Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie en andere landen


bavo27

Aanbevolen berichten

@Pinq:

Het kijkgeld wat in Frankrijk betaald wordt heeft niets te maken met DVB-T. Van het kijkgeld wordt alleen de productie en distributie van de publieke Franse zenders betaald (France 2-5).

18 gratis zenders op DVB-T wordt uit de reklamegelden van die zenders betaald, inclusief reklame op de publieken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nieuws

 

DVB-T in Gent

13/05/2008

 

belangrijk nieuws voor Gent en omstreken ..

 

Kanaal 22, in SFN met Sint-Pieters-Leeuw, Veltem en Brussel.

 

Op 3 november schakelt ook Egem over van kanaal 40 naar kanaal 22.

Dan is er één grote SFN in kanaal 22 in het westen van Vlaanderen.

 

bron:digitaaltvkijken.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit stond te lezen op "radiovisie.be"

 

Nooit meer sneeuw op je tv vanuit Egem

 

dinsdag 16 september 2008

De dagen van analoge televisie zijn definitief geteld. Op 3 november eindigt het tijdperk van de sneeuw op je tv. Omdat de publieke omroep bij decreet overal vrij moet te ontvangen zijn, is VRT al een hele poos druk bezig met het omschakelen van z'n zenderpark. Altijd interessant om volgen voor de meer technische aangelegde medemens, daarom stuurden we ons mannetje naar Egem.

 

Die meldt dat de buis boven op de mast, waarin de analoge tv-antennes zitten, nu is leeg gehaald. Intussen is het ding ook opnieuw geverfd in de bekende rood en witte kleuren. Momenteel gaan de analoge tv-uitzendingen de ether in via de nieuwe witte antennes die net onder het platform werden aangebracht. Ze blijven werken tot begin november om Eén en Canvas/Ketnet in de lucht te houden.

 

Nog deze week, als de weergoden even willen meewerken, begint men met de installatie van de nieuwe digitale breedband antenne-dipolen in de rood witte buis. Alle elementen worden naar boven gebracht met een speciale kabellift. Van de begane grond naar de top van de mast duurt de reis telkens zo'n… twaalf minuten.

 

Onze man ter plekke: " Het is angstaanjagend om zien. Vooral als de liftkabel gaat schuren tegen één van de bakenlichten. Dat geeft telkens vuurwerk tot gevolg'. Wanneer er onweer is, veel regen of wind, worden de buitenwerkzaamheden opgeschort en wordt er binnen gewerkt aan de nieuwe voedingslijnen.

 

Dezelfde werkzaamheden vinden momenteel ook plaats in Schoten door een andere ploeg waaghalzen. In Genk is er minder werk aan de winkel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk benieuwd of het signaal ook sterker gaat worden richting Nederland.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet, die zender in het centrum van Gent is er gekomen omdat in deze stad de ontvangst van DVB-T zeer slecht was en soms zelfs niet mogelijk was. (meldingen op vele forums)

 

Hetzelfde geval met de mast in het centrum van Antwerpen, je zou deze eigelijk als steunzender kunnen bestempelen.

 

In mijn ogen zal Schoten minder sterk worden, omdat op dit moment de signalen tot ver in Nederland reiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KW1234
Ik denk het niet, die zender in het centrum van Gent is er gekomen omdat in deze stad de ontvangst van DVB-T zeer slecht was en soms zelfs niet mogelijk was. (meldingen op vele forums)

Hetzelfde geval met de mast in het centrum van Antwerpen, je zou deze eigelijk als steunzender kunnen bestempelen.

In mijn ogen zal Schoten minder sterk worden, omdat op dit moment de signalen tot ver in Nederland reiken.

Dat is nog maar afwachten, ze zullen in Schoten destijds ook niet met de natte vinger gezegd hebben van "hmm jah 20kW". Kanaal 59 (als Schoten daarop blijft) is ook niet in gebruik in Nederland (en dat gaat zelfs met minder vermogen uit Schoten waarschijnlijk ook niet goed lukken), dus dat maakt weinig uit. Ik heb ook het idee dat bij bepaalde zenders men meer afstand neemt tot de frequentie elders weer gebruikt mag worden. Dat zou op zich niet gek zijn, want hoe meer afstand, hoe sterker condities moeten zijn voor ze het signaal lokaal uit kunnen schakelen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Ik hoop dat ze niet te hard gaan in Schoten. Ik woon in vogelvlucht minder dan 1km van de mast.
Anders gaat het er hier aan toe gaan als in Veltem.
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/mediatheek/1.280048
Het interview is wel in het Bels. :D

mvg


Ik zal maar bekennen zeker. Dit is een grap van Radio 1. Zie volgende link. http://www.radio1.be/programmas/stor/806391/

Kon het niet laten om het hier te posten. blush

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het vandaag bekend worden wie de nieuwe provider is?

Eind september zou toch de knoop worden doorgehakt!

 

Of zit het ontslag van Bourgeois er voor iets tussen waardoor alles weer vertraagt?

 

Ik ben wel eens benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongetwijfeld, Bourgeois stond tenminste achter een DVB-T pakket. Maar nu moet Peeters dat er ook nog eens bijnemen... Hij is dan minister-president van de Vlaamse Regering en Vlaams minister van Institutionele Hervormingen, Havens, Landbouw, Zeevisserij, Plattelandsbeleid, Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme.

Ik denk dat zijn rekening bijna uitpuilt op het eind van de maand. Maar da's wat off-topic...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Beste Belgen,

Met zo'n verkoop regeling kun je 1+1 bij elkaar optellen en tot de cunclusie komen dat voor Digitenne-Belgie gedokt moet gaan worden...
Herhaling #1536047 - 31/07/08 19:00:
Origineel bericht van: cookie monster
FTV kan ik nog mee leven , maar ....
FTA is veel beter , dan koop ik me sowieso een bakkie aan ,
alhoewel mijn PC kaart DVB-T aankan , kan ik hier met
de binnenantenne rien de knots DVB-T ontvangen !!
Zelfs analoog is een complete ramp !!!!

Ik ben sowieso benieuwd , ook hoe uiteindelijk wordt uitgezonden ??
MPEG 2 , MPEG 4 , in HD ??
Ook die 2 verschillende linken brengen verwarring ,
de ene geeft lokale/streekmasten aan , de andere feitelijk provincies !!
wink


TokeMUp , g'èh'shans da'k'et intervjuuw verstond smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...