Ga naar inhoud


Uitval net voor een stortbui?


matthew_be_wvl

Aanbevolen berichten

Ik zat hier net naar het einde van Top Gear te kijken op BBC 2 en plots merk ik dat er af en toe blokvorming is. En plots valt het beeld weg voor een secondje. Ik kijk even door het raam: geen regen. Ik ga effen kijken naar de schotel (we hebben nogal last van vervelende vogels) ook niks. En nu even later, regent het en is er bliksem in de verte.

 

Huh!? Kan dat, uitval net voor een bui?

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had perecies het zelfde probleem er vielen aantal kanalen weg maar ze kwamen weer terug maar er was bij mij ook geen regen maar de lucht werd super donker en daarna ging het regenen maar beeld kwam weer terug en daarna geen last meer van gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen betere regenmelder als je sattelliet schotel. Moeder de vrouw melden dat de was naar binnen moet...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
geen betere regenmelder als je sattelliet schotel. Moeder de vrouw melden dat de was naar binnen moet...


Maar dan ben je al te laat, signaal valt pas echt weg als het voor jouw schotel plenst.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn italiaanse buurman kon aan de hand van de Hotbird Sattelliet redelijk goed voorspellen wanneer het ging regenen. Denk aan de hoek waaronder de schotel staat. En de regen moet wel van de goede kant komen smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn italiaanse buurman kon aan de hand van de Hotbird Sattelliet redelijk goed voorspellen wanneer het ging regenen. Denk aan de hoek waaronder de schotel staat. En de regen moet wel van de goede kant komen smile


helemaal mee eens. De blokvorming krijg je omdat er veel water (lees regenwolk) tussen de satelliet en de schotel zit. Komt de bui van de andere kant, dan ben je te laat.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv


helemaal mee eens. De blokvorming krijg je omdat er veel water (lees regenwolk) tussen de satelliet en de schotel zit. Komt de bui van de andere kant, dan ben je te laat.


Kortom: de oude spreuk blijft overeind: Je moet de bui vooraf zien hangen.. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige tijd geleden had ik ook beelduitval, maar alleen voor (bepaalde ?) zenders die via TVV binnenkomen. De FTA-zenders die via Astra 1 binnenkomen, waren nog steeds te bekijken.

Ik vermoed dat dit te maken had met een felle regenbui boven Zaventem die de uplink verstoorde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...