, ze stoppen er gewoon een ander board in die het probleem niet of minder vertoond.

Ron


Dus stop met mijn woorden te verdraaien stelletje zwartkijkers en negatievelingen:-(

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik noem niemand een zeur

Maar wel iedereen die teleurgesteld is in z'n 800 en commentaar daarover levert een zwartkijker.

Nou dat klopt, regelmatig gaat hier het beeld op zwart als ie weer opnieuw gaat booten.

 

Ik begrip uit je opmerking "negatievelingen" dat als jij een nieuw apparaat koopt die er om de haverklap mee uitscheid je dat als positief ervaart

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...