Ga naar inhoud


++[]++LET OP: SAT4ALL lid Ome Peter OPLICHTER!!!!!++[]+


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik MOET toch even iets kwijt. Wat een zeldzaam gezwets over dit onderwerp. Iemand zwengelt iets twijfelachtigs aan en de volgzamen die volgen hem wel.

 

Laat het helder zijn, ALS er iemand opgelicht wordt is dat heel vervelend maar het lijkt mij geen zaak van een forum als s4a om hier de 'Sherlock Holmes' uit te hangen en hier publiekelijk iemands (bij)naam en / of toenaam te noemen, al dan niet gevolgd door een emailadres of andere persoonlijke gegevens.

 

Ik ergerde mij al enige tijd over aan dat geen enkele collega moderator hier ingreep, maar na het aantal voorgaande berichten gelezen te hebben komt het mij toch wel de strot uit.

Als er ook maar één van de reguliere leden het lef had gehad om een dergelijke actie op touw te zetten, dan was de wereld te klein geweest, maar nu een moderator of boardleider dit aangezwengeld heeft, dan kan blijkbaar ineens alles en wordt geen actie geschuwd.

 

Ik krijg nu toch echt het idee dat er iemand met een stijf plassertje achter zijn toetsenbord is gekropen om alle "complimenten" in ontvangst te nemen van de "volgers".

 

Weet je wat. Wij gaan gewoon een nieuwe groep openen waarin iedereen mogelijke wanbetalers aan de schandpaal mag nagelen. Schuldig of niet, wat kan het verrekken. Dat maakt toch niets uit. Mocht het achteraf blijken dat de genoemde persoon onschuldig is, dan bied je toch gewoon je excuses aan.

 

Nou, zo werkt het dus mooi niet. Laat het helder zijn dat oplichters aangepakt dienen te worden maar de wijze waarop dit hier gebeurt is niet correct dus wat mij betreft is wat er hier gebeurd, in mijn optiek, GOED FOUT.

 

Dit is mijn persoonlijke mening en daar zal iedereen het mee moeten doen. Zo, dat lucht even lekker op.

 

Voor wat betreft de reacties. Ik heb geen enkele behoefte om hier een discussie over te voeren dus verwacht van mij, behoudens deze uiting van ergernis, geen enkele reactie meer op dit topic. Laten wij ons aub gewoon bezig blijven houden met satelliet gerelateerde onderwerpen behoudens informatieve vragen over allerhande technische zaken in de off topic groep. Mochten er leden zijn die zich geergerd hebben aan mijn cynische wijze van reageren, "so be it".

 

Met vriendelijke groet.

 

"john" :D

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben dat uiteraard eerst in besloten kring goed uitgezocht.

Het was voor ons duidelijk en zonder twijfel een oplichter die aangepakt moest worden.

Wij hebben hiervoor gekozen omdat er meerdere sat4all leden door deze persoon ernstig benadeeld zijn en omdat de wijze waarop zo grof opgezet was met doden, zwaargewonden en heel veel spannende leugens zelfs tegen de moderators.

Deze oplichter heeft zich een week of anderhalf geleden zelf bij ons gemeld als zijnde de "stiefvader" van tijdens een schietpartij omgekomen Ome Peter en wilde graag de account gegevens van Ome Peter, om zo na te kijken of er nog zaken waren die deze "stiefvader" voor zijn "omgekomen" stiefzoon moest regelen. Het bleek echter Ome Peter zelf te zijn geweest die op deze gruwelijke manier een uitweg zocht om onder zijn schulden uit te komen. Dat gaat ons VEEEEEL te ver en daarom deze geheel terechte aktie. gezien het feit dat deze oplichter sat4all misbruikte voor zijn oplichtpraktijken, vind ik dat sat4all zich wel degelijk hiermee moest "bemoeien" om zo voor onze leden op te komen.

Als jij vind dat onze leden door zo'n figuur gewoon verder opgelicht en voor honderden euro's benadeeld moeten worden, moet je dat gewoon even zeggen, dan mag jij dat die mensen uit gaan leggen.

Succes daarmee!

 

Citaat:
Ik krijg nu toch echt het idee dat er iemand met een stijf plassertje achter zijn toetsenbord is gekropen om alle "complimenten" in ontvangst te nemen van de "volgers".

 

Met het laatste gedeelte beledig je in feite alle bezoekers die dit wel een goede aktie vonden. Die noem jij "volgers". Mensen zonder eigen mening, zogenaamde "slijmjurken".

Het is duidelijk dat het hier niet alleen om het ventileren van een mening gaat. Het is dan ook maar goed dat je al aangegeven hebt om in dit topic verder niet meer te reageren.

Het maakt verder ook niet uit in welke richting ik loop. Sommige mensen zullen het toch altijd de verkeerde richting vinden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

Laat mij dan een reactie plaatsen. Ik zal niemand persoonlijk aanvallen, ook jou niet.

Maar zo gaat sat4all naar de klote, ik weet echt niet waar jullie hier mee bezig zijn. Ik zeg jullie, maar ik bedoel eigenlijk jij, ik had het er van de week nog over met een goeie bekende van je.

Neem even afstand, en laat gaan al die ergenis hier. Beter voor je hart én het forum.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar deze reacties op slaan, maar mag ik nu nog meer pli members verwachten die hier negatief gaan lopen doen?

Ik vang via PM nog wel eens wat op en vandaag hoorde ik toevallig dat men zich bij Pli drukker maakt over sat4all dan over Pli. Richten julllie jezelf a.u.b. op Pli, dan richt ik mij op sat4all ok?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

en met name "Wij hebben hiervoor gekozen omdat er meerdere sat4all leden door deze persoon ernstig benadeeld zijn "

 

Het ging hier niet om 1 lid wat beduveld was maar meerdere!!!.

 

Hadden we dit dan oogluikend toe moeten staan? Zodat er nog meer leden beduveld worden?

Als een oplichter met 1 zaak doorkomt gaat hij door met het volgende slachtoffer en op alle mogelijke manieren door , zelfs met dreigen van geweld (wat ook gebeurt is met een ander lid).

Maar wat maakt het uit als een Sat4All lid bedreigt wordt met fisiek geweld,dat is toch geen zaak voor de moderators?. Dat moeten we maar oogluikend toe laten?

 

Ga je de boel oplichten dan moet je ook maar op de zere blaren zitten. We zorgen dat het board schoon is en beschermen onze leden mocht dat nodig zijn.

En er worden geen leden aan de schandpaal genageld als we niet zeker zijn van onze zaak.In dit geval was het duidelijk een (herhaalde) oplichting..

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch in een hoop eens met John van Dreumel

Ten eerste beweerd jij, en later ook nog Jan hier dat er meerdere sat4all leden zijn benadeeld nu..kom eens op met de reacties, ik kan er namelijk niet zoveel vinden.

 

Ten tweede vind ik het niet onze taak als sat4all (als ik het ons board mag noemen)om voor Radar/Opgelicht te gaan spelen.

Dit had met goodwill ook achter gesloten deuren kunnen gebeuren.

 

In elk forum vind ik deze sticky waarop ook ik heb gereageerd als iemand die wel eens contact met deze "Ome Peter" heeft gehad.

 

Ik ga er vanuit dat niemand perfect is en dat er personen zijn die problemen hebben die niet zomaar naar voren zijn te halen..met andere woorden voordat iemand openlijk aan de schandpaal word genageld dan wel even rekening houden met een persoonlijke wellicht "tijdelijke situatie".

 

Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening als lid vanuit het jaar 2000 na Christus.

En over deze, die ik zeer respecteer: er zijn vele wegen die tot Rome leiden.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tuurlijk is het niet de zaak van sat4all, we zijn liever met de hobby bezig.

Zoals je weet peter zijn alle vorige zaken discreet afgehandeld geweest en die zijn nooit openbaar gemaakt.

 

 

We gaan geen namen noemen of PM's van gedupeerde plaatsen want die zijn vertrouwelijk. Als hun zich kenbaar willen maken dat ze gedupeerd zijn/waren dan melden ze zich wel.

 

Citaat:
dan wel even rekening houden met een persoonlijke wellicht "tijdelijke situatie".

 

Tis echt niet tijdelijk geweest...

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de TV programma van kassa of radar volgt,en dan ziet dat de oplichters nog gewoon door gaan,onder andere schuilnamen,terwijl naam en adres bekend is,foto's van de persoon,bekend zijn,en de politie eigenlijk niets onderneemt!

 

In een woordt Triest shocked

 

Ben het niet altijd met Ron eens,maar deze actie steun ik 100% !!

 

Pluim voor Ron :D :D

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is een forum er niet voor om een Sherlock Holmes te spelen. Echter in dit geval is het forum gebruikt door iemand om leden op te lichten. Op deze manier benadeeld zo een persoon dus ook het forum en niet alleen de leden. Roddels als "niets op sat4all kopen hoor, daar wordt je opgelicht" zijn zo maar verspreid. immers weten we allemaal maar al te goed hoe snel roddels over Sat4all gaan.

 

Dat de moderatorgroep daarom ingegrepen heeft vind ik te waarderen en niet om afgezeken te worden.

 

Dat Sat4all hierdoor naar de klote gaat dat zal wel mee vallen. Ik denk eerder dat dat een wens is van de personen die dat regelmatig uitspreken. Mensen die wat moeilijkheden hebben met het feit dat er waarheden naar boven komen waardoor ze misschien financieele schade kunnen lijden.

 

Ze kunnen Sat4all blijven afzeiken wat ze willen maar na verloop zal het voor iedereen duidelijk worden dat er maar 1 echt neutraal forum is en daar zit je nu op. En wil je dat niet geloven dan geloof je toch de roddels en achterklap, sommige mensen vinden dat heerlijk immers de Prive bestaat ook al jaren.

 

Aangezien mijn lid niet meer stijf is hou ik het hierbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben een beetje verbaasd over alle kritiek hier. Persoonlijk vind ik het een goede aktie dat iemand zijn best doet om een oplichter te stoppen. Ik denk zeker dat er al achter de schermen pogingen zijn gedaan om dit figuur op te sporen en aan te spreken, maar als daar niets uit komt moet je iets anders bedenken, en je ziet meteen dat het resultaat heeft, met als waarschijnlijke uitkomst dat 2 mensen hier hun geld terug krijgen. Helaas vinden velen in Nederland het normaal dat de dader aan alle kanten beschermd wordt, terwijl het slachtoffer het maar moet bekijken. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als de privacy van deze dader geschonden wordt, maar het moet natuurlijk wel voor 200% vast staan dat hij daadwerkelijk iets misdaan heeft.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik het deze week niet eens was met een ander topic waar ook gegevens van een ruzie gepubliceerd werden vind ik dit een goede actie.

Het is toch een actie om gedupeerden te helpen die op sat4all zijn gedupeerd. Iedereen weet ook wel dat de politie bij aangifte van internet fraude in nl. niets doet.

Top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het inderdaad met Guust eens. De vorige topic waarbij persoonsgegevens naar boven kwamen en een wat eigenlijk een persoonlijke vete is vond ik absoluut niet netjes.

 

Maar dat ze deze boef aan de schandpaal hebben genageld (en de manier waarop) vind ik erg netjes. Misschien een beetje middeleeuws dat het publiekelijk is, maar eigelijk zal mij dat wordt wezen. De Groen Links methode van: "Weet je wat, hij zal het wel moeilijk hebben, laten we hem een bloemetje sturen" werkt niet.

Deze persoon zal wellicht elders zijn oplichtingspraktijke voortzetten, maar hier op sat4all zullen we hem niet meer zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de aanval op deze aktie ook ver overdreven of je het nu wel of niet met Toxic[Q] zijn eerdere actie eens ben is deze, naar mijn idee, zeer zorgvuldig genomen.

 

Er zijn meerder mensen opgelicht en door de gegevens te verzamelen samen met de ip's die hij gebruikt heb kan je als forum veel verder komen dan 1 iemand.

 

Tuurlijk is dit niet het werk van een forum maar vind het heel netjes dat ze zich hier even voor ingezet hebben. Wat een leugens zijn er gebruikt door dit persoon niet normaal meer en als je dit zo makkelijk gebruikt wat heb je nog meer gedaan vraag ik mij dan af.

 

Gewoon een goede aktie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...