Ga naar inhoud


Nieuwe videorecorder - advies gewenst


Jorgen

Aanbevolen berichten

Nadat ik vorige week nog gewoon de klok heb kunnen aanpassen aan de wintertijd, wilde vandaag de videorecorder niet meer aan. Op de meeste videobanden in huis staan films en series die vaak herhaald worden, maar sommige banden (koop en zelfopgenomen) hebben toch echt meerwaarde om terug te zien. Aangezien ook de tweede videorecorder verschillende kuren vertoond, ben ik nu op zoek naar een goede vervanging.

 

Wat wil ik voornamelijk doen?

* 60-tal koopvideo's bekijken

* van een heleboel tv-opnamen de eventuele kijkwaarde bepalen

* ik heb een PVR-sat-ontvanger maar wil af en toe ook op videoband opnemen

 

De videorecorder hoeft niet per sé (mag wel) uitgerust te zijn met hardeschijf of dvd-recorder. Als er echt bijzondere dingen tussen zitten kan ik die (hopelijk) toch ook via de pc overzetten, zonder dat er een hardeschijf of dvd-recorder in het apparaat zit?...

Van VHS t.o.v. S-VHS heb ik geen idee. Ik heb gelezen dat het voor VHS banden geen voordeel heeft.

 

Wensen:

* Genoeg koppen voor mooi beeld en geluid

* Minimaal stereo natuurlijk

* Genoeg scartuitgangen en ingangen (min. 1 in en 1 uit)

* Genoeg audiouitgangen (en ingangen?) (min. tulp uit, beter mag ook)

* Een coax in- en uitgang heeft een pré (maar niet 100 % noodzakelijk)

* Goede timerfunctie

* Fijne bediening

* Goed degelijk merk (niet per definitie duur)

* Eventueel een usb / firewire of dergelijke uitgang voor overzetten naar pc, als dat kan?...

 

Goede ideeën en ervaringen met bepaalde (nu nog verkrijgbare!) types en merken?

Goede reviewsite?

 

Ik hoor het graag!

In elk geval alvast bedankt voor jullie hulp.

 

 

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


een goed koop alternatief;een targa DRV 5200x combi ,DVD rec. en video recorder.is zelfs van een HDMI aansluiting voorzien.Let wel op,alle vcr's hebben onderhoud nodig,zeker met koop video's daar deze lang niet altijd over goed band matt.beschikken,het app.moet dan vaker worden gereinigd {loop werk dus}.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

 

Ik had zelf al bij Panasonic, JVC, Philips en Sony gekeken, maar die bieden alleen heel dure VCR's aan (Panasonic) of juist helemaal geen. Bij Medion kon ik ze nog niet vinden, maar ik zal eens bij Targa kijken.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

De videorecorder die niet meer aangaat is een Sony. (Die is nu bij de lokale tv-boer, om te kijken of er nog iets aan gedaan kan worden.)

 

De andere videorecorder (JVC) wil alleen nog aan als er een videoband inzit. (Dan moet je hem dus terwijl hij uit staat door de gleuf duwen en hopen dat hij er helemaal in verdwijnt als je de videorecorder alsnog probeert aan te zetten.)

 

Even afwachten dus of hij gerepareerd kan worden.

De TV is er trouwens ook mee opgehouden... Die staat nu bij dezelfde TV-winkel ter onderzoek. Leuk weekje zo.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

verhaaltjes vertellen aan elkaar zou dan nog leuk zijn

 

als alles tegelijk stuk gaat is Murphy's Law wel weer eens bevestigd.

 

je keuzes voor nieuwe apparatuur hangen altijd samen met prijs en kwaliteit, maar ook hoe vaak je het gebruikt.

voor videobanden gaat er toch een einde in zicht komen (vermoeden)

 

neem dan liever een tweedehands en koop een betere TV

geld wellicht beter besteed gewogen aan het toekomstige gebruik.

 

als je een s890 Hitachi kunt scoren die altijd zorgzaam is gebruikt heb je een perfekte vhs/svhs recorder met brilliant geluid

 

chiao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhaaltjes genoeg waarschijnlijk.

 

Die JVC wilde al een hele tijd niet aan zonder band erin. Dat is dus een kwestie van erin duwen en hopen dat hij dan alsnog aan wil en de band fatsoenlijk in zijn binnenwerk aanneemt. Die Sony recorder en de TV gingen kort na elkaar stuk. Ik geloof binnen een week.

 

Er zijn nog te veel films die ik op videoband heb en nog graag eens wil kijken. Natuurlijk kan ik die nieuw kopen op dvd of wachten tot Bluray goedkoper wordt, maar dat wordt ook een dure aangelegenheid. Ik zal eens zoeken naar die Hitachi. Volgende week is er weer een Medion combi-apparaat te koop in Duitsland, die ga ik ook bekijken.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jorgen

 

Ik heb 2 videorecorders een eerste is Sony SLV E-250 deze gebruik ik om mijn VHS videocassette's te kopieren op de HDD van de DVD Recorder van Pioneer DVR-630H.

De Sony videorecorder speelt nog goed af, beeld en geluid zijn nog heel goed, ik denk dat ik deze videorecorder al heb sinds begin 1995 als ik niet mis ben, het enige wat er aan deze videorecorder mankeer is dat hij LP ziet als SP, maar opnemen doe ik nu met de DVD Recorder.

Mijn 2e videorecorder is een Aiwa GX1400, deze heb ik gekocht in december 2001 als tweede toestel en om videocassettes te kopieren en om uitzendingen te kunnen kopiëren zonder reclame.

De 2e videorecorder wordt nu door mij niet meer gebruikt maar deze schakelt heel erg moeilijk aan, er verschijnen eerst 2 streepjes en dan vier en dan valt hij terug uit.

Ik ben zeer tevreden dat ik nu al sinds 26/10/2006 een DVD Recoder heb en van het merk Pioneer.

Er is een hardeschijf van 250GB aanwezig dus opnemen op de hardeschijf zoveel je maar wilt. Er kan tot 10u beeldmateriaal gebrand worden op een DVD schijfje.

 

Bij de aanschaf van een DVD recoder zou ik je de raad geven een te nemen met zowel een analoge als digitale ingebouwde tuner, en ook een harde schijf van tenminste 250GB, zeker als je veel programma's en films opneemt en niet atlijd te tijd hebt om alles op een DVD schijfje te zetten.

 

Zelf heb ik ook nog meer dan 400en VHS cassette's, ik ben nog lang niet over de helft om ze allemaal over te zetten op DVD.

Er komt wel eens een tijd dat ik volledig op DVDs zal overgeschakeld zijn.

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timm1983,

 

Voor mij is het niet per sé nodig om over te stappen op een dvd- of hdd-recorder. Ik bezit namelijk al een Topfield ontvanger met een harde schijf van 300 gb. Alleen wanneer er een mooie videorecorder is, waar het gelijk al op zit, dan heeft het misschien meerwaarde. Anders is een goede videorecorder zonder dvd/hdd ook prima.

 

Ik denk niet dat ik heel veel oude opnames ga overzetten. (Zoals gezegd: mag wel mogelijk zijn, hoeft niet mogelijk te zijn.) De belangrijkste/mooiste opnamen die ik terug wil zien, mogen op VHS blijven. Als ik ze op dvd wil hebben, dan koop ik ze liever nog eens, want dan is de kwaliteit beduidend beter. Ik heb eigenlijk geen home-video's. Het zijn enkel gekochten VHS-banden of zelfgemaakte tv-opnamen.

 

Als een videorecorder met dvd/hdd-ondersteuning ook een mooie combi is met mijn Topfield PVR, dan kan het wel weer een pré zijn natuurlijk. (Dwz. bewaren/branden zonder tussenkomst van pc.)

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij een inbrengwinkel, daar staan hele series voor een paar euro. Opa en oma overleden en de boedel moet verdeeld of naar de inbreng/vuilstort en de kinderen hebben DVD of Blueray en de kleinkinderen met Ipod of MP3 vragen zich af wat dat voor vreemd apparaat is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de 2e-hands oplossingen betreft: lekker goedkoop, maar meestal ook geen enkele garantie. Dat houdt me een beetje tegen. Wel bedankt voor de ideeën natuurlijk.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de inbreng hier heb je voor ca. 10 euro een gecontroleerde en goed bevonden recorder met 4 weken terugbreng-garantie, op niet gecontroleerde van 2 tot 5 euro geen garantie. Is voor die prijs ook niet nodig. Heb er 2 niet gecontroleerde gehaald, een Betamax om wat oude banden te checken voor 2,50 en een VHS HQ voor m'n dochter voor 4,50. Beide doen het al meer dan een jaar prima.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...