Ga naar inhoud


[8000] Beta testers gezocht voor de 8000


guppje29

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gman2oo6
jep maar dan nog

DVI en HDMI verschillen niet zo veel als men denkt. Afgezien van een andere aansluiting gebruiken ze hetzelfde encodeer schema. Hierdoor zijn ze in theorie uitwisselbaar zonder converter of decoder. In de praktijk kan het weleens mis gaan door het HDCP(kopieerbeveiling) Wat met het HDMI signaal wordt meegezonden. DVI is alleen een videosignaal en HDMI een audio en video signaal

groot risico vind je niet ?

ps ik heb het over de 8000 niet de 800


Aha.. je hebt dus door dat je hele verhaal omtrent de beeldkwaliteit al onzin is? Mooi.. Dan zijn we al een stapje verder.
Dan raad ik je nu naar aan om eens naar het forum an Dream te gaan en daar eens te lezen wat de antwoorden op de vragen omtrent Premiere op de DM8000 zijn. Dan zal je zien dat dat ook prima werkt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Gman2006

 

Ik vraag me af of het verstandig is hier nog op te reageren, maar het kinderachtige "duhhh nu jij weer" doet me besluiten dit wel te doen.

 

Niemand weet nog wat er mogelijk is met de toekomstige DM-8000, ik dus ook niet. Wat we weten komt van foto's van beurzen en opmerkingen of versprekingen van mannen van Dream. De rest zijn aannames en veronderstellingen.

 

Nu dook het verhaal welke je postte over het DVI / HDMI debacle ook al op voor de introductie van de 800, waar men dus precies dezelfde gevolgen voorspelde. Verder waren er toen nog wat meer zaken die volgens de heeren geleerden absoluut niet gingen werken. Ze hebben allemaal hun woorden kunnen inslikken.

 

Wat ik echter wel durf te beweren is dat Premiere (mits de juiste smartkaart voorzien van een geldig abonnament wordt gebruikt) gewoon zal gaan werken op de DM-8000 als deze leverbaar wordt.

 

Onderbouwing:

-Bij de 800 werkt het ook (dezelfde processorfamilie)

-DM zou geen box verkopen als het niet zo was.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

Geen enkele PC zal namelijk de DM8000 als satellietontvanger kunnen verslaan.


@Ron,

Pas als de Dreambox 8000 daadwerkelijk op de markt is kan worden geverifieerd
wat de werkelijke prestaties zijn en kan er op basis van feiten worden vergeleken.

Ik ben het dan ook volkomen eens met wat Prutsie hieromtrent schrijft.

Origineel bericht van: prutsie
Niemand weet nog wat er mogelijk is met de toekomstige DM-8000, ik dus ook niet.
Wat we weten komt van foto's van beurzen en opmerkingen of versprekingen
van mannen van Dream.
De rest zijn aannames en veronderstellingen.



Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Heb vandaag de contracten binnen, 899,- overgemaakt naar de Duitse bank en de eerste deel van de contracten ge-faxt.

Wacht geduldig af, zie de doos vanzelf wel verschijnen.


is er ondertussen nu al iemand die de box in huis heeft???
geld overgemaakt 12-8-08 door cosmos
dit duurt nu allemaal wel erg lang heb ik het idee.

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook de manier waarop DMM communiceert met zijn klanten beneden alle peil!

Ik weet een aantal mensen waaronder ook ik er een van ben die een aanvraag hebben gedaan voor Beta tester, nu niet een antwoord terug, ook mijn vele sat vrienden ook niet. Ik modereer ook op een aantal ex Yu sat sites waar vreemd genoeg ook niemand een antwoord heeft mogen ontvangen.

 

In de tijd dat er vele klonen op de markt werden aangeboden heb ik gereageerd omdat mijn vriend dure Dream, toen de 500S en de 7020S moest importeren voor zijn sat shop vanuit Kroatië want DMM had nu maar even besloten om hun alleen recht te geven en laat Macedonië Kroatie nu even ver weg liggen als Kopenhagen van Utrecht?

Nu wist ik 2 containers met klonen te staan die als hete broodjes werden verkocht, ik heb niet een keer een terug antwoord ontvangen van die lui buiten dat ze wouden weten welk bedrijf het was die die 500 klonen verkocht.

 

Wat dan ook nog Ron hier verteld is dat er bijna geen winstmarges meer is te maken en dat ze nu al 2,5 jaar beloven in het uitkomen van de HD8000 ben ik toch het vertrouwen kwijt. Er zijn ook nog andere alternatieven buiten de HD8000 die binnenkort ook op Enigma2 zullen draaien.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Toxic[Q

Geen enkele PC zal namelijk de DM8000 als satellietontvanger kunnen verslaan.


@Ron,

Pas als de Dreambox 8000 daadwerkelijk op de markt is kan worden geverifieerd
wat de werkelijke prestaties zijn en kan er op basis van feiten worden vergeleken.

Ik ben het dan ook volkomen eens met wat Prutsie hieromtrent schrijft.

Origineel bericht van: prutsie
Niemand weet nog wat er mogelijk is met de toekomstige DM-8000, ik dus ook niet.
Wat we weten komt van foto's van beurzen en opmerkingen of versprekingen
van mannen van Dream.
De rest zijn aannames en veronderstellingen.



Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Het is toch geen gewaagde veronderstelling te zeggen dat ze zullen voortborduren op de architectuur van de 800, toch?

Dan weet je toch zo'n beetje wat je kunt verwachten?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover mijn informatie strekt, is de DM8000 voorzien van de allernieuwste Broadcom CPU die nog door geen enkele andere fabrikant ingezet wordt. De architectuur is hetzelfde als de DM800, maar de CPU is sneller en ondersteund DDR2 RAM, waarvan de DM8000 256MB on board zal hebben.

Ook zou deze chip native DIVX support hebben.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Voor zover mijn informatie strekt, is de DM8000 voorzien van de allernieuwste Broadcom CPU die nog door geen enkele andere fabrikant ingezet wordt. De architectuur is hetzelfde als de DM800, maar de CPU is sneller en ondersteund DDR2 RAM, waarvan de DM8000 256MB on board zal hebben.
Ook zou deze chip native DIVX support hebben.

Ron

Klopt. Dit heb ik ook gelezen (o.a. op het DMM forum). Ook het feit dat het ding beeld op 1080p24/25/30 er uit kan sturen klinkt leuk. Of dat betekent dat hij dadelijk ook DVB-S2 op 1080p eruit kan sturen moeten we nog zien natuurlijk, maargoed. De tijd zal het leren.

Overigens:

Deze week zouden de eerste boxen de deur uit moeten gaan naar de betatesters:
http://www.dream-multimedia-tv.de/board/thread.php?postid=53274#post53274

Daarnaast krijgt men geen 49 euro terug gestort, maar 50 euro in de doos bij de factuur:
http://www.dream-multimedia-tv.de/board/thread.php?postid=53272#post53272

Hopelijk zit er ook zo'n leuke muis bij... Maar dan wel met een DM8000 er in wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. Erg goed met kritiek omgaan kunnen ze daar niet bij DMM zeg. Had ik toch een zeer net berichtje weggezet (niet persoonlijk, geen grof taalgebruik, etc), hebben ze boel toch verwijderd (tezamen met meerdere berichten, die wel wat zeurderig waren, maar eigenlijk ook terecht en nergens grof oid).

 

En nu is de status omtrent de levering van de betaboxen "Ik ben ook maar afhankelijk van onze leverencier qua informatie", dus zoals het er naar uit ziet staan de boxen nog niet in Lünen...

 

Ze mogen Prodrive dan toch wel eens wat meer achter de vodden aanzitten en zelf eens iets communiceren naar hun klanten...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste nieuws rondom de dream 8000 soap:

(In het duits)

 

http://satundkabel.magnus.de/geraete/art...r-schweigt.html

 

 

Citaat:
Beta-Tester warten nach wie vor auf Dreambox 8000 - Hersteller schweigt

Langes Warten auf neuen Linux-Receiver

Alexander Rösch

powered by SAT+KABEL

23.09.2008, 13:50 Uhr Alexander Rösch

 

(ar) Der Lünener Hersteller Dream Multimedia lässt die Vorbesteller des neuen HDTV-Receivers Dreambox DM 8000 PVR nach wie vor auf ihre Geräte warten.

 

In der vorvergangenen Woche hatte das Unternehmen nach Recherchen der SAT+KABEL eingeräumt, dass die Auslieferung der ersten Geräte an sogenannte Betatester aufgrund technischer Probleme vorläufig unterbrochen worden sei (SAT+KABEL berichtete). Zahlreiche Kunden waren bereits Anfang August mit bis zu 800 Euro in Vorleistung getreten und hatten sich bei der Redaktion über das Ausbleiben der zunächst für Anfang September angekündigten Lieferung beschwert.

 

AdTech Ad

Dream hatte nach anfänglichen Dementis und dem Verweis auf "Einzelfälle" bestätigt, die Auslieferung der Seriengeräte werde sich aufgrund der verlängerten Testphase voraussichtlich auf Mitte bis Ende Oktober verzögern. Die Auslieferung der Betatester solle dagegen "ab kommender Woche" wieder anlaufen. Diese Frist ist mittlerweile verstrichen. Mehrere Vorbesteller bestätigten der SAT+KABEL, nach wie vor weder eine Versandmitteilung noch ein Gerät erhalten zu haben. Das Unternehmen reagierte zunächst nicht auf eine erneute Anfrage am Dienstagvormittag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo zusammen

 

da es in den anderen Threads arg durcheinander geht, machen wir hier weiter.

 

So, letzter Status von unserem Hersteller:

 

Am Freitag wird die erste Lieferung DM8000 nach Lünen geschickt.

 

__________________

viele Grüße

Jürgen

 

Auslieferung an Beta-Tester zeitnah ......

 

Der Lünener Hersteller Dream Multimedia will noch in dieser Woche mit der wiederholt verschobenen Auslieferung vorbestellter Dreamboxen der Modellreihe DM 8000 PVR an seine Betatester beginnen.

 

Das teilte das Unternehmen am Dienstagnachmittag auf Anfrage der SAT+KABEL mit. Möglich sei, dass sich der Prozess in die zweite Wochenhälfte verschiebe, weil man vom Produktionspartner in den Niederlanden abhängig sei. Alle Tester, die eine Vorauszahlung geleistet haben, sollen per E-Mail eine Paketidentifikationsnummer erhalten, um den Status der Lieferung verfolgen zu können. Zudem habe man das finanzielle Trostpflaster für die Verschiebung auf 50 Euro beigelegt. Es liege dem Paket in bar bei.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...