Ga naar inhoud


Welke satellieten bekijk je?


Maxzz

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben benieuwd wie welke satellieten bekijkt en waarom. Ik kan me voorstellen, dat een feedhunter andere satelliten interessant vind dan iemand die alleen maar films of sport wil kijken.

Uiteraard kan ook het aantal FTA kanalen belangrijk zijn in je Keuze.

 

Ik zelf heb momenteel 1 schotel met 28.2E, 23.5E, 19.2E en 13.0E

Dit omdat hiet de Nederlandse kanalen op zitten (19.2 en 23.5)en omdat ik graag BBC en andere Engelse zenders kijk (28.2) Deze heeft trouwens best veel FTA kanalen die heel leuk zijn om te kijken.

de 13.0 is natuurlijk ook een grote jongen en vandaar dat ik deze er ook bij heb.

 

Verder heb ik sinds kort een bigsat. Ik moet deze nog goed gaan uitrichten, maar heb het idee om de 16.0E, 10.0E, 0.8W, 5.0W, 12.5W en de 30.0W hierop te plaatsen.

Daarmee heb ik mijn Disecq 10/1 vol, maar er is nog wat ruimte op de bigsat.

Mogelijk ga ik later nog schuiven, als blijkt dat de satellieten niet interessant blijken.

 

Vandaar dat ik benieuwd ben, wie waar naar kijkt.

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook de opstelling Astra 1/2/3+Hotbird.

 

Vooral voor de Nederlandse zenders (Astra 1/3), een aantal interessante andere zenders op Astra 1 (o.a. VH1 Classic, Deluxe Music, ARD/ZDF/RTL/ProSieben/Sat 1) en voor de Engelse BBC/ITV en Channel 4-zenders (Astra 2).

 

Hotbird is gewoon leuk voor de heb. Maar dat ik daar nou veel naartoe zap, het zijn voor mij nét teveel kanalen om even overheen te zappen.

 

Overigens vind ik het grote aanbod FTA-zenders via de satelliet een groot voordeel van satelliet-tv! smile Ik ben nog steeds erg blij met deze opstelling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 13, 19, 23, 28E en daarnaast nog 30W maar daar is nu niet zo veel licht meer.

Vanwege de bebouwing kan ik niet verder dan 13E, of ik moet de schotel een meter uit de flat hangen. Op west heb ik wat last van bomen en ook weer de flat, maar 30W is redelijk te doen.

 

Verder wil ik nog 26E proberen voor de arabische film zenders, (in Egypte deze gezien veel leuke films, engels met arabische ondertiteling)

 

Misschien dat 31,5E in de toekomst nog wat gaat worden, Astra 5a.

 

Maar voor een vaste op stelling heb je denk ik wel de belangrijkste zenders (satellieten) te pakken als je 13/19/23/28 hebt.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maxzz,

 

Leuk dat je binnenkort wat meer satellietpositie's kan ontvangen ! cool

 

Op 16 oost, 10 oost en 12,5 west is inderdaad genoeg te zien, Op die positie's zijn ook altijd wel feeds te bewonderen.

 

5 graden west is aan te raden als je graag Franse zenders wilt zien.

 

30 graden west doet mij niet zo veel, maar ik versta dan ook totaal geen woord Spaans.

 

Ik zou die laatste positie inruilen voor 5 graden oost. 5 graden oost en 1 graad west zijn de thuishavens van de Scandinavische zenders. Persoonlijk luister ik regelmatig naar Scandinavische radiozenders en daarnaast zijn op deze positie's ook veel feeds uit die landen. cool

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel naar Astra1 19 oost, Thor 1 west en Hotbird 13 oost.

Vrij veel naar Astra2 28 oost, Nilesat 7 west en Amos 4 west.

Minder naar Astra3 23 oost en Sirius 5 oost.

Af en toe Turksat 42 oost, Badr 26 oost, EutelW2 16 oost en Hispasat 30 west.

En sporadisch op 1 van de 20 anderen waar ik soms blijf hangen bij een mooie film, sport, (vaak pop-)concert, wetenschap of een documentaire in vooral het engels, duits, frans, nederlands of spaans.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Noordzee,

 

ik had 5,0E idd op mijn lijstje staan, maar dan moet ik alps lnb's gebruiken, anders past dat bij mij net niet naast de 10E, misschien moet ik nog een keer meten, maar aangezien ik momenteel niet meer lnb's heb, zou ik sowieso moeten schuiven.

Het kan zijn dat 30.0W en 16.0E iets te ver uit elkaar liggen voor mijn schotel, maar dat moet ik gewoon even proberen.

Mocht dat niet lukken,dan wil ik met een alps 5.0E er wel tussen gaan hangen.

 

 

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo minplus,

 

nilesat 7.0W heb ik ook nog even overwogen, maar die zit te dicht naast de 5.0W en ik ben bang dat wanneer ik de lnb ertussenin hang, van allebei net niks te zien krijg, of in veel te lage signaalsterkte.

Mijn interesse gaat vooral uit naar muziek, nieuws en een goeie documentaire, maar idd ook wetenschappelijke programma's zijn leuk om te zien

 

Ik zal de komende tijd nog wel eens wat experimenteren met verschillende sat-posities en als mijn bigsat erg goed bevalt, zou ik evt. ook de bisat hierdoor kunnen vervangen (maar wel ff sparen dan smile )

 

ook hou ik dit topic in de gaten, wie weet wat ik nog te weten kom

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maxzz,

 

De specificaties van de Big Bisat zijn onder andere:

 

Citaat:
Gain: 36 dB

Openingshoek: 2,4 graden

Azimutbereik: bij gefixeerde montering beslaat de schotel een hemelboog van maximaal 40 graden.

Minimale afstand tussen de satellieten bedraagt 4,3 graden (bij gebruik van voldoende slanke LNB's)

 

Hiermee lijkt ontvangst van Nilesat, zelfs met de centrale lnb gericht op Nilesat/7 West

toch niet echt tot de mogelijkheden te behoren.

 

Eveneens lijkt een bereik van 16 Oost tot 30 West teveel van het goede te zijn.

Waarbij de lnb's voor 16 Oost en 30 West relatief verwijderd zijn van de centrale lnb

en de betreffende satellietposities niet optimaal ontvangen zullen worden.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@Maxzz,
Eveneens lijkt een bereik van 16 Oost tot 30 West teveel van het goede te zijn.
Waarbij de lnb's voor 16 Oost en 30 West relatief verwijderd zijn van de centrale lnb
en de betreffende satellietposities niet optimaal ontvangen zullen worden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


ik vermoedde dat ook al, maar ik ben hobbyist (of hoe schrijf je dat), dus zal ik het toch wel even proberen dit weekend :-)
ik ga er inderdaad niet vanuit dat deze hoek haalbaar is, maar ik heb gekkere dingen meegemaakt smile

Ik laat nog weten wat de resultaten zijn en mocht het niet werken laat ik 30.0W vallen, misschien dat ik daar dan nog iets anders voor zoek, wat dichterbij de rest ligt

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...