Ga naar inhoud


New Orleans weer de klos?


flodder11

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoiets kun je geen blunder noemen. Het zijn weersVOORSPELLINGEN.

Geen enkele meteoroloog zal daar twijfel over laten bestaan.

Wel of geen regen, wel of geen storm: dat is van zoveel factoren afhankelijk. Maar als er een reële kans is dat er een orkaan over een stad komt, moeten ze daar voor waarschuwen.

Beter voor niks vluchten dan wat er 3 jaar geleden is gebeurt, of bij de tsunami. Daar wordt nu ook sterker voor gewaarschuwd, en 9 van de 10 keer valt het dan ook mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja toen ( 2 jaar terug) heb ik ook vooraf bier, chips en bockworst gehamsterd en de voordeur dichtgetimmerd

 

goh was ik blij dat ik binnen gebleven ben.

want eerlijk zo bezopen en stront :D ziek ben ik zelden geweest

 

hee kom aan,

weet je hoe complex het weer en de vooruitzichten interpreteren is?

 

cheers

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner me nog van heel wat langer geleden met een weerbericht van hier en daar een sneeuwbuitje. Intussen lag de provincie Groningen al volkomen geisoleerd in een halve meter sneeuw, liep een trein die te hulp kwam om een in de sneeuw vastgelopen trein te verlossen zelf ook vast en konden ca. 4 auto's achter een shovel aan een weg volgen. Daarna liep alles weer vast in de sneeuwduinen. De politieberichten volgen was heel leuk!

Dat was een gigantische blunder omdat men de feed-back uit het verre noorden botweg negeerde.

Maar het weer voorspellen blijft zeer moeilijk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

begrijpelijk.

de vorige keer was er kritiek op te laat waarschuwen van de overheid

nu is er kritiek op waarschuwen zonder vast voorspelbare feiten door de overheid

 

ja wat moet je nu?

 

als je het mij vraagt is en blijft een deel van dat werelddeel met al de tornado-alleys (zo groot als 1/2 europa) en de mexikaanse golf ofwel hurricane-coasts (zo lang gestrekt als bordeaux<>skagen) sinds mijn heugenis niet aan te bevelen om een woning en of bedrijf op te bouwen.

 

laten we echt hopen voor die stakkers daar dat het allemaal meevalt en geen slachtoffers vallen.

 

of zijn we het over het laatste oneens?

neen, mooi

geen slachtoffers aub.

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We mogen het hier niet over politiek hebben ,maar de verkiezingen

spelen daar een grote rol ,bush wil b.v. zijn fouten van

voor 3 jaar weer goed maken en zijn partij in een beter

licht zetten voor zijn diepvries frieten magnaat.

 

Naar mijn mening beinvloeden politieke en financiele invloeden

de uitslag van de weer voorspellingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, en die Amerikanen zijn geobsedeerd door het weer. Vorige zomer kwam ik in Minnesota terecht in een spectaculair onweer en de radiozenders gaan over op een "SEVERE WEATHER WARNING!" En het meest beangstigende was die warning zelf! :D

Voor een voorbeeld klik hier

Aan de andere kant heeft de orkaan door de evacuatie toch geen onnodige slachtoffers gemaakt. Er zijn nu 8 doden geteld, en dat is nadat heel die regio leeggemaakt is. Moesten er 2 miljoen meer mensen geweest zijn, zouden er waarschijnlijk meer slachtoffers zijn. Voor de economische schade moesten ze zich niet inhouden van wegtrekken want de economie zit nog altijd op haar gat daar.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...