Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Daar zit ik dus net wel op te wachten.
2 x DVBS
2 x DVBC
Ideaal!
Maar de vraag blijft, kan je dan wel op de diverse tuners opnemen, terwijl je naar een andere zender kijkt, gaat timeshiften ooit fatsoenlijk werken, want dat is met de DM7025 en vast en zeker ook de DM800 nog steeds niet in order en is het hele toestel een beetje stabiel.
Ik wacht het eerst even af want als het niets wordt met de DM8000, ga ik weer een HTPC bouwen op basis van VDR of MythTV.

Ron

Ook ik heb na ruim 2 jaar wachten op de dm8000 maar een htpc gebouwd.
Daarnaast draait de 7025 nog steeds perfect.
Wacht ook tot er voldoende positieve ervaringen zijn voordat ik tot aanschaf over ga.
De mogelijkheden van de 8000 zijn in theorie uitestekend. blijft dus op mijn verlanglijst staan.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

• Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: prutsie
Jongens, waar zeuren we over ?

Dat je geen antwoord krijgt ? Ze zullen het na de problemen met de 800 druk genoeg hebben.

Daarom hadden ze niet aan dat betatestverhaal moeten beginnen. Ik zit al bijna 6 weken te wachten op een reparatie aan de 800.
Zo raken mogelijke 8000 kopers het vertrouwen in DMM helemaal kwijt, denk je ook niet?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

6 weken, dat is inderdaad belachelijk lang. Dus ze hebben mij (en vele anderen) geen antwoord gestuurd op de beta aanmelding en ze hebben jouw reparaties (en die van vele anderen) niet uitgevoerd. Ze zou je afvragen waar ze dan wel mee bezig zijn?

Ron

Geplaatst:

Misschien zijn ze de 8000 wel aan het ontwikkelen? Ze weten nu dat er genoeg animo is. Ik blijf voorlopig nog wel wachten en hoor van de mensen die er wel ooit een krijgen hoe het bevalt.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Geplaatst:

6 weken en nog niets , staat er ook wat achter iets te goed of zo vind dit geen goeie zaak.Ken ook iemand die 1 heeft gekocht en wat aan mankeert.na 5 dagen opgestuurd en is nu al 5 weken weg en nog niks.Koop je nieuwe ontvanger en je hebt er niks aan .Vind dit zeer onbeschoft. das mijn mening.

Geplaatst:

Daar hebben we de altijd negatieve vlaamse weer:-))

Natuurlijk kan Dream Multimedia net als iedere andere fabrikant door een fout tijdens productie getroffen worden. Daar is niets onbeschofts aan, dat is gewoon domme pech.

Dream Multimedia heeft echter al zo vaak "domme pech" gehad dat ze wel langzaam maar zeker vraagtekens mag stellen bij het algemene beleid aldaar. De meeste andere fabrikanten overkomt zoiets met zekerheid minder frequent.

Ik som op:

-----------------------------------------------------------------

1. DM7000, slechte voeding bij de eerste serie, hardware modificatie nodig.

2. DM7000, error UC0 komt te vaak voor (ontwerp fout?)

3. DM7000, in een aantal series een rotte cardreader, die niet alle kaarten leest. Hardware modificatie nodig.

4. DM500, RGB schakelprobleem, hardware aanpassing nodig

5. DM500S, te lichte voeding (1A) waardoor veel diseqc motoren niet werkten

6. DM500S In vrijwel alle series gaat een voltage regulator q72 vaak kapot. geen signaal "syndroom". Hardware design fout?

6. DM7020 eerste serie met philips tuner, netwerk probleem, traag en onbetrouwbaar netwerk. Hardware modificatie nodig.

7. DM7020, koperspray op de gehele bodemplaat die in veel gevallen sluiting veroorzaakt onder de voeding. Boem-KNAL-kapot DM7020!

9. DM600PVR, eerste serie rotte voedingen waardoor in veel gevallen niet alleen de voeding, maar ook de DM600 opgaf.

10. DM600PVR, een aantal met rotte security chip waardoor de box niet meer boot.

11. DM7025, de eerste xx series, slechte voeding die veel te vaak, zelfs in bijna alle gevallen kapot ging/gaat.

12. DM800HD, derde en vierde serie uitval op HDTV zenders, was die DM800HD nu niet juist voor die zenders gemaakt?

-----------------------------------------------------------------

Toegegeven, dit is wel een flinke lijst, die waarschijnlijk nog niet eens kompleet is.

Dan moet je als fabrikant toch wel op je tellen gaan letten. Als dit ook weer bij de DM8000 gebeurt ga ik er toch zwaar over nadenken om geen enkele dreambox meer te kopen.

Ron

Geplaatst:

Tja en wat erg vervelend is voor dream, de concurrentie blijft niet achter!

De kathrein is in opmars en er zullen zo langzamerhand wel meer merken komen die met linux en een leuke softcam staan te popelen om marktaandeel van de dreambox af te snoepen.

Reelbox is ook zo'n merk, maar die hebben zichzelf de markt uitgeprezen met veeeel te dure boxen, dus dat is geen concurrentie.

En daar ligt het probleem denk ik met Dream.

Ze willen te goedkoop met hun boxen de markt op, wat maar moeizaam lukt.

De fabrikagekosten houden ze te hoog zodat er te weinig op de box verdiend kan worden om goede ontwikkelingen te maken.

Tenminste, als ik het zo kan inschatten.

Wel vreemd dat die chinezen met een kloon op de markt kunnen komen die 70% minder kost, zodat dream daar ook weer onderzoeken naar moet verrichten en methodes moet bedenken om de clonen uit te schakelen.

Dat kost tijd, dat kost geld en dat gaat ten koste van een goed ontwikkeld product.

Maar ja, copieren is nu eenmaal goedkoper dan een product ontwikkelen en op de markt brengen.

Op zich vind ik wel dat dream altijd wel een snel antwoord heeft op de fabrikage fouten, zodat ik het positief blijf inzien voor de DM800! smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Ik heb gehoord dat een van de eigenaren van Dream de ene keer me een Mc Laren Mercedes en de andere keer met een nieuwe ferrari naar "de zaak" komt, dus zo hoog zullen de productiekosten niet zijn, dit in tegenstelling tot de marges die de fabrikant zelf maakt waarschijnlijk:-))

Ze hebben gewoon mzl gehad dat tot op de dag van vandaag nog niemand ze overtroffen heeft met een soortgelijke box, want anders voorspel ik een directeur die in zijn 2CV of oude Golf II naar de faillisements verkoop rijd :D

Ron

Geplaatst:
Citaat:
en de andere keer met een nieuwe ferrari naar "de zaak" komt

Dacht dat ie die plat gereden had?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

De productie kosten zijn van willekeurig welke Dreambox absoluut nog niet de helft van de dealerprijs. Dat kan je met aan zekerheid grenzende stelligheid wel zeggen als je kijkt welke componenten er in de box zitten. De processor en de printplaat zijn de dure onderdelen, voor de rest heb ik nergens een duur onderdeel kunnen ontdekken.

Ik denk dat dit bij de 8000 niet anders zal gaan zijn, ondanks het feit dat ze in een relatief dure fabriek in NL worden geproduceerd.

De rest is dus software, en de ontwikkeling daarvan.

het grappige van software is dat de ontwikkeling in eerste instantie bergen geld kost, maar na ontwikkeling eigenlijk niets meer kost. Elk exemplaar welke dus na terugverdienen van de ontwikkelingskosten nog wordt verkocht is dus bijna 100% pure winst.

Dat na een aantal jaren de grootaandeelhouders van Dream dus in een dikke auto voor kunnen komen rijden vind ik niets vreemds. Ik vind er ook eigenlijk niets verkeerds aan. Als je van pats houd en je hebt de centjes om de patser uit te hangen, ga je goddelijke gang.

Wat me wel steekt bij Dream zijn hun acties. Zaken die absoluut niet door de beugel kunnen. Ik doel op de Magic module destijds, en meer recent op de 500 klonen.

Dit soort acties, en niet de problemen met de producten van Dream hebben mij ertoe bewogen voorlopig pas op de plaats te maken bij de aanschaf van nieuwe producten van Dream.

Mijn "good old" 7000 voldoet bij mij thuis tot op de dag van vandaag prima.

Bij gebrek aan goede alternatieven zal mijn volgende ontvanger echter wel bijna zeker de 8000 van Dream worden. Er is gewoon geen echt alternatief voor Dream, zelfs geen HTPC (gebruik ik nu).

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: -H3-
Bij mij op het factuur staan wel de extra's op vermeld ;-)

waneer heb jij je factuur ontvangen ???????

Dinsdag de e-mail dat ik uitgekozen ben als beta tester.
Mijn gegevens ge-maild en woensdag zag ik het contract in mijn postvak ;-)
Ik heb nog niet betaald... weet het nog niet of ik het wel doe.
Geplaatst:

Citaat:
6 weken en nog niets , staat er ook wat achter iets te goed of zo vind dit geen goeie zaak.Ken ook iemand die 1 heeft gekocht en wat aan mankeert.na 5 dagen opgestuurd en is nu al 5 weken weg en nog niks.Koop je nieuwe ontvanger en je hebt er niks aan .Vind dit zeer onbeschoft. das mijn mening.

tja en waarschijnlijk ook nog gekocht bij de erkende dealer die er niks aan kan doen maar dat is op zich wel vreemd want deze is uiteindelijk jouw aanspreek punt en niet dream naar mijn mening. En deze zou wel wat meer coulance kunnen tonen.(de dealer) Ik bedoel een box 5 weken weg, ik vind dan dat je dan als erkend dealer wel even dat beetje meerwaarde kan tonen door een andere box mee te geven.

Anders kun je hem ook wel bij een vage webshop bestellen daar kun je ook zolang wachten.

En wat betreft dat je beter langer kan wachten op de 8000 is ook niet helemaal waar kijk maar naar de 800 ik heb er een uit de eerste serie en deze heeft geen problemen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Wat voor een andere box dan? De DM800 is tot halverwege september niet leverbaar (informatie van de officiele distributeur) dus dan valt er ook niets te wisselen.

Dat noemt men overmacht.

Bovendien kan jij niet weten waar en hoe de box is gekocht.

Bij een speciaalzaak mag je inderdaad wel verwachten dat je indien mogelijk een of ander kastje mee krijgt waar je in ieder geval de Nederlandse zenders mee kunt kijken.

Ron

Geplaatst:

Hmmm...

De afgelopen week zouden toch de eerste beta-machines naar de testers gaan? Ik vraag me ernstig af of dit wel gebeurd is want je hoort/leest er helemaal niets over.

Of zou iedereen toch braaf zijn mond houden ivm de 10.000 euro-clausule?

Geplaatst:

week 33-34 nope niemand iets gezien, bericht; werd week 35-36 en...............

Inderdaad alweer nix, pfff lijkt onderhand meer op een never ending story.

Ik snap niet dat een fabrikant zo associaal met zijn klanten om kan gaan zonder openlijk zich te verontschuldigen dat (door welke reden dan ook) het toch iets later wordt.

Bovendien snap ik de consument ook niet meer die nog steeds volledig vertrouwen in dit soort fabrikanten heeft.

DB 500(+) - voedings problemen

DB56xx - laten we maar ophouden over dit model

DB7000 - weten we allemaal

DB7020 - Netwerk

DB7025 - Voeding

DB800 - Is nog niet eens boven water wat er allemaal mis mee is een feit is dat vele gebruikers hun box al vele weken missen zonder iets te horen.

DB8000 - al 2 jaar aangekondigd en vooralsnog een phantom box

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen