Ga naar inhoud


++[]++LET OP: SAT4ALL lid Ome Peter OPLICHTER!!!!!++[]+


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ten eerste een hele goede aktie vind ik!!

 

Verder ben ik zelf moderator van een sat-forum, en bij ons is het een regel dat wij absoluut geen volledige Ip-adressen en emails mogen plaatsen in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

 

Een regel hieruit is:

 

Forumbeheerders houden wel vaker bij elk bericht bij vanaf welk IP-adres het geplaatst is, en natuurlijk ook wanneer. Dat is volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens een verwerking van persoonsgegevens. En verwerking mag alleen als je dit vooraf aanmeldt bij het College Bescherming Persoonsgegevens

 

Is hier wel over nagedacht, en dan bedoel ik dit op een goede manier, dus niet dat Sat4all in problemen komt door het openbaar plaatsen van persoonsgegevens.

 

Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar mensen bestelen en bedriegen mag ook niet en aangezien justitie met dit soort zaken niets doet, moeten wij hobbyisten er voor elkaar zijn.

Dit gebeurt ook alleen maar in absolute uitzonderingssituaties.

ken je dit forum?

http://www.internetoplichting.nl/index.php?board=9.0

Die plaatsen ook alle gegevens en dat is maar goed ook!

De moraalridders die daar hier moeilijk over deden moeten daar alle benadeelden maar eens vertellen dat ze daar toch echt mee moeten stoppen. Ik voorspel enige weerstand:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit een geweldige actie. Ik bedoel dit mag niet, dat mag niet zus mag niet en zo mag niet, er wordt van alles bij gehaald wat allemaal niet mag maar er wordt een beetje vergeten dat stelen jatten en oplichten ook niet mag. Als deze meneer dat NIET had gedaan zou die NIET openlijk aan de schandpaal hebben gestaan.

 

Ik vind de kritiek op Toxic niet terecht. Doet me een beetje denken aan het feit dat ik volgens de wet ook een inbreker die in mijn huis staat niet zijn hersens in mag slaan want dat mag niet. Het moet eens afgelopen zijn met die omgedraaide wereld.

Als je misdadig bent, moet je daar ook nou eenmaal de mogelijke, meestal vervelende consequenties van dragen.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons team is dan ook niet over 1 nacht ijs gegaan. Alles is uitvoerig besproken en toen bleek dat hij willens en wetens mensen heeft opgelicht leek het ons in ieder geval een goed idee om mensen op de hoogte te brengen van onze bevindingen.

 

Dat Ron in deze kwestie het voortouw genomen heeft vind ik opmerkelijk maar juist daardoor zeer moedig.

 

Kern van de zaak is wel dat leden van SAT4ALL de dupe zijn geworden van een eenmansaktie van een user en dat eigenlijk ook niet ontkent. Een eersteklas hufter dus. En die heeft een "kick under the balls" nodig, voordat ie nog meer slachtoffers maakt.

 

Dat het om zeer hoge bedragen gaat, draagt daar nog een steentje aan bij. We hebben het hier o.a. over Dreamboxen etc.

 

Nee, wat mij betreft een pluim voor Ron, die zich persoonlijk 'verantwoordelijk' voelde en daarom dit heeft gedaan.

 

Chapeau !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbakker
Doet me een beetje denken aan het feit dat ik volgens de wet ook een inbreker die in mijn huis staat niet zijn hersens in mag slaan want dat mag niet.


Een inbreker die mijn huis betreed XXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXX XXXXXX XXXXXX.
De XX mogen jullie zelf (in gedachten) invullen. Dat past niet op dit forum:-))

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij hier schrijft Alan is natuurlijk waar en bewondering gaat bij mij ook uit om zo'n iemand op te sporen.

Alleen ik had dit nog even achter gesloten deuren gehouden na zo'n telefoontje een week geven voordat er openlijk naam gegevens bekend worden hier.

 

Ook is buiten een die zijn geld terug heeft gekregen ons en mij niets bekend over andere gedupeerden.

Wellicht hebben de mods hiervoor gekozen maar het roept bij mij vragen op.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ook is buiten een die zijn geld terug heeft gekregen ons en mij niets bekend over andere gedupeerden.

Wellicht hebben de mods hiervoor gekozen maar het roept bij mij vragen op.

 

Of de gedupeerde willen zich niet kenbaar maken wat we respecteren..

Tis dus mede de wens van de gedupeerden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Privacy, pfff.

Gewoon kappen met dat linkse geneuzel.

Ten eerste is een ip adres niet van jou maar van een provider.

Whois gegevens hier copy/pasten is ook geen probleem, want die kan iedereen opzoeken.

Als je mensen oplicht door de goederen niet te verzenden, dan is het jammer voor je, gewoon aan de schandpaal die gast.

De dader moet je niet beschermen, maar het slachtoffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen gedupeerde maar had dat wel kunnen zijn. Ook ik had gereageerd op een van zijn aanbiedingen (gsm telefoon) en na intensief contact via msn is het alsnog afgeketst.

Weken later ben ik via datzelfde msn contact benaderd door iemand die zich (naar nu blijkt tenonrechte) voordeed als zijn stiefvader die met de mededeling kwam dat Edwin was overleden. Deze persoon wou meer informatie en ik heb hem doorverwezen naar Toxic[Q].

 

De manier waarop Toxic[Q] het heeft aangepakt verdient meer lof dan kritiek. Dit speelt al een tijdje dus ze zijn niet over één nacht ijs gegaan, en ik vind dat je als boardbeheerder de leden mag beschermen tegen malafide praktijken en zelfs de plicht hebt de leden daarvoor te waarschuwen.

 

Voor alle criticasters die sneller reageren dan wenselijk is, denk eerst na voordat je reageert. Opgelicht worden is geen pretje, of het nu om goederen of alleen maar verhalen gaat. Je wordt pislink als het je zelf overkomt en je staat redelijk machteloos. Je wilt aktie ondernemen en andere waarschuwen maar je hebt de mogelijkheden niet. En voor alle moralisten die praten over de wet bescherming persoonsgegevens even de opmerking dat als je kennis hebt over een misdrijf en je doet er niks mee dat je feitelijk mededader bent. Dat is ook strafbaar.

 

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovenstaande speelde al een tijdje. pas na intensief speurwerk en beraad hebben we e.e.a gepubliceerd, simpelweg om onze leden te beschermen tegen dergelijke activiteiten. het is tevens een waarschuwing voor potiëntele oplichters die sat4all wensen te gebruiken voor hun praktijken.

privacy staat bij ons hoog in het vaandel echter bescherming nog hoger, helemaal op ons eigen board.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...