Ga naar inhoud


Ik zoek serieuze tips voor een goede wekker.


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Fiene56
Het beste is gewoon een douchekop boven het bed met een tijdgeschakelde magneetklep.
Wedden dat dit helpt. laugh


daar moest ik dus ff over nadenken. Ik dacht dat de magneet de douchekop loskoppelt en dat die dan in je bed flikkert waar je wakker van wordt. Maar ik denk dat je de magneet voor de waterregeling wil gebruiken? smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
precies ,ik begin ook 1.5 uur vroeger als de anderen
en heb de volgende voordelen:
1. minder tot geen files (15 min. minder reistijd)
2. Lekker rusting op het werk ,je wordt niet afgeleid door
telefoon colega's enz.
3. om 15.30 ga ik lekker naar huis en heb nog wat aan de dag.


Waarom doet de rest van Nederland dit niet dan? Ik zie het in de bouw vooral. De meeste mensen doen 9-5.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Zo, een heuse stereo installatie..
Een radiowekker vind ik een prima ding ook, maar als je echt nog in Morpheus's armpjes ligt kun je het best een GSM, ik las het eerder hier, buiten de rijkweidte leggen zodat je werkelijk moet opstaan om dit te doven.


Neem anders een satbeeper.. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echte aanrader is de Sangean DCF wekkerradio.

Deze is perfect in te stellen en als hij afgaat begint hij zachtjes wat steeds harder wordt en het ritme wordt ook steeds aangepast (zeg maar steeds irritanter)

Hij piept 1 minuut lang en ik dacht dat hij dat ook nog eens herhaalt.

Ander voordeel is dat je een 2e wektijd in kunt stellen dus bijv. een kwartier later.

Heb je perongeluk de wekker uitgedrukt en ben je weer in slaap gevallen dan komt de 2e wektijd nog om je wakker te maken.

 

Heb je een dag vrij dan haal je die simpel uit het programma en zet je die er de volgende dag net zo simpel weer in.

Enigste nadeel vind ik is dat de hoeveelheid achtergrondverlichting niet is in te stellen, die geeft nl. vrij veel licht.

Wordt je toch liever wakker met radio geluid dan is dat ook in te stellen en er komt ook nog eens fatsoenlijk geluid uit wat bij veel wekkers toch vaak flink tegenvalt.

 

Ander voordeel is dat als de spanning uitvalt de tijd automatisch weer wordt ingesteld als er weer prik op komt te staan.

 

 

En MP4 wat mij betreft mag heel nederland s'morgens om 6.00 uur beginnen met werken hoor dan ga ik ipv. om 5.15 uur pas om 8.00 uur weg en zijn alle files zo tussen 5.00 uur en 7.30 uur en als ik dan rond achten de snelweg opdraai is alles al weer opgelost.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leven kan simpel zijn, zet je wekker buiten jouw bereik.

Dan moet je eruit om hem af te zetten anders doet je vrouw

de rest (die trapt je eruit).

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Timm1983
Ik moet redelijk vroeg op in de week om naar mijn werk te gaan, ik sta op rond 5.30u, oplossing: ik zet mijn gsm in als wekker op 5.20u en ik stel mijn stereo-installatie in op 5.25 op radio, ik moet dan uit bed stappen om mijn stereo-installatie uit te schakelen, dan ben ik gegarandeerd wakker.

cool Timm1983

Voor mij werken dat soort geintjes niet. Mijn wekker staat op een hoge kast, maar als ie afgaat strompel ik uit bed, hoofd gebogen richting de vloer zodat het bloed daar ongeveer zo blijft stromen als toen ik lag, druk de wekker uit en plof weer in bed. Veel langer dan 10 seconden kan ik ook niet rechtop blijven staan op die manier.

Ik blijf ook wel eens gewoon liggen en laat de radio maar spelen. Ik heb verschillende malen naar muziek en het nieuws kunnen luisteren binnen een droom terwijl ik me afvroeg hoe ik het nieuws van die dag binnen een droom kon horen.
Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: prutsie
05:35 ben ik klaarwakker (nou,,,,,klaarwakker... crazy) en stommel ik zo de badkamer in.
Natuurlijk helpt het op tijd naar bed gaan een heleboel.


05:35 zeg!Zoek een baan overdag,dat wil ook nog wel eens helpen.
Een mens is gebouwd om met daglicht te leven.

Ik niet, ik doe het net zo goed bij kunstlicht! grin.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
als ie afgaat strompel ik uit bed, hoofd gebogen richting de vloer zodat het bloed daar ongeveer zo blijft stromen als toen ik lag

 

Ongeveer? Moet toch minimaal een graad of 90 verschil in zitten of slaap jij staand?

 

Zelf word ik altijd een kwartier voor mijn wekker wakker. dan blijf ik even nadommelen totdat ie afgaat. soms nog even snoozen en dan fit uit bed.

 

Maar de slaapfase wekker moet je ook een heerlijk ontwaken bieden

 

 

 

Citaat:

 

 

De meeste mensen slapen gemiddeld 8 uur per dag. Althans ze proberen toch om dat te doen omdat x y en z zeggen dat dit gezond is. Maar heeft de mens wel 8 uur aan 1 stuk nodig? Of is dit slechts een slecht aangeleerde gewoonte. Waarom duurt een slaapcyclus dan 90 minuten?

 

Waarom worden sommige mensen minder uitgerust wakker dan voor ze gingen slapen?

Dit komt meestal doordat ze wakker worden door het lawaai van hun wekker net op het moment dat ze in een diepe slaapfase zitten.

 

Slapen kan je indelen in 4 fases. Op het moment dat je in bed kruipt en in slaap valt zit je in fase 3. Je ontspant volledig en verliest het bewustzijn. Dan ga je steeds dieper tot in fase 1 waarin je werkfrequentie van de hersenen ook beperkt is tot het minimum. Meetbaar op een EEG grafiek met een frequentie rond de 1 Hertz. In deze fase worden er bepaalde hormonen vrijgegeven die bepaalde processen aansturen die nodig zijn voor het fysiek herstel van ons lichaam.

En tegen het einde van deze eerste 90 minuten cyclus komen we vrij snel in fase 4. Waarin onze hersenen even actief zijn alsof we wakker zijn. (Maar het zelf niet beseffen dat we wakker zijn) Deze fase 4 is de REM-slaap (Rapid Eye Movements) In deze fase dromen we.

 

Daarna herhaalt deze hele 90 minuten cyclus zich. Maar de verhoudingen tussen diepe slaap en REM slaap worden anders. Per cyclus krijgen we steeds meer procent REM slaap.

 

Tegen de ochtend aan kan dat zelfs tot bijna 100% REM slaap zijn. Als je dus klaagt dat je weinig droomt. Gaat dan eens een paar uur vroeger slapen. Of laat uw wekker een uur voor je normale tijd aflopen en druk om de 9 minuten op de snooze button. Je zal dan bewuster worden van het feit dat je droomt omdat je dan om de 9 minuten midden in een droom wakker wordt gemaakt.

 

Maar of je jouw dromen nu herinnert of niet. Die REM fase (fase 4) is ook levensnoodzakelijk voor uw gezondheid. Mensen die al pogingen hebben gedaan om zo lang mogelijk wakker te blijven kunnen bevestigen dat ze na een aantal dagen zelfs beginnen te dromen terwijl ze wakker zijn. (hallucinaties)

 

Dit komt ook omdat ons lichaam zelf een chemische stof aanmaakt die ervoor zorgt dat we dromen. Maar deze wordt enkel afgebroken als we slapen. Als je dus te lang wakker blijft krijg je bij wijze van spreken een overdosis. Deze stof is DMT of dimethyl-triptamine. (Bestaat ook op de synthetische zwarte markt, een ethenogene drug.) Zie wiki : DMT

(DMT is bij wet verboden, maar iedere mens heeft het wel in zich :-) )

 

De meerfase slaap (polyphasic sleep)

 

De meerfase slaap bestaat er in om slechts 2 uur per dag te slapen. Maar niet in 1 keer. Maar om de 4 uur 20 minuten slapen. Dus 6 keer per dag 20 minuten slapen.

Zo win je dus 6 uur per dag dat je creatief kan bezig zijn om bvb geld te verdienen, of je hobby te doen, of gelukkig te zijn of ... Als je 90 jaar oud wordt. Is dat 6 * 365,25 * 90 = 22,5 jaar extra bewust leven.

 

Hoe eraan beginnen.

 

Gewoon doen. Maar in het begin zal dit niet simpel zijn. En zal je als een zombie rondlopen. Omdat je nooit in die REM fase komt. Zorg ervoor dat je een luide wekker (ouderwets opwind model) gebruikt en deze zo ver van uw bed zet dat je uit je bed moet komen om deze af te zetten. (Om te verhinderen dat je verslaapt, want dan kan je opnieuw beginnen)

Maar maak je geen zorgen. Als je wakker wordt drink je een kopje sterke koffie en je bent er zo weer bij. Na een dikke week zal je merken dat je lichaam zich aanpast aan dit nieuwe model. En dat je sneller in de nodige REM fase komt. En dus ook droomt tijdens dit 20 minuten dutje.

 

Let op. Als je hiermee door gaat. Want eens je lichaam aangepast is kan je niet meer terug. Ik bedoel je kan natuurlijk na verloop van tijd wel terug naar je 8 uur slaap per dag. Maar het sneller wisselen van de slaapfasen is blijvend. Daardoor zal je bewuster gaan dromen. Wat natuurlijk geen negatief gevolg is. Staat ook gekend als lucid dreaming. Wat inhoud dat je zelf beslist wat je droomt ipv te kijken wat je voorgeschoteld krijgt. Out of body (OBE, OOBE) ervaringen behoren dan ook tot de mogelijke bijwerkingen. Maar dat is niets om bang voor te zijn. Dat maak je eigenlijk iedere nacht mee, maar dan niet bewust.

 

bron: http://www.infonosity.be/

post-464-1318259885,4148_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Citaat:
als ie afgaat strompel ik uit bed, hoofd gebogen richting de vloer zodat het bloed daar ongeveer zo blijft stromen als toen ik lag


Ongeveer? Moet toch minimaal een graad of 90 verschil in zitten of slaap jij staand?

Nee, ik kijk naar de vloer. Dan staat mijn hoofd dus in dezelfde stand als wanneer ik mijn gezicht in mijn kussen zou begraven. De rest van mijn lichaam staat wel gewoon rechtop terwijl ik de wekker uitzet.

Als ik rechtop ga staan met mijn hoofd ook rechtop op dat moment heb ik even wat te weinig bloed in mijn hoofd en val ik makkelijker om.

Interessante tekst trouwens. smile

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zoveel moeite hebt om je bed uit te komen dan zit er denk ik iets niet goed met je algehele gesteldheid. Misschien iets eerder gaan slapen of wat minder achter de buis zitten en wat meer bewegen..... :D

Maar idd gewoon een wekker, radio of telefoon op afstand leggen zodat je je bed uit moet en dan ruggengraat tonen door niet weer te gaan liggen.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druup
Als je zoveel moeite hebt om je bed uit te komen dan zit er denk ik iets niet goed met je algehele gesteldheid. Misschien iets eerder gaan slapen of wat minder achter de buis zitten en wat meer bewegen..... :D
Maar idd gewoon een wekker, radio of telefoon op afstand leggen zodat je je bed uit moet en dan ruggengraat tonen door niet weer te gaan liggen.


Dan weet jij niet hoe het is als je iedere ochtend om 7 uur je bed uitmoet terwijl je er lichamelijk helemaal nog niet aan toe ben, eerder slapen is geen optie want je doet geen oog dicht.

Ik heb zelf het probleem van een bioritme die niet overeenkomt met de maatschappelijke tijden, 's-avonds na 10 uur ben ik klaarwakker en voel ik me het best van de dag. Zonder wekker word ik meestal rond 8 wakker. 7 uur opstaan is een ramp: de hele dag voel je je niet goed vanwege dat ene uur slaaptekort. En geen middel wat ertegen werkt, ik heb ze allemaal geprobeerd: melatonine, warme melk met honing, sex voor het slapen en noem verder maar op. Ik slaap nooit voor 1 uur 's-nachts.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Dan weet jij niet hoe het is als je iedere ochtend om 7 uur je bed uitmoet terwijl je er lichamelijk helemaal nog niet aan toe ben, eerder slapen is geen optie want je doet geen oog dicht.

Ik heb zelf het probleem van een bioritme die niet overeenkomt met de maatschappelijke tijden, 's-avonds na 10 uur ben ik klaarwakker en voel ik me het best van de dag. Zonder wekker word ik meestal rond 8 wakker. 7 uur opstaan is een ramp: de hele dag voel je je niet goed vanwege dat ene uur slaaptekort. En geen middel wat ertegen werkt, ik heb ze allemaal geprobeerd: melatonine, warme melk met honing, sex voor het slapen en noem verder maar op. Ik slaap nooit voor 1 uur 's-nachts.


Gefeliciteerd Neptunus, hier heb je een lotgenoot gevonden.
Ik heb nu sinds 2 weken een wake-up light van Philips.
Ik word veel relaxter wakker nu en kijk al met spanning uit naar de winter.
Voorheen stond ik mij te scheren, alsof ik net onder narcose was geweest.
Ik hoop dat ik nu niet téveel reclame voor Philips maak?

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ilseonline toch een probleem heeft en beter een dokter in kan schakelen,

 

ik heb ook slaapproblemen gehad,

periodes dat ik niet sliep, lag wel op tijd in bed, maar niet in coma, en dat jaren lang.

 

daarna heb ik een periode gehad dat ik alleen maar sliep en niet meer uit slaap kon komen, heeft 2 jaar geduurd.

 

daarna ben ik ziek geworden, bleek een depressie te hebben volgens de dokter, dit is allemaal opgelost nu, maar kwam gewoon omdat ik te veel aan mn hoofd had.

 

ik zeg niet dat ilseonline de zelfde problemen heeft als ik heb gehad, maar een bezoek aan de huisarts kan nooit kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wake-up light is prima voor de winter, in de zomer in feite overbodig.

De meeste mensen slapen met de ramen dicht (lekker warm) en de gordijnen dicht. Het onbewuste deel van je brein geeft dan het signaal aan je hypofyse: instellen op rust, slapen, niets doen en je wordt duf als een konijn.

Gooi je de ramen open (koel) en de gordijnen ook, dan is het in de ochtend frisser en krijg je een lading licht en je brein geeft je hypofyse de opdracht TSH te maken waardoor je schildklier een hormoon (thyroxine) afgeeft zodat je helder, wakker en actief wordt. Je zult veel frisser ontwaken.

Sommige mensen maken van zich zelf minder thyroxine (kan komen door jodium tekort) en hebben het extra moeilijk.

 

Heb trouwens m'n slaapbehoefte langzaam teruggebracht van 8 naar 5 tot 6 uur.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...