Ga naar inhoud


Bovag auto garantie


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik kreeg gisteren van mijn garagebedrijf iets te horen wat mij nogal vreemd over komt.

Ik heb eind juli een andere auto gekocht voor mijn werk een toyota avensis Verso (grijs kenteken)78.000 op de teller en op wat beschadigingen na voor het werk wat ik heb prima te gebruiken.

 

Alleen na een week of wat merkte ik dat de auto als ik 130 op de teller had (124 echte KM) wat begon te trillen.

Niet in het stuur maar gewoon de hele auto.

Hoe harder ik ging hoe heftiger het trillen werd tot zelfs het navigatiesysteem van de voorruit viel.

Eerst geen aandacht aan geschonken want hoe vaak rij je zo hard, maar het trillen werd steeds erger en ook als ik moest remmen bij hoge snelheden begon het stuur flink te trillen.

Dus terug naar de garage waar ze de voorwielen opnieuw hebben uit geballanceerd. Daar zat een onbalans in van 5 en 10 gram en waarschijnlijk zou het probleem daarmee opgelost zijn.

Niets was echter minder waar want direct de snelweg op en hij trilde nog net zo hard.

Dus gisteren opnieuw terug en de eigenaar heeft even een proefrit gemaakt.

Zijn conclussie de remschijven waren krom en dat zou mijn eigen schuld zijn omdat ik waarschijnlijk een keer van de snelweg af zou zijn gekomen met slecht weer en onderaan op de rem zou blijven zijn gaan staan.

Hierdoor zouden de koude remblokken tegen de warme remschijven zijn blijven staan en de remschijven krom zijn getrokken.

 

Op zich kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar met de vorige auto waar ik toch 225.00 mee heb gereden zal ik ongetwijfeld ook wel eens met slecht weer op de rem zijn blijven staan.

En ik denk dat dan bijna heel Nederland met kromme schijven rond zal rijden want wie weet dat en ik heb het nog nooit in een handleiding oid. zien staan dat dat niet mag.

Daarnaast woon ik op een bult 3 km van de snelweg af dus staat mijn auto direct van de snelweg af ook de hele nacht op de handrem.

 

Is dit een verhaal wat wel klopt of probeert dit garagebedrijf onder zijn garantieverlening uit te komen?

Tenminste ik neem aan dat dit gewoon onder de 3 maanden Bovag garantie valt?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kromme remschijven, merk je alleen op bij het remmen. Meestal is dit een gevolg van dunner wordende remschijven en kan nooit veroorzaakt worden, doordat een auto op de handrem staat gepakeerd.

 

Wanneer de auto alleen trilt in het stuur, dan is er onbelans in de voorwielen. Wanneer de gehele auto trilt, dan is er hoogst waarschijnlijk onbelans in de achterwielen.

 

Maar, als ik jou was, dan zou ik de slijtage van je banden even nagaan. Het kan best zo zijn, dat het een schadeauto is geweest, waarbij de wielophanging of iets dergelijks niet goed is gerepareerd.

 

Citaat:
Zijn conclussie de remschijven waren krom en dat zou mijn eigen schuld zijn omdat ik waarschijnlijk een keer van de snelweg af zou zijn gekomen met slecht weer en onderaan op de rem zou blijven zijn gaan staan.

Hierdoor zouden de koude remblokken tegen de warme remschijven zijn blijven staan en de remschijven krom zijn getrokken.

Dat lijkt me sterk !

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bij onze vorige auto een VW Caddy een keer versleten homokineten gehad.

Wat dit zijn weet ik niet maar hij ging er bij hogere snelheden boven de 80 km behoorlijk van trillen en lawaai maken.

Een deuk in een of meerdere banden geeft ook een trillend effect.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat merk banden zitten eronder?

Diverse merken banden worden nieuw al met enige onrondheid

afgeleverd.

 

Dat word alleen maar erger namate ze slijten.

 

 

Heb je meegekeken tijdens het balanceren?

Was de velg ook niet onrond?? (stoeprandje?)

Of een breuk in de wang van de band (canvasbreuk) ,

zit er geen bult op de wang van de band?

 

Het kan meerder oorzaken hebben , zoals al eerder vermeld.

Maar kromme schijven????? Lijkt mij niet.

 

 

 

 

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technokeuring bij ANWB aanvragen en probleem aanstippen, tevoren. Kost wel geld, dit kan vanalles zijn.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had zelf met mijn ford focus rechts achter een "vierkante " band...

remschoen bleek vastgeroest, lager zat speling op, ben toen bij kwikfit geweest, die bieden gratis remcontrole/remreinigen aan en hebben daarna defecte onderdelen vervangen....

de band rechtsachter had echt platte stukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden zijn splinternieuwe Klebers (zijn er bij de aanschaf opgezet) en hebben nu net 5000 km gereden.

Vanmorgen even naar het banden centrum geweest en daar ook de achterbanden uit laten balanceren.

Daarna even de Duitse grens over en het trillen tijdens het rijden is nu weg, ook al rij ik 160.

Dus lijkt me dat het trillen van de hele auto te maken heeft gehad met onbalans van de wielen.

Beschadiging van de velgen door stoepbanden kan bijna niet want de wieldoppen zitten buiten de wielen en dan moeten die doppen ook beschadigd zijn en dat zijn ze niet.

 

Vanmorgen dus ook met het bandencentrum onder de auto gekeken op zoek naar evt. schade of reparaties, maar er is niet te zien dat er wat vervangen of gerepareerd is.

Wel gaf deze aan dat trillen alleen tijdens het remmen vrijwel alleen maar door kromme schijven veroorzaakt kan worden.

Afdraaien zoals het autobedrijf adviseerde zou volgens hun niets of maar even helpen want de kans dat ze weer krom trokken was zeer groot.

Dat warme remschijven krom konden trekken door de rem tijdens nat weer vast te houden was volgens hun onzin.

 

Ander probleem wat ik nu ontdek is dat, als ik 160 a 170 rij, er plots een flink rookgordijn achter me ontstaat, de trekkracht volledig weg valt en de auto ook in snelheid terug zakt naar goed 120 KM.

Rij je een poosje verder op 120 dan kan ik weer gas geven en doortrekken naar 160 maar even later weer de rookpluim en het terugzakken.

 

Zelf denk ik aan een turbo probleem, maar iemand een idee wat dat kan zijn?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan van alles zijn. Wat er zeer waarschijnlijk gebeurt is dat er een storing optreed bij 160p/u, vervolgens schakelt de ECU (motormanagementcomputer) over naar het noodprogramma waardoor het vermogen er af gaat (noodprogramma is alleen om je thuis te brengen).

Vervolgens is er geen storing meer en de ECU schakelt weer over naar het normale programma. Dan heb je dus weer vermogen.

 

Beste is even naar een dealer te rijden en de ECU even te laten uitlezen. Hier komt de fout dan waarschijnlijk zo aan het licht.

 

Trouwens wel een zeer slechte dealer waar je deze auto hebt gekocht, het zou de laatste keer zijn geweest dat ik hier was geweest. Een goede merkdealer leest altijd de ECU uit en maakt een proefrit voordat hij een auto verkoopt. Als ik dit zo lees dan lijkt het wel of je te maken hebt met een louche handelaar in plaats van een dealer.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...