Ga naar inhoud


Ik zoek serieuze tips voor een goede wekker.


Miauw

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: minplus

Gooi je de ramen open (koel) en de gordijnen ook, dan is het in de ochtend frisser en krijg je een lading licht en je brein geeft je hypofyse de opdracht TSH te maken waardoor je schildklier een hormoon (thyroxine) afgeeft zodat je helder, wakker en actief wordt.

Heb trouwens m'n slaapbehoefte langzaam teruggebracht van 8 naar 5 tot 6 uur.


@ minplus

De ramen open kan ik me nog voorstellen maar ook de gordijnen frown
Dat is toch apart, de meeste hebben de gordijnen toch dicht? :D :D

gr.
nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: druup
Als je zoveel moeite hebt om je bed uit te komen dan zit er denk ik iets niet goed met je algehele gesteldheid. Misschien iets eerder gaan slapen of wat minder achter de buis zitten en wat meer bewegen..... :D
Maar idd gewoon een wekker, radio of telefoon op afstand leggen zodat je je bed uit moet en dan ruggengraat tonen door niet weer te gaan liggen.


Dan weet jij niet hoe het is als je iedere ochtend om 7 uur je bed uitmoet terwijl je er lichamelijk helemaal nog niet aan toe ben, eerder slapen is geen optie want je doet geen oog dicht.

Ik heb zelf het probleem van een bioritme die niet overeenkomt met de maatschappelijke tijden, 's-avonds na 10 uur ben ik klaarwakker en voel ik me het best van de dag. Zonder wekker word ik meestal rond 8 wakker. 7 uur opstaan is een ramp: de hele dag voel je je niet goed vanwege dat ene uur slaaptekort. En geen middel wat ertegen werkt, ik heb ze allemaal geprobeerd: melatonine, warme melk met honing, sex voor het slapen en noem verder maar op. Ik slaap nooit voor 1 uur 's-nachts.


Hier het zelfde, nooit voor 2 naar bed en 7 uur weer op .en de rest van de dag ben ik net als jij een zombie
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hoog in een flat geen probleem.

Op de begane grond trouwens ook niet als je vitrage voor de ramen doet en er een lamp op richt zolang je nog andere plannen dan pitten hebt. Alleen het raam dicht doen als je te veel herrie maakt (zoals snurken :D)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
ik denk dat ilseonline toch een probleem heeft en beter een dokter in kan schakelen,

ik heb ook slaapproblemen gehad,
periodes dat ik niet sliep, lag wel op tijd in bed, maar niet in coma, en dat jaren lang.

daarna heb ik een periode gehad dat ik alleen maar sliep en niet meer uit slaap kon komen, heeft 2 jaar geduurd.

daarna ben ik ziek geworden, bleek een depressie te hebben volgens de dokter, dit is allemaal opgelost nu, maar kwam gewoon omdat ik te veel aan mn hoofd had.

ik zeg niet dat ilseonline de zelfde problemen heeft als ik heb gehad, maar een bezoek aan de huisarts kan nooit kwaad.


Oei!!! Wat komt me dit verhaal bekend voor. Hoe heb jij het op kunnen lossen? Event. PM.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog 2 opties gevonden

 

De vliegende wekker

 

Als de wekker afgaat vliegt het bovendeel weg, om het wek signaal te stoppen moet dit deel weer terug geplaatst worden.

 

En de Sonic Bomb bedoeld voor diepe slapers.

Citaat:
Speciaal voor de hele vaste slaper en niet wakker wordt van de gewone wekker. Mis nooit meer een afspraak, je werk of les met deze vibrerende alarm klok!

 

Door de extra bijgeleverde 'bed-shaker' word je werkelijk uit bed getrild en beschikt de wekker over een luid alarm. Door zijn explosieve rode display kijk je wel uit niet je bed uit te stappen.

post-41-1318259893,4614_thumb.gif

post-41-1318259893,4784_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...