Ga naar inhoud


Ik zoek serieuze tips voor een goede wekker.


Miauw

Aanbevolen berichten

Dit is mogelijk de raarste vraag voor dit forum, maar ik weet bijna zeker dat hier mensen zijn die daar ook mee te maken hebben.

 

Ik heb sinds gister een nieuwe wekker, maar slaap daar nu al doorheen en gaat dus terug. Het is wel een mooie, digitaal met RDS die eerst 10 minuten piept en daarna 10 minuten de radio aan zet. Of bij het afzetten van het piepen dat 2 maal zal herhalen.

 

Normaal slaap ik met 6 a 8 uur tijdsverschil, maar de laatste maanden slaap regelmatig 10, 12 tot soms 14 uur aan één stuk door. Ik moet langdurig wakker gebeld worden om belangrijke afspraken na te kunnen komen.

 

Zo'n 8 uur slaap is normaal, maar het gaat mij ook om dat ook bij korte nachten (minder dan 8 uur, bijvoorbeeld 6 uur) ik wakker kan worden.

 

Ik zoek serieuze tips voor een goede wekker.

 

Alleen piepen? Zo ja, hoe lang?

Alleen zoemen? Zo ja, hoe lang?

Alleen Radiowekker? Zo ja, hoe lang?

Een combinatie van? Zo ja, hoe lang?

wekker van jou mobieltje? Zo ja, hoe lang?

Wat anders, namelijk:

 

Wat is het beste en wat voor merk/type gebruik je zelf?

 

Wat raad je mij aan?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou gewoon een handy nemen en die ver wegleggen zodat je er niet meteen bij kunt.Zelf heb er hier zo'n iritant wekker op zitten waar je de oren van pijn doen en de honden beginnen te janken. Dit is nl het geluid als er bij je thuis de brandmelders afgaan. Overal te downloaden.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde laatst op de radio bij het programma Radio Online van de tros een item over een wekker die je wekt op het moment dat je niet in een rem- of diepe slaap zit. Schijnt echt goed te werken.

 

Zoek even op de site van de Tros, dan naar radio online, dan naar de uitzending van 12 augustus en klik dan op het Item Marie Cler test. dan kan je item beluisteren of downloaden.

 

Het is wel duur dus eigenlijk alleen verantwoord indien zeg maar medisch noodzakelijk.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met handy bedoelen jullie mobiele telefoon neem ik aan.

 

Tja, daar heb ik er soms 3 van aan staan, ik mag mazzel hebben als ik de laatste hoor. Ze gaan ook niet continu door en hard, nou nee, valt tegen op die afstand.

 

Ik ben bang dat ik aan een zoemmer/buzzer moet.

 

Ik zat zelf te denken aan een wekkerradio met buzzer en pieptoon zodat je kan kiezen, maar in de combinatie buzzer en pieptoon met een radio heb ik ze nog niet gezien.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vroeger de oplossing van Wammeswaggel, maar dan nog iets gemener. Sliep ook overal doorheen. Het enige wat werkte: Had Zo'n rammel/bellenwekker 2 meter van het bed staan in een metalen bord met munten en stuiters en bouten op een metalen bureau. Bij deze constructie knal je in je bed overeind en je moet je bed uit om die teringherrie af te zetten. :D

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies is, neem een haan.

 

Wij hebben een aantal hanen en die janken je wakker.

Ieder morgen weer. Ook bij stroomuitval.

Ook als een helikopter in een of andere mast vliegt.

En het is ook nog landelijk. Als het niet past in de

buurt waar je woont, verhuizen zou ik zeggen.

Geen electronica, geen batterijen (wel voer).

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede wekker is moeilijk te vinden vooral als je overal doorheen slaapt. frown

 

Deze ga ik binnenkort proberen: Philips Wake-up Light schijnt goed te werken.

 

gr.

nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zoemen en piepen, die hoor je een paar keer en daarna "leren" je hersenen dat het geen reden is om wakker te worden, en slaap je er een paar dagen later doorheen. Radio werkt daardoor beter voor mij, maar ik ben niet zo dol op wekkers. Met grote regelmaat ben ik bij het wakker worden dan nog vermoeider dan ik was toen ik naar bed ging.

 

Het was een flinke zoektocht maar ik heb de test gevonden waar Neptunus op doelde: http://www.radio-online.nl/archives/archive_2008-m08.php en dan "12 augustus 2008: Marie-Claire test de Axbo Sleep Phase". Alleen Windows media helaas.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens over een leuke gelezen.

Iemand had een wastafel op zijn slaapkamer. In de waterleiding had hij een magneetklep gezet en die middels een tijdklok aangesloten op het stopcontact. De kraan ietsje losgezet en toen gaan slapen.

Iets voor de wektijd ging de magneetklep open en er stroomde heel kalm water uit de kraan. Door het klaterende geluid moest de persoon er op een gegeven moment zo dringend uit om te plassen dat hij klaarwakker was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...