Ga naar inhoud


Heb ik eindelijk een USB-RS232 converter gekocht maar....


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Jongens wat kunnen jullie toch eindeloos ouwehoeren over dit probleem.

Eigenlijk is het geen probleem...dat maken jullie er zelf van.

Zoals Toxic-Ron al zei is die USB naar RS232 converter juist.

Een PC met een traditionele compoort heeft ook een 9 polige male connector.

 

Koop 2x een 9 polige female connector, een stuk snoer en leg pin 5 aan pin 5, pin 2 aan pin 3 en pin 3 aan pin 2. Dat is alles. Niks geen ge-handshake.

En loop met een boog om die Gender Changer heen..dat werkt niet voor deze toepassing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Koop 2x een 9 polige female connector, een stuk snoer en leg pin 5 aan pin 5, pin 2 aan pin 3 en pin 3 aan pin 2. Dat is alles. Niks geen ge-handshake.



Hoho Drs. IJzerbout, ik stel alleen voor om een volledige nulmodemkabel te maken welke ook voor andere doeleinden bruikbaar is....als je toch gaat solderen....waarom dan niet??

Ik snap ook dat de 3 aders voldoende is...maar heeft een beperkte functionaliteit..

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer heb je aan alles over nulmodem, bovendien nog in 't Nederlands ook:

Alles over nulmodem

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zijn ook beide female puk, maar als je die connecor van de andere kant bekijkt zit de brede kant boven. Maakt niet uit. Ligt nu in de doos met boventallige telefoonverloopenhulpsukjeswaarjetochnietsaanhebt en andere kabels van de vorige geeuw-zak.

En Drs. Ijzerbout: Je hebt gelijk, maar ik heb geen bout en wil geen bout ook, ik koop me een mooi kabeltje. Vandaag nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kabel binnen. Ik heb de omhlsel gesloopt, en zie dat 5-5 2-3 en 3-2 klopt. Is dit alles? want dan kan ik beginnen met flashen.

 

Eeuh, dat heb ik geprobeert in ieder geval; de Firmware van mijn Golden Interstar 8005CI Premium is ruim 3 jaar oud! mad

 

Lukte niet echt; ik zal kijken wat er aan de hand is, ik laat het jullie weten.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het probleem is vaak dat een converter lang niet zo goed werkt als een echte poort.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar iedere laptop heeft een USB-aansluiting. Hmm, ik denk dat mijn receiver gewoon niet werkt. COM-poort kapot of iets dergelijks. Ik test hem wel wanneer ik mijn 7700HSCI heb. cool

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
En het probleem is bovendien dat laptops die poort van de vorige eeuw niet meer hebben.


Dat klopt, maar ik heb gewoon er naast een tweedehandse laptop gekocht, waar wel de compoort op zit. Deze gebruik ik dus puur voor sateliet ontvangers.
Maar er zijn wel nieuwe laptops te koop met een compoort. Anders zou mijn bedrijf waar ik werk een probleem hebben. De meeste data vanaf laptop loopt via de compoort naar de plc.

Wikipedia:
Citaat:
Technology

* Packet Loss Concealment, a technique to mask the effects of missing packets in VoIP communications
* Power line communication, including broadband PLC modes
* Polymorphic Lambda Calculus, a typed lambda calculus with parametric polymorphism (also known as System F)
* Planar lightwave circuit, photonic chip made by depositing doped and undoped layers of silica on a silicon substrate
* Programmable Logic Controller, A programmable logic controller (PLC) or programmable controller is a digital computer used for automation of industrial processes, such as control of machinery on factory assembly lines.



Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Gewoon even je hoofd erbij houden en je com-poort settings goed zetten.

Kijk bij Settings - Control Panel - System - Hardware - Device Manager - Ports en als het goed is zie je daar je USB to serial bridge. Zet deze op com1 (of de poort die met de poort van je programma correspondeerd) en wedden dat het werkt ?

 

Ik neem aan dat je de laatste driver voor die adapter hebt geinstalleerd..?

 

Ik gebruik ook zo´n adapter en het werkt perfekt.

Die van mij is van IOGEAR. Ziet er net zo uit als op die foto van jouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...