Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie en andere landen


bavo27

Aanbevolen berichten


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik beheer een bestandje van alle Nederlandse DVB-T locaties en rand gebieden van Duitsland en Belgie.

Van Belgie heb ik Bijvoorbeeld Veltem niet, maar als ik in jouw bestandje kijk dan zie ik alleen weiland maar geen mast. Gent is zo wazig op google earth dat je niet eens kan zien of dat daar wel een mast staat en in Brussel, staat DVB-T echt op dat hoge gebouw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op het VRT-journaal was er een item over de analoge afschakeling. En ik moet zeggen dat het héél goed uitgelegd was.

Er werd duidelijk gezegd wat er te ontvangen is en hoe het juist werkt. En ze illustreerden dit met een gezin dat een decoder gaat kopen en die thuis aansluit.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Ik beheer een bestandje van alle Nederlandse DVB-T locaties en rand gebieden van Duitsland en Belgie.
Van Belgie heb ik Bijvoorbeeld Veltem niet, maar als ik in jouw bestandje kijk dan zie ik alleen weiland maar geen mast. Gent is zo wazig op google earth dat je niet eens kan zien of dat daar wel een mast staat en in Brussel, staat DVB-T echt op dat hoge gebouw?

Veltem ligt aan de Radioweg 20 in Herent en dan zo'n 140 meter naar het zuiden daar zie iets wat op een mast lijkt in de bossen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Gent is zo wazig op google earth dat je niet eens kan zien of dat daar wel een mast staat en in Brussel, staat DVB-T echt op dat hoge gebouw?

Volgens http://tvradio-nord.com/emetteurs/emetteurs_belge/galerie/bruxelles.html wel, staan ook foto's. smile
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ja da's waar, maar da's alleen tamelijk dicht bij de taalgrens mogelijk... Maar het ware inderdaad wel goed dat ze ook gezegd hadden dat er in de grensgebieden ook nog de RTBF, Franse, Nederlandse en Duitse zenders mogelijk zijn.

Dicht bij de taalgrens? Ik kan de RTBF hier ook ontvangen (zeker met en betere en/of dakantenne), maar was me er niet van bewust dat Vlaams zoveel anders is dan Nederlands. grin.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, da's wel waar maar de VRT spreekt in de meeste gevallen over ontvangst met een binnenantenne. Bij mij thuis, op 20km van de taalgrens moet je al op de eerste verdieping zitten om binnenontvangst te hebben. Het hangt er dus van af waar je zit, ik kan de RTBF in Gent ook niet stabiel ontvangen. Je woont op een gunstige locatie denk ik. Gelukzak cry

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ja, da's wel waar maar de VRT spreekt in de meeste gevallen over ontvangst met een binnenantenne. Bij mij thuis, op 20km van de taalgrens moet je al op de eerste verdieping zitten om binnenontvangst te hebben. Het hangt er dus van af waar je zit, ik kan de RTBF in Gent ook niet stabiel ontvangen. Je woont op een gunstige locatie denk ik. Gelukzak cry

Ik zit op de 2de verdieping maar heb het met binnenantenne ook niet stabiel hoor. En nog wat hoger, op zolder, heb ik helemaal niets meer (de extra hoogte maakt in dat geval de demping van het dak blijkbaar niet goed). Een Yagi-antenne mag ook niet aan de voorgevel, dus als ik de RTBF stabiel wil hebben is mijn enige goede optie volgens mij een rasterantenne achter het raam.

Dus zò makkelijk is het ook weer niet voor mij, maar als ik het per se wil zou ik het kunnen ontvangen. Als jij nou ook eens naar de 2de verdieping gaat.. wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Ik beheer een bestandje van alle Nederlandse DVB-T locaties en rand gebieden van Duitsland en Belgie.
Van Belgie heb ik Bijvoorbeeld Veltem niet, maar als ik in jouw bestandje kijk dan zie ik alleen weiland maar geen mast. Gent is zo wazig op google earth dat je niet eens kan zien of dat daar wel een mast staat en in Brussel, staat DVB-T echt op dat hoge gebouw?


Veltem heb Ik nog niet juist kunnen plaatsen (onbreekt de info).
Die van gent staat op de boekentoren (zie laaste foto in Google earth) (wel eerst Geographic web aanzeten als dat nog niet het geval is). OK pushpin staat er niet recht op blush
Die van Brussel staat echt op dat gebouw.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ja, da's wel waar maar de VRT spreekt in de meeste gevallen over ontvangst met een binnenantenne. Bij mij thuis, op 20km van de taalgrens moet je al op de eerste verdieping zitten om binnenontvangst te hebben. Het hangt er dus van af waar je zit, ik kan de RTBF in Gent ook niet stabiel ontvangen. Je woont op een gunstige locatie denk ik. Gelukzak cry


Het hangt er inderdaat echt vanaf waar je zit. op deze site kan je Uw postcode ingeven en zien of je ontvangst hebt van de RTBF zenders. http://www.rtbfmedia.be/TNT/page/reception.html
Klopt ook geen 100%. Hier in Brasschaat zou Ik ontvangst moeten hebben, maar met een 6 element Yagi heb Ik geen RTBF ontvangst. Gemeten op zolder.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Veltem heb Ik nog niet juist kunnen plaatsen (onbreekt de info).

50° 53' 27" N, 4° 37' 11" E
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=50%C2%B0+53%27+27%22+N,+4%C2%B0+37%27+11%22+E&ie=UTF8&ll=50.890957,4.619853&spn=0.001824,0.004109&t=h&z=18

Denk dat dat 'm is. Tvradio-nord.com geeft 50N53 - 04E37 als coördinaten (minder nauwkeurig), dit is het enige in die buurt wat het dan volgens mij kan zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...