Ga naar inhoud


Advies gevraagd 1Tb externe schijf met ethernet


bigtwin

Aanbevolen berichten

Ik wil een 1Tb externe schijf aanschaffen met een ethernet ansluiting, om hem zo op mijn router aan te sluien als netwerkschijf. Extra's als een server voor het streamen van multimedia is gewenst, evenals een behoorlijke performance.

 

Eerder heb ik al een La cie schijf aangeschaft, van dat merk wil ik nooit meer iets hebben.

 

Welke schijf kunnen jullie adviseren, eventueel via PM?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


QNAP 209 Pro met 2x WDC WD1000FYPS-01ZKB02.0 / 931.51 GB ext3 geformateerd erin

 

ofschoon de synology stukken goedkoper is mag je ook de verwerking van de kast en onderdelen bij de QNAP waarderen.

 

overigens test tonen aan dat de HDTV stream en opnames wel ook een hoge performance eisen

 

deze LINK is geen reclame en er staan heel wat nassies.

 

cheers

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik heb misschien een zakelijk budget voor thuis

dat heeft niet iedereen.

 

ik las van iemand die een miniserver heeft gemaakt met freenas erop

ook hij had uiteindelijk zoveel wensen omgezet dat het ook alweer tegen de 400 euro aanliep.

 

kijk eens naar deze Synology DiskStation DS107

 

chiao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier zo een staan, maar voor Media en dan met name als PVR, vindt ik hem te licht, 64Mb en er kan max. 750Gb in, de sqeezebox gaat perfect. Wat is een mooie "ketting", wireless router, NAS, en ethernet aansluiting? Hoe hang je dat "ideaal" aan je PC? Is NFS beter dan Cifs?

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waterpas ik neem aan dat je die synology hebt

"ik heb er zo een"

is redelijk onduidelijk.

 

wat is een mooie "ketting"

is ook redelijk onduidelijk

 

als je de periferie bedoeld die je in je thuisnetwerk hebt, en dus een combinatie van apparaatjes dan is dat godsonmogelijk wegens de hoeveelheid combinaties

 

er is wel iets over te zeggen om een hint in de richting te geven:

- je "ketting" als die als beeldspraak gebruikt wordt, dan is die zo sterk als de zwakste schakel.

- schakels dienen qua prestatie een gelijk hoge prijs:kwaliteit verhouding te kennen

- 54Mbit tov recente 300Mbit wireless periferie (met alle inherente storingen voor beide) is niet aan te bevelen voor "draadloos" copieren/opnemen

- op 100Mbit receivers met draad (ethernetkabel cat5) is 54 te langzaam en echte 300 een duidelijke verbetering

- als er iets tussen staat "als schakel" dat 10Mbit als flessehals heeft heb je alle moeite voor nop gedaan.

 

je kunt heel wat tips/hints bedenken om op te schrijven

maar je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken

 

chiao

 

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Synology DS 107 was vooralsnog de eerste stap en ik begrijp dat de NAS het beste meteen aan de ethernet uitgang van de sattuner kan hangen. Dat is bij mij niet het geval, dus ik kan niet zeggen of mijn kanttekeningen dan nog gelden. De draadloze router, waar de 107 nu hangt, wordt eerdaags vervangen maar die blijft dus buiten de ketting begrijp ik, weer wat geleerd! Oh ja m'n gezonde verstand is op dit technische terrein wat onderontwikkeld, dit forum doet soms wonderen.

groet waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Tonskidutch, voor het schema, hier werkt het zo, maar dan wireless. De router gaat eruit voor een nieuwe modem-router.

grt, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterpas, zeg je dus ook dat die 107 te weinig performance heeft en max 750 Gb schijfruimte kan bevatten? Zou niet goed zijn.

 

Iemand ervaring met aanbevelingswaardige kant en klaar netwerk schijven? Dus geen losse behuizingen waar je zelf schijven bij moet zoeken en inbouwen, maar de standaard oplossingen die de bekende computer winkels leveren? Het gaat me dus om een 1 Gb schijf die stil, snel en betrouwbaar is en een ethernet aansluiting heeft.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Bigtwin er kan max. 750 Gb in en voor Media streamen vindt ik het te weinig. Muziek gaat goed, het is wel een kwaliteits NAS kijk anders eens naar de 207, heeft 128Mb in plaats van 64(de 107)uitgebreide mogelijkheden en een mooie interface.

succes grt. waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...