Ga naar inhoud


Gerechtszaak tegen Easyjet wegens geannuleerde vlucht


jonas

Aanbevolen berichten

uh, echt?

 

dan is het nog gecompliceerder dan ik al dacht.

maar eigenlijk was mijn bijdrage off-topic tot de tweede orde en eerder als grap bedoeld,

want echt weten hoe zo'n juridische kwestie zou uitpakken weet ik niet.

 

wat ik wel weet is;

de duivel schijt altijd op de grootste berg

 

cheers

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tonskidutch
uh, echt?

 

Ja dat lijkt mij ook, want je legt beslag op iets wat een onderpand moet zijn tot betalingsdwang.

En daarmee ben je nog geen eigenaar van het vliegtuig.

Alleen als elk vliegtuig een eigen BV is dan word het mischien iets moeilijker.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op iets beslag legt wil dat niet zeggen dat de eigenaar

er geen gebruik van mag maken.

Hij mag de in beslag genomen zaken niet ontvreemden en moet

het ter beschikking stellen als de verkoop aangekondigd is.

 

Maar denk dat niemand erin trapt om een vliegtuig met een

dag waarde van b.v. 5000000 euro in beslag te nemen om

1500 euro zeker te stellen.

 

Een slimmere zet lijkt mij beslag leggen op de bankgarantie

voor de brandstof betalingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

je mag er van uitgaan, dat zon gerechtsdeurwaarder zeker wel weet, waar hij het geld vandaag kan halen...

 

hij zal vast ook zich goed verdiept hebben, wie eigenaar is van welk vliegtuig o.i.d.

 

daar hoeft de aanklager zich niet druk om te maken.

lijkt mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit eigen ervaring kan ik je het volgende zeggen:

 

Een idioot heeft bij mij op een paar vrachtwagens beslag

gelegd omdat die dacht dat ik hem iets moest betalen,het beslag

werd al gelegd voordat de procedure gestart was (dat mag in

nederland).

Toen is de procedure gestart en na 4 Jaar !!! kwam de uitspraak

dat ik niets verschuldigd was,dus direct daarna was het beslag

er af.

 

Toen zei mijn advocaat tegen mij "Zullen we eens die idioot een

poot uit trekken ? en hem de schade laten vergoeden en wel

dagwaarde vrachtwagen op datum beslag 4*60000 euro - dagwaarde

van nu 4*15000 dan moet ie 180000 euro aan jou betalen".

 

Ik heb van die procedure maar afgezien aangezien er toch niets

te halen viel.

 

Dus vertrouw niet op de justitie handlangers van "ze weten wel

wat ze doen"

 

En op mijn advocaat kosten ben ik ook nog blijven zitten omdat

ik op zijn (hele oude) uitkering geen beslag kon leggen.

 

pukje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En op mijn advocaat kosten ben ik ook nog blijven zitten omdat

ik op zijn (hele oude) uitkering geen beslag kon leggen.

Hier had ik toch wat mee gedaan dan de rest van je leven een paar tientjes beuren per maand smile

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: jonas
Hallo,

in 2006 ben ik met nog enkele andere familie leden met Easyjet vanaf Maastricht naar Berlijn-Schönefeld gevlogen. Kosten voor 6 personen was rond de 600 Euro (inkl alle kosten). :D

Op de terugreis, hebben we zondag's avond ingecheckt in Berlijn, en gewacht op het bericht om te boarden (het was rond negen uur s'avonds).

Tot onze grote verbazing werd er enkele minuten voordat we zouden vertrekken op de schermen aangegeven, dat onze vlucht geannuleerd was. mad

Grote concernatie onder alle reizende natuurlijk.
mad

Dus weer de koffers gaan oppikken, en kijken welke alternatieven er zijn om weer terug te geraken in Maastricht.

Helaas bitter weinig vliegtechnisch, dus maar snel een grote BMW gehuurd en met 200 km/h terug naar Nederland gereden. sleep

Na rond 5 uurtjes rijden waren we weer thuis, en hebben de huurauto netjes volgetankt dezelfde dag weer bij het verhuurbedrijf afgegeven.

Op de website van Easyjet kun je geannuleerde vluchten reclameren, dus dat hebben we direct gedaan, met de veronderstelling dat we de niet gevlogen routes terug vergoed zouden krijgen. :D

Helaas, er gebeurde er nu verder niks, Easyjet slaapt, en je kunt dus alleen een hotline opbellen die geld kost. mad

Dat vertik ik dus, en heb direct een advocaat ingeschakeld. cry

Dus in 2007 boze brief naar Easyjet dat ze behalve de extra gemaakt reiskosten ons ook een boete van 250 Euro per persoon moeten uitkeren.
Dit staat namelijk in een Europese verordening die enkele jaren geleden is aangenomen.

Weer gebeurd er niks, dus weer een brief van mijn advokaat, en jawel, Easyjet betaald 8 EURO terug via mijn creditkaart. cry

Daarna weer niks, en een tijdje later word er zelfs weer geld overgemaakt zijnde de reiskosten voor de huurauto (ongeveer 250 piek).

Maar Easyjet weigert principieel de 250 Euro per persoon strafbetaling ter compensatie uit te keren. Dit wordt zelfs zwart op wit vermeld in een brief van hun. laughlaughlaugh

Mijn advokaat is dus naar Berlijn Königs Wusterhausen gestapt en heeft een rechtszaak tegen easyjet aangespand.

Deze rechtszaak heeft verleden maandag plaatsgevonden, en ik moest er ook helemaal voor naar Berlijn (maar ben niet met Easyjet gevlogen) laughlaughlaugh

Een werkdag voor de rechtszaak heeft nu Easyjet ingestemd om de 1250 Euro (5 personen a 250 Euro) boete te betalen, en de gerechtskosten incl advocaatskosten en mijn onkosten worden ook vergoed. :D

De rechtszaak heeft echter plaatsgevonden, en er was een advocaat van Easyjet komen opdagen. De rechter heeft mij in alle punten gelijk gegeven, en heeft een vonnis tegen easyjet geveld.

Nu is het dus wachten wanneer Easyjet betaald.
Gebeurt er niets, dan moeten we een deurwaarder inschakelen die waarschijnlijk in Berlijn een vliegtuig aan de ketting zal gaan leggen of de kerosine in beslag gaat nemen.

Het is allemaal wel spannend, maar mijn message aan jullie allemaal is:

KEN JE RECHTEN!
Als er een vlucht geannulleerd word zonder plausibele reden (o.a. staking, slecht weer) dan heb je recht op een dikke schadevergoeding.

Het een en ander is na te lezen op de Website van de Europese Commissie:

http://ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/index_en.htm

Ik zal het forum op de hoogte houden betreffende verdere ontwikkelingen.

Groeten (uit Duitsland)

Jonas



Hi,
nog even een update over het easyjet proces.


Het vonnis werd dus uitgesproken, en de schriftelijke verklaring had ik 1 week later in de brievenbus.
Mijn advocaat heeft Easyjet verwittigt, en als uiterlijke betalingstermijn 25-8-2008 aangegeven.

Op 25-8 natuurlijk geen poen binnen gekregen mad , maar we hebben toen nog maar 1 weekje gewacht i.v.m eventuele vertraging in het internationale betalingsverkeer.

Verleden week telefoontje gehad van de advocaat:

Easyjet had 1588 Euro overgeboekt op zijn rekening, zijnde:

5x250 Euro boete voor niet uitgevoerde vluchten: 1250 Euro
300-210 = 90 Euro voor de terugbetaling van de vliegtickets (210 Euro werden reeds betaald door easyjet)
Advocaatskosten 97 Euro
Renteverlies (5% boven de basisvoet) : 150 Euro

Totaal bedrag: 1588 Euro plus 210 reeds betaalde vergoeding = bijna 1800 Euro.

Mijn reiskosten naar Berlijn inkl. verblijf en 1 dag verdienstuitval komt hier nog bij.


AllinAll rond de 2500 Euro vergoeding, en een leuke dag in Berlijn op kosten van Easyjet gehad...... :D:D


Je kunt dus wel stellen dat dit een dure grap voor Easyjet geworden . :D:D

Groeten

Jonas (die nooit meer met easyjet zou vliegen, maar met deze flinke vergoeding op zak zou het nog wel eens interessant kunnen worden)

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jonas
Hallo,

AllinAll rond de 2500 Euro vergoeding, en een leuke dag in Berlijn op kosten van Easyjet gehad...... :D:D


Je kunt dus wel stellen dat dit een dure grap voor Easyjet geworden . :D:D

Groeten


nu is hier wel een aantal smilies en lachers geplaatst die doen vermoeden dat je eigenlijk overmatig gecompenseerd bent geworden.
dat is naar mijn mening toch ook niet kies!

doei

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In duitsland werkt dat anders, daar krijgen ze hun kosten vergoed als een percentage van de "strijdwaarde"

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
In duitsland werkt dat anders, daar krijgen ze hun kosten vergoed als een percentage van de "strijdwaarde"


Inderdaad, in Duitsland worden de advocaatskosten bepaald over het bedrag waarover gestreden word.
Enkele jaren geleden ben ik gescheiden, en toen werd er door dezelfde advocaat voor veel minder werk 15 000 Euro in rekening gebracht.


Betreffende de smilies moet ik inderdaad toegeven dat ik goed ben gecompenseerd.

Maar de bedragen zijn opgenomen in een EU verordening, en dat ligt dus vast. Deze relatief hoge bedragen zijn door de EU Kommissie vastgesteld om het wangedrag van de goedkope luchtvaartmaatschappijen tegen te gaan.


en wet is nu eenmaal wet.


Je had 2 jaar geleden er eens bij moeten zijn toen in Berlijn de vlucht werd afgelast relatief laat in de avond. Er stonden heel wat oudere mensen met tranen in de ogen hulpelos rond te kijken, maar er kwam geen enkele hulp van easyjet wat dan ook!

Ik wist op dat moment al dat ik hier juristisch tegenaan zou gaan.
Het heeft me 2 jaren gekost, maar de moeite werd beloond.

Dus ik ben niet overgecompenseerd, en het geeft me een heel goed gevoel dat die gasten de beurs konden opentrekken.


Zo, ik ga nu een pint opentrekken, en eens nadenken wat ik met dat gigantisch bedrag ga doen :D:D



Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: satmenneke
klopt het rekensommetje????


97 euro voor een advocaat als vergoeding is natuurlijk een schijntje als de gem. advocaat toch zo'n 275 euro per uur!!! vraagt!!!


Origineel bericht van: ceesv
In duitsland werkt dat anders, daar krijgen ze hun kosten vergoed als een percentage van de "strijdwaarde"


als het dus een percentage is van het strijdbedrag, zijn er dan advocaten zo gek om dit soort zaken aan te nemen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Agent Mike


als het dus een percentage is van het strijdbedrag, zijn er dan advocaten zo gek om dit soort zaken aan te nemen??


In duitsland zijn er vele advocaten, die op of onder het bestaansminimum leven en zelfs een 2e baan erbij hebben, om te overleven. Slechts 10% van de advocaten verdient boven modaal.
Daarom is elke klus welkom, ook omdat de rechter een (veel) hogere strijdwaarde zou kunnen vaststellen.

Een voorbeeld hiervan:

Een belasting plichtige deed belasting aangifte voor zijn jaarinkomen t.h.v. 17.851 Euro.
Enig tijd later ontdekte hij dat hij een fout gemaakt had en diende een gecorrigeerde aangifte in voor 18.131 Euro. De belastingamtenaar maakte een fout bij de invoer van het nieuwe bedrag, waardoor de belastingplichtige een aanslag kreeg over een inkomen van 1.785.118.131 Euro. De 2 bedragen waren aan elkaar geschreven en de te betalen belasting was ettelijke miljoenen.
De belastingplichtige belde met het Finanzamt, en wees hun op de fout. De reactie van de Amtenaar was voorspelbaar; wij maken geen fouten, en wanneer u het er niet mee eens bent gaat u maar naar de rechter.
De belastingplichtige ging dus naar een advocaat, die na het aanhoren van het verhaal heel hard begon te lachen.

De zaak kwam voor de rechter, die oordeelde dat de aanslag fout was en dat het inkomen moest worden gecorrigeerd naar 18.131 Euro.

De strijdwaarde werd vastgesteld op het verschil tussen de eerste en de 2e aanslag, en het Finanzant veroordeeld tot het betalen van een honorarium van enkele Miljoenen Euro's aan de Advocaat.

Bron

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jonas

Zo, ik ga nu een pint opentrekken, en eens nadenken wat ik met dat gigantisch bedrag ga doen :D:D


en

Origineel bericht van: jonas

Kijk, wij waren dus met z'n vijven oderweg, en dan spreken we niet van 250 Euro, maar van 1250 Euro. Ik moet je gelijk even, dat je voor 250 Euro niet naar de rechter stapt.



Ik vind het fijn voor je dat je met zoveel moeite aan het langste eind hebt getrokken.

Delen de andere vier nu ook mee in het het gevoel en de geldelijke compensatie?
Of is alles voor Bassie?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...