Ga naar inhoud


DVB-T in Belgie en andere landen


bavo27

Aanbevolen berichten

Ja, het is inderdaad vreemd dat Waver met zo weinig kracht zo ver geraakt, maar het kan ook zijn dat ze ondertussen met wat meer kw uitzenden daar.

Op mijn kot in Gent komt er niks binnen uit Goes, zelfs geen beetje signaal. Maar het feit dat we de publieken uit Goes niet zo gemakkelijk kunnen ontvangen heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat er in Bouvigny - weliswaar zwak - uitgezonden wordt op kanaal 54 in gemengde polarisatie. Als ik in Gent mijn antenne naar Rijssel richt, is dat signaal zelfs nog zichtbaar...

 

Ik heb nog even gekeken op Google Earth hoe ver Goes is in vogelvlucht en het is 53,7 km...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Twee jaar geleden heb ik kanaal 56 uit Waver al eens ontvangen in Hengelo overijssel, weliswaar met condities maar toch. Ik heb op internet helaas niets kunnen vinden over het huidige zendvermogen van kanaal 56. Nu ze officieel uitzenden zal het toch wel verhoogd zijn? Iemand die daar iets meer over weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ja, het is inderdaad vreemd dat Waver met zo weinig kracht zo ver geraakt, maar het kan ook zijn dat ze ondertussen met wat meer kw uitzenden daar.
Op mijn kot in Gent komt er niks binnen uit Goes, zelfs geen beetje signaal. Maar het feit dat we de publieken uit Goes niet zo gemakkelijk kunnen ontvangen heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat er in Bouvigny - weliswaar zwak - uitgezonden wordt op kanaal 54 in gemengde polarisatie. Als ik in Gent mijn antenne naar Rijssel richt, is dat signaal zelfs nog zichtbaar...

Ik heb nog even gekeken op Google Earth hoe ver Goes is in vogelvlucht en het is 53,7 km...

Da's wel een verklaring ja..

Heb je wel een Yagi?
Origineel bericht van: OFDM
Twee jaar geleden heb ik kanaal 56 uit Waver al eens ontvangen in Hengelo overijssel, weliswaar met condities maar toch. Ik heb op internet helaas niets kunnen vinden over het huidige zendvermogen van kanaal 56. Nu ze officieel uitzenden zal het toch wel verhoogd zijn? Iemand die daar iets meer over weet?

Ik weet het niet, maar met condities ontvang ik ook Duitsland, Frankrijk en de BBC. Het bijzondere aan Waver is dat ik die zonder condities ook ontvang.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een log-per antenne met versterker, geen yagi. Ik heb wel nog een yagi maar die gaat maar van K21-49, dus daar ben ik ook niks mee... Maar ik ben hier ook omringd door appartementsgebouwen, daar kan het ook aan liggen. Alleen op Sint-Pietersleeuw en Waver heb ik vrij zicht en moest ik willen op Rijssel.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Turnhout gesproken, het ligt mss een beetje hoger dan de rest van Vlaanderen maar toch zou Schoten geen probleem mogen zijn met een binnenantenne!

Ik zei het onlangs nog op dit forum, een mast in (oud-)Turnhout zal noodzakelijk zijn voor de Antwerpese Kempen!

 

Ikzelf woon in Hoogstraten en op dat kaartje van "binnenantenne" kan je duidelijk zien dat heel het centrum (Hoogstraten + Minderhout) géén binnenhuisontvangst heeft, wat vroeger (voor 24 augustus) niet het geval was!

 

Over de Nederlandse zenders, Breda kan ik bij mij thuis binnen ontvangen met wat zoeken. Die zender voor Tilburg heeft helaas geen positieve invloed gehad voor mij!

 

Ik vrees een beetje dat de grensbewoners de dupe gaan worden van dit DVB-T verhaal. De ontvangst van zowel Nederlandse als Vlaamse zenders is nog nooit zo slecht geweest! Overleg tussen beide landen is nodig want ik dacht toch dat ALLE bewonders van een land de openbare zenders moet kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heeft Kris Peeters het voorstel goedgekeurd dat de VRT+ kanalen ook via DVB-T zullen worden verspreid, wanneer is nog niet duidelijk maar alles wijst er op dat 3 november wel eens de perfecte datum kan zijn voor de start!

 

Voor diegene die niet weten wat deze + kanalen betekenen; dat is een extra aanbod van programma's van de VRT onder de noemer van Eén+, Canvas+/Ketnet+

Zo werd hierop de 2de halve finale van het ESC uitgezonden en binnenkort de integrale verkiezingsshow van CBS op 4/5 november.

Op Ketnet+ is er dagelijks de herhaling van talrijke kinderprogramma's en op Canvas+ is er plaats voor sport, cultuur, muziek én film. Deze kanalen zenden wel niet de ganse dag uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zover:

 

Canvas en Ketnet+ volgende week op DVB-t

 

Een+ in de loop van 2009

 

Zie artikel uit De Standaard van vandaag:

 

 

"Canvas + nu ook via digitale antenne

 

De VRT gaat in de loop van volgende week zijn extra digitale aanbod, Canvas+ en Ketnet+, uitzenden via de digitale ether. Op die manier wordt de gratis lineaire aanvulling bij Canvas en Ketnet ook toegankelijk voor digitale antennekijkers die gebruik maken van een decoder of een televisietoestel met ingebouwde decoder (DVB-T).

 

Een en ander is het gevolg van de tussenkomst van minister-president Kris Peeters (CD&V) in de Commissie Media van het Vlaams Parlement. Ook Eén-plus zal in de loop van volgend jaar via DVB-T uitgezonden worden. (red)"

 

En nog uit De Standaard:

 

"Zondagnacht stopt de VRT met analoge tv-uitzendingen. Dat maakt ruimte vrij in het radiospectrum voor nieuwe, digitale diensten. Maar over die frequenties woedt al maanden een bitse strijd. De Vlaamse regering wil de ze veilen en zou graag zien dat ze worden gebruikt voor digitale tv. Maar federaal minister voor Ondernemen Vincent Van Quickenborne pleit ervoor de zendfrequenties te gebruiken voor draadloos internet. Telecomregulator BIPT heeft intussen een klacht ingediend bij de Raad van State om de bevoegdheid van Vlaanderen in deze materie aan te vechten."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het ook net op deredactie.be. Weet iemand toevallig of de CBS verkiezingsshow op één+ of Canvas+ verschijnt?

 

Het is ook fantastisch dat de VRT zich gaat beperken tot 4 zenders op DVB-T! Dus gaan ze dezelfde bandbreedte voor canvas+ en ketnet+ reserveren als voor één en Canvas/Ketnet zelf, namelijk 6 MBps.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het aanbod van Canvas+ zie hier:

 

http://multiblog.vrt.be/canvasprogrammas/het-najaar-van-canvas/

 

Voor EEN+ zie hier:

 

http://www.een.be/televisie1_master/programmas/e_eenplus_dezeweek/index.shtml

 

Geen geluk voor je want de CBS-verkiezingsshow komt op EEN+.

 

Arte Hd is ten andere verschenen op de zender van Bouvigny, voor wie natuurlijk een HD-dvb-t ontvanger heeft.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...