Ga naar inhoud


Gerechtszaak tegen Easyjet wegens geannuleerde vlucht


jonas

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

in 2006 ben ik met nog enkele andere familie leden met Easyjet vanaf Maastricht naar Berlijn-Schönefeld gevlogen. Kosten voor 6 personen was rond de 600 Euro (inkl alle kosten). :D

 

Op de terugreis, hebben we zondag's avond ingecheckt in Berlijn, en gewacht op het bericht om te boarden (het was rond negen uur s'avonds).

 

Tot onze grote verbazing werd er enkele minuten voordat we zouden vertrekken op de schermen aangegeven, dat onze vlucht geannuleerd was. mad

 

Grote concernatie onder alle reizende natuurlijk.

mad

 

Dus weer de koffers gaan oppikken, en kijken welke alternatieven er zijn om weer terug te geraken in Maastricht.

 

Helaas bitter weinig vliegtechnisch, dus maar snel een grote BMW gehuurd en met 200 km/h terug naar Nederland gereden. sleep

 

Na rond 5 uurtjes rijden waren we weer thuis, en hebben de huurauto netjes volgetankt dezelfde dag weer bij het verhuurbedrijf afgegeven.

 

Op de website van Easyjet kun je geannuleerde vluchten reclameren, dus dat hebben we direct gedaan, met de veronderstelling dat we de niet gevlogen routes terug vergoed zouden krijgen. :D

 

Helaas, er gebeurde er nu verder niks, Easyjet slaapt, en je kunt dus alleen een hotline opbellen die geld kost. mad

 

Dat vertik ik dus, en heb direct een advocaat ingeschakeld. cry

 

Dus in 2007 boze brief naar Easyjet dat ze behalve de extra gemaakt reiskosten ons ook een boete van 250 Euro per persoon moeten uitkeren.

Dit staat namelijk in een Europese verordening die enkele jaren geleden is aangenomen.

 

Weer gebeurd er niks, dus weer een brief van mijn advokaat, en jawel, Easyjet betaald 8 EURO terug via mijn creditkaart. cry

 

Daarna weer niks, en een tijdje later word er zelfs weer geld overgemaakt zijnde de reiskosten voor de huurauto (ongeveer 250 piek).

 

Maar Easyjet weigert principieel de 250 Euro per persoon strafbetaling ter compensatie uit te keren. Dit wordt zelfs zwart op wit vermeld in een brief van hun. laughlaughlaugh

 

Mijn advokaat is dus naar Berlijn Königs Wusterhausen gestapt en heeft een rechtszaak tegen easyjet aangespand.

 

Deze rechtszaak heeft verleden maandag plaatsgevonden, en ik moest er ook helemaal voor naar Berlijn (maar ben niet met Easyjet gevlogen) laughlaughlaugh

 

Een werkdag voor de rechtszaak heeft nu Easyjet ingestemd om de 1250 Euro (5 personen a 250 Euro) boete te betalen, en de gerechtskosten incl advocaatskosten en mijn onkosten worden ook vergoed. :D

 

De rechtszaak heeft echter plaatsgevonden, en er was een advocaat van Easyjet komen opdagen. De rechter heeft mij in alle punten gelijk gegeven, en heeft een vonnis tegen easyjet geveld.

 

Nu is het dus wachten wanneer Easyjet betaald.

Gebeurt er niets, dan moeten we een deurwaarder inschakelen die waarschijnlijk in Berlijn een vliegtuig aan de ketting zal gaan leggen of de kerosine in beslag gaat nemen.

 

Het is allemaal wel spannend, maar mijn message aan jullie allemaal is:

 

KEN JE RECHTEN!

Als er een vlucht geannulleerd word zonder plausibele reden (o.a. staking, slecht weer) dan heb je recht op een dikke schadevergoeding.

 

Het een en ander is na te lezen op de Website van de Europese Commissie:

 

http://ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/index_en.htm

 

Ik zal het forum op de hoogte houden betreffende verdere ontwikkelingen.

 

Groeten (uit Duitsland)

 

Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Gefeliciteerd.

Dit lukt niet veel mensen.

Je hebt er echt veel tijd ingestoken, wanneer ik je verhaal doorlees.

 

Kennelijk hebben ze zitten slapen bij Easyjet, want meestal hebben ze overmacht als verweer.

Ik heb vaker verhalen gelezen, van mensen die van of naar Maastricht soortgelijke problemen hadden.

 

Je bent kennelijk ondertussen ook al weer een paar jaartjes in Duisland, wanneer ik je schrijfstijl zie. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jonas



De rechtszaak heeft echter plaatsgevonden, en er was een advocaat van Easyjet komen opdagen. De rechter heeft mij in alle punten gelijk gegeven, en heeft een vonnis tegen easyjet geveld.

Nu is het dus wachten wanneer Easyjet betaald.
Gebeurt er niets, dan moeten we een deurwaarder inschakelen die waarschijnlijk in Berlijn een vliegtuig aan de ketting zal gaan leggen of de kerosine in beslag gaat nemen.



Nou een prachtig resultaat je hebt er flink wat tijd in gestoken maar het resultaat is er naar.
Nu kon ik me het bericht nog herrineren.
Hopenlijk nemen ze hun verlies sportief op en handelen ze het nu ook snel af. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had je beter de dag voor de zitting het geld in je

zak kunnen steken.

 

Ben er zo goed als zeker van dat ze nu in hoger beroep gaan omdat

ze hun bedrijfs praktijken niet zullen/willen weizigen.

 

Zo een bodemprocedure kan een leidensweg worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Volgens mij had je beter de dag voor de zitting het geld in je
zak kunnen steken.

Ben er zo goed als zeker van dat ze nu in hoger beroep gaan omdat
ze hun bedrijfs praktijken niet zullen/willen weizigen.

Zo een bodemprocedure kan een leidensweg worden.


Kijk, als easyjet nu met een dikke cheque naar het gerechtsgebouw was gekomen, dan dat ik de rechtszaak afgeblazen, en hadden we het probleem opgelost.

Omdat nu de volgende stap komt (het betalen) wilde ik een vonnis hebben, en dat is er dus nu.
Met een vonnis achter mij sta ik toch een stuk sterker.

In beroep wil Easyjet niet gaan, althans dat vertelde hun advocaat.

Kijk, economisch vliegen met lage prijzen is een prima optie voor velen van ons. Maar als er gewoon vluchten worden afgelast die niet voldoende bezet tijn, dan krijg ik schuim op mijn bek......

Je had eens die oudere mensen moeten zien die zondag avond in Schönefeld. Velen wisten echt niet wat ze moesten doen, en hadden tranen in hun ogen.

Voila, en nu is de rekening van mijn kant klaar voor easyjet, en ze kunnen de beurs gaan openmaken.

Als er nog vragen zijn, stel ze maar gerust, ik ken de materie van de Europese Commissie redelijk goed nu!

Zo, en nu een pint!

gr

Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
De klager kon gaan procederen met dit recht in de hand, maar het bedrag was dusdanig laag dat dit alleen een morele overwinning was. cry



Kijk, wij waren dus met z'n vijven oderweg, en dan spreken we niet van 250 Euro, maar van 1250 Euro. Ik moet je gelijk even, dat je voor 250 Euro niet naar de rechter stapt.

Maar Easyjet moet nu betalen, anders gaat de deurwaarder werk krijgen.
In Duitsland heeft Easyjet naar het schijnt geen eigendom dat in beslag kan worden genomen met uitzondering van de vliegtuigen en de Kerosine. En daar mik ik dus op.

Ik heb na de rechszaak nog even met mijn advocaat de zaak
doorgenomen, en het schijnt dat er al iemand op dit idee was gekomen om de kerosine in beslag te laten nemen. Easyjet heeft toen gezegd, dat de vliegtuigen niet van hun waren en ook de kerosine niet. Dit was geleend van een andere maatschappij.

Maar, de rechter in Königs Wusterhausen heeft dit niet gepikt, en heeft de beslagname laten doorgaan. Toen pas is Easyjet met de centen over de brug gekomen.


Ik wacht nu eerst op het schriftelijke vonnis, en dan gaan we een betalingstermijn bij Easyjet stellen.


Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik bedoel maar, je kunt je recht hebben gekregen, maar nu nog de poen cry


Sjaakk, deze zaak speelt in duitsland, en er ligt een vonnis op tafel.
Wanneer Easyjet niet betaalt, kan je met de "Titel" die de klager nu heeft naar elke gerechtsdeurwaarder gaan en die het geld laten ophalen. Deze Gerichtsvollzieher rekent ook meteen zijn eigen tarief af met Easyjet. Hij kan daarbij beslag leggen op alle bezittingen van Easyjet. Moet je eens opletten wat er gebeurt als hij bij het inchecken de computer van de balie meeneemt.

Die zaak van de rijdende rechter ging over te terugreis, waarbij de bagage vertraagd aankwam. De strijdwaarde bedroeg 25 Euro, en daarvoor begin je geen zaak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in zo n geval is dreigen met zoveel mogelijk publicatie een oplossing.

Dit gaat uiteraard weer wat moeite kosten lid worden van allerlei fora enzo maar kan wel effectief zijn om ze tot betaling aan te sporen .

Als bij google t woord easyjet bijvoorbeeld een flink aantal negatieve berichten oplevert word men soms wakker.

Ik zelf heb ook een akkefietje met een nu niet nader te noemen verz.mij en ga binnenkort t internet hiermee bevuilen. frown

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als easyjet dwars wil gaan liggen heb je een groot probleem.

Elk vliegtuig zal wel een eigen BV zijn die los staat van

easyjet.

De kerosine zal wel eigendom zijn van de vliegtuig BV ,dus niet

easyjet.

De computers op het vliegveld zijn eigendom van het vliegveld.

Beslag leggen op een bankrekening van hun zal ook niet veel brengen ,het saldo zal wel negatief zijn (dus niet vatbaar voor

beslag) of de bankrekeningen staan op naam van een andere BV b.v.

eusyjet travel gmbh.

 

Laten we maar hopen dan ze niet dwars liggen zodat je de zaak

kan afronden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
met uitzondering van de vliegtuigen en de Kerosine. En daar mik ik dus op.

 

stel je krijgt zo'n vliegend wrak, dan kun je meteen beginnen met betalen van stallingskosten aan de desbetreffende luchthaven...

ben je zelf ook meteen failliet whistle

(je dacht toch zeker niet dat je zo'n vliegtuigje gratis mag parkeren?)

 

cheers

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
stel je krijgt zo'n vliegend wrak, dan kun je meteen beginnen met betalen van stallingskosten aan de desbetreffende luchthaven...
ben je zelf ook meteen failliet whistle
(je dacht toch zeker niet dat je zo'n vliegtuigje gratis mag parkeren?)

cheers

De beslaglegger moet die kosten niet betalen maar de persoon
die in gebreken blijft ,dus easyjet moet dan de parkeer bonnen
betalen.

Maar !! stel je krijgt zo een kist aan de ketting en achteraf
blijkt dat die kist geen eigendom is van de veroordeelde dan
kan je alle schade aan de vliegtuig eigenaar vergoeden.

Ik zou me eerst 10 keer overleggen voordat ik zo een
actie ga ondernemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...