Ga naar inhoud


Bovag auto garantie


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik heb geen goed woord voor auto garages ,volgens mij zijn

ze alleen op werkttijd uren uit.

 

Had problemen met auto dat op onvoorspelbare momenten de ontsteking

het afliet weten ,100 de euros aan garage betaald maar

altijd om de zoveel tijd weer het zelfde probleem.

 

Op een gegeven moment heeft de ANWB langs de weg naar het

probleem gekeken ,binnen de 10 minuten een noodreparatie

en bevinding dat de HAL gever zijn tijd gehad heeft.

 

Ik naar een andere garage die een sloop HAL gever erin gezet

voor 45 euro en nooit meer problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klinkt bekent.... heb ook erg lang last gehad van vreemde trillingen totdat ik eindelijk een finishing balancer(scooter) heb gevonden, koste 65 euro maar nu helemaal trillings vrij.

En met die remblokken/schijven heb ik ook nog steeds last van, 3x nieuwe schijven en nu al 4de set blokken en na 1000km begint het weer... en niemand die de vinger kan leggen wat eraan te doen, begin eraan te denken dat de remvloeistof druk niet gelijk is aan beide zijde.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

De druk maakt niet uit, en die is echt wel gelijk.

Het ligt aan het materiaal waarvan de remschijven zijn gemaakt.

Bij de wat grotere mddellen auto's zijn de schijven vaak geventileerd uitgevoerd, en ze zijn vaak voorzien van een knetterharde dunne nicasil slijtlaag (hetzelfde materiaal gebruikt voor cylinderwanden). Deze schijven gaan vaak krom.

De oplossing is dan dus niet originele schijven monteren die van een harder materiaal zijn gemaakt, maar zonder de nicasil slijtlaag. Resultaat is sneller slijtende schijven, maar ze gaan niet meer krom.

Zelf heb ik prima ervaringen met schijven van Brega. Ze gaan ongeveer 100.000 a 150.000 Km mee, en gaan absoluut niet krom.

Als je de schijven en blokken (blokken ook gelijk vervangen) zelf koopt en aan je garage aanlevert kunnen die ze er ook zo op zetten. Zelf vervangen is het werk trouwens ook niet, zelfs al heb je het nog nooit gedaan.

 

Heb je een lease auto dan heb je helaas pech, geen enkele lease maatschappij staat dit toe. En afdraaien van schijven met een slijtlaag kan niet.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een aantal keren kromme schijven gehad, in beide gevallen bij auto's met automaat. Doordat een automaat gaat "kruipen" bij stationair draaien moet je altijd de voet op de rem houden, bij rood licht enz. In beide gevallen betrof het automodellen met niet geventileerde schijven, en kwam het regelmatig voor. De eerste keer was het een goedkopere auto, (Suzuki Vitara) en de tweede keer een Amerikaan (Chrysler Voyager grijze import). En het gebeurde 15-20 jaar geleden...

 

Dat Toyota dat probleem bij een handgeschakeld model nog niet onder de knie zou hebben lijkt mij sterk. Ik denk dat je het beste alsnog een ANWB keuring laat doen, wellicht dat ze bij deze wagen nog een paar verrassingen tegenkomen, en dan weet je meteen waarom de vorige eigenaar eigenlijk geen zin had in alle reparaties die de auto nodig heeft/had...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen even naar het banden centrum geweest en daar ook de achterbanden uit laten balanceren.

 

Misschien is er een loodje losgelaten?

Sportvelgen???

Daar gaat meestal plaklood op en als ze het niet goed

schoonmaken , laat dat los.

 

Het roken???

Verstopte filter??

Is die bijna aan een beurt toe?

 

ECU (motormanagementcomputer) ?? gaat er dan geen lampie branden??

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bandencentrum vond een lek in het ene achterwiel (band liep heel langzaam leeg) en de andere band was voorzien van 15 gram lood aan beide kanten maar aan de ene kant hoefde niets en aan de andere kant 20 gram.

 

Hij is eind juli afgeleverd met een grote beurt, nu heb ik ondertussen al wel 7000 km gereden maar het lijkt me niet dat je daardoor dat soort problemen kunt krijgen.

 

Nee er gingen geen lampjes branden op het dashboard (tenminste niet gezien)

 

Morgen gaat hij naar de Toyota dealer die wilden hem eerst uitlezen dan dan kijken wat er aan de hand was.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Deze schijven gaan vaak krom....
Zelf heb ik prima ervaringen met schijven van Brega.

Update, vandaag helemaal uit belgie gehaald brega's derop, de vorige waren idd. krom... we gaan het beleven de komende weken :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...