Ga naar inhoud


Ik zoek serieuze tips voor een goede wekker.


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik altijd we wekfunctie van mijn gsm. Die maakt een piepgeluid en trilt tegelijk.

Ik leg hem altijd bij mijn hoofd, waar een normaal mens zijn kussen zou leggen. Ik slaap al 29 jaar zonder kussen...

 

Bij mij werkt het prima.

 

Een wekker met radio functie is in ieder geval geen optie voor mij. Bij het horen van een leuk liedje val je zo weer in slaap...

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet redelijk vroeg op in de week om naar mijn werk te gaan, ik sta op rond 5.30u, oplossing: ik zet mijn gsm in als wekker op 5.20u en ik stel mijn stereo-installatie in op 5.25 op radio, ik moet dan uit bed stappen om mijn stereo-installatie uit te schakelen, dan ben ik gegarandeerd wakker.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, een heuse stereo installatie..

Een radiowekker vind ik een prima ding ook, maar als je echt nog in Morpheus's armpjes ligt kun je het best een GSM, ik las het eerder hier, buiten de rijkweidte leggen zodat je werkelijk moet opstaan om dit te doven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft alles met instelling te maken, en weinig met niet wakker kunnen worden. Ook ik ben een langslaper die van weinig wakker wordt. Wekkers werken niet, ik slaap er doorheen of zet ze uit als ik ze al te irritant ga vinden. Dat ik de wekker dan uit heb gezet weet ik als ik eenmaal wakker ben niet eens meer.

Wat bij mij wel perfect werkt is een combinatie van twee wekkers. Een wekker met een irritante piep naast mijn hoofd die ik dus gegarandeerd altijd uitzette, en een wekker aan mijn voeteneind op de grond onder het bed. Die tweede wekker gaat 5 minuten na de eerste af. Dat weet ik.

Wil ik die irritante piep uitzetten dan moet ik dus echt m'n mandje uit. Ben ik eenmaal zover dan ben ik al halfweg de badkamer, en dan is het gewoon een kwestie van doorlopen en direct onder de douche.

Kom ik onder de douche vandaan dan is ondertussen de koffie klaar (timer) en m'n pc gestart (ff nieuws lezen met bakkie).

Ook heb ik alcohol door de week afgezworen. Geen biertje of glaasje wijn. Ik merkte dat ik er niet door in slaap kon komen, en opmerkelijk uitgeruster wakker werd als ik geen alcohol had gedronken. Mijn laatste "bakkie" (koffie) drink ik meestal om een uur of vier 's middags. Ga ik nu naar m'n mandje en ruik ik m'n kussen dan ben ik al vertrokken...

 

Nu zie je ook hoe getraind je hersens zijn, ik vergeet s'avonds mijn "voeteneind" wekker nog wel eens aan te zetten, zeker op zondag avond. Maar werken of niet, 05:35 ben ik klaarwakker (nou,,,,,klaarwakker... crazy) en stommel ik zo de badkamer in.

Natuurlijk helpt het op tijd naar bed gaan een heleboel. Ik moet niet al te laat naar m'n mandje anders wordt ik s'ochtends wel wakker maar ben ik s'middags geen mens meer.

Wat ook meehelpt is dat ik een zeer onregelmatige leuke baan heb, en dat er mensen op me staan te wachten. Als ik er niet op tijd ben staan ze dus buiten. In de zomer niet zo'n probleem maar in de regen of koude niet echt leuk.

Verder kan ik me voorstellen dat als je elke dag naar hetzelfde kantoor moet, tegen dezelfde gezichten aan moet kijken, en hetzelfde werk moet doen dat je dan door de wekker heenslaapt. Ik heb dat ooit een jaar geprobeerd, maar ging er geestelijk dood. Toen ben ik maar wat anders gaan doen. Werk waarbij ik maximaal een kwartaal bij een klant zit, en waarbij ik continue nieuwe uitdagingen heb en elke dag scherp moet zijn om alle uitdagingen ofwel voor te kunnen zijn, ofwel snel en geruisloos op te kunnen lossen.

Lol in je werk is denk ik het allerbelangrijkst, althans voor mij. Ik moet fluitend naar m'n werk, anders wordt ik gek.

 

Affijn, ik denk dat er dus een paar belamgrijke punten zijn.

-je moet goede reden hebben uit bed te komen (werk = uitdagend)

-op tijd naar je mandje zodat je voldoende slaapt.

-wekker op vanuit bed onbereikbare plaats zetten.

-'s avonds geen alcohol.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Mijn advies is, neem een haan.

Wij hebben een aantal hanen en die janken je wakker.

HG CC


Jankende hanen, het moet niet gekker worden.. Ik heb een buurman die een V8 heeft met 'gemodificeerde' uitlaat. Dan ben je er ook hoor, om half 7 terwijl je nog een uur tegoed hebt. Waarom beginnen mensen in de bouw altijd om 7.00u en zitten om 16.00u in de tuin met een biertje? Welk doel dien je daarmee?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien om de file te ontlopen?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
05:35 ben ik klaarwakker (nou,,,,,klaarwakker... crazy) en stommel ik zo de badkamer in.
Natuurlijk helpt het op tijd naar bed gaan een heleboel.


05:35 zeg!Zoek een baan overdag,dat wil ook nog wel eens helpen.
Een mens is gebouwd om met daglicht te leven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

precies ,ik begin ook 1.5 uur vroeger als de anderen

en heb de volgende voordelen:

1. minder tot geen files (15 min. minder reistijd)

2. Lekker rusting op het werk ,je wordt niet afgeleid door

telefoon colega's enz.

3. om 15.30 ga ik lekker naar huis en heb nog wat aan de dag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...