Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie en andere landen


bavo27

Aanbevolen berichten


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Idd. Schoten ontvang ik nu een stukkie beter, ik denk zowel dankzij de nieuwe antennes als dankzij de verticale polarisatie.

 

Op kanaal 22 (Egem voor mij) heb ik met een hark die is gericht op Goes (iets naast Egem gericht) net niet genoeg kwaliteit voor beeld. Als ik de hark op Egem richt heb ik net wel genoeg kwaliteit voor beeld. De signaalsterkte is voor mij ruwweg te vergelijken met Waver.

 

Ben benieuwd of ik straks dan Egem er ook nog kijkbaar bijheb, toch een afstand van 90 kilometer. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

maandag 3 november 's ochtend (rond 8.00u) was Genk niet te ontvangen op kanaal 25, pas 's middags was kanaal 25 in de lucht in Eindhoven. Of signaal sterker is in nog effe afwachten, dan het oude kanaal van 41,

zondag avond nog naar de uitschakeling van canvas( analoog) gekeken maar dit was gewoon past boem weg signaal, niet eens testbeeld ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De VRT gaat voor de privatisering van zijn zenderpark in zee met de Noorse firma Norkring. De beslissing is een nieuwe stap in de digitalisering van de Vlaamse ether. Dat schrijft De Tijd. De gedoodverfde kandidaat, het Franse TDF, valt naast de prijzen.

Eerder al werden de analoge tv-uitzendeningen in de ether gestaakt. Het toekennen van digitale frequenties aan geïnteresseerden nog moet gebeuren. Maar dit zal nog even duren omdat de Vlaamse en de federale overheid het niet eens raken over het gebruik van deze frequenties.

 

Om de markt eerlijk te organiseren, moest de overheid het zenderpark, dat nodig is voor de digitalisering van de ether, in handen te geven van een neutrale partij. Dat werd dus Norkring uit Noorwegen.

 

Bron: De Tijd

 

 

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...