Ga naar inhoud


Winteruur: bulshit


Gerdy

Aanbevolen berichten

Of zijn jullie het er mee eens?

Blijkt dat de voornaamste reden "energiebesparing" is maar voor mij is het gewoon méér energieverbruik!

Doordat het vroeger donker is moet er overal vroeger méér licht in huis gemaakt worden: in de keuken om het eten klaar te maken; in de woonkamer omdat deze gewoon gebruikt wordt; in de kamers waar de kinderen studeren of spelen;...

Welk voordeel hebben we dan dat het vroeger "licht" is als we 's morgens opstaan?

 

Ik ben tegen.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je de zomertijd aanhoud gaat de zon eind december pas om een uur of 10 op.

Dan is het al zowat middag.

En s'avond heb je er ook niet veel aan.

Dan zou de zon om half 6 onder gaan inplaats van half 5.

Dus eet je 6 uur s'avonds toch nog in het donker.

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Of zijn jullie het er mee eens?
Blijkt dat de voornaamste reden "energiebesparing" is maar voor mij is het gewoon méér energieverbruik!
Doordat het vroeger donker is moet er overal vroeger méér licht in huis gemaakt worden: in de keuken om het eten klaar te maken; in de woonkamer omdat deze gewoon gebruikt wordt; in de kamers waar de kinderen studeren of spelen;...
Welk voordeel hebben we dan dat het vroeger "licht" is als we 's morgens opstaan?

Ik ben tegen.


Helemaal mee eens is weer een vorm van jatten ,buitte dat ook nog eens een je hele gestel ook van slag is
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er de eerste dagen een probleem mee voor het eerst, maar nu zit ik weer in het ritme. Ik sta altijd vroeg op dus is het eerder licht. Voor mij is deze tijd ok. Het is ook de orginele tijd. Dat je hiermee geld bespaart geloof ik niet. Of je nu eerder het licht aan moet doen of 's avonds eerder aan blijft hetzelfde.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder gemeld, wintertijd = astronomische tijd.

De zomertijd is ingevoerd zodat het 's avonds een uurtje langer licht is en je dus ook nog wat aan je avond hebt.

 

Trouwens ingesteld door de Duitse keizer in WW1, dus daar je beklag doen graag :D

 

Bron: Wikipedia

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb altijd al nix gehad met de zogenaamde zomertijd. Met de wintertijd voel ik me prima en ben meer van slag bij de zomertijd.

 

Gemorrel aan de tijd geeft alleen maar gedoe.

 

En om Gerdy's vraag te beantwoorden :

 

Citaat:
Doordat het vroeger donker is moet er overal vroeger méér licht in huis gemaakt worden.
Citaat:
Welk voordeel hebben we dan dat het vroeger "licht" is als we 's morgens opstaan?

 

Simpel dus : Dan hoef je dus bij het "vroeger opstaan" weer minder licht te gebruiken.....

 

Maar zoals reeds eerder vermeld ; de wintertijd is de officiele tijd. Zomertijd is een verzinsel.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men de volgende keer nu eens gewoon de klok 30 min. vooruit zetten, en daarna geen zomer en wintertijd meer invoeren. Dan zijn zowel de voor als tegenstanders tevreden, de voorstanders hebben 30 min gewonnen en de tegenstanders idem .... geen gezeur meer en dan hoeft men het uur niet meer te wijzigen. whistle

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het probleem niet. Of je nou 's morgens het licht eerder aan/uit doet of 's avonds maakt imo geen bal uit.

Enige verschil is dat je het de ene keer 's morgens doet en de andere keer 's avonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wintertijd is de werkelijke tijd. De zomertijd is bedoeld voor energiebesparing. Je draait de feiten om.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze de zomertijd afschaffen ,ik wordt nog altijd

een uur te vroeg uit mij zelf wakker ,heb daardoor een uur minder

slaap.

En dat de zomertijd energie bespaart denk ik niet ,heb al eens op

de radio gehoord dat de zomertijd zelfs meer energie kost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...