Ga naar inhoud


Een UHF zelfbouw antenne voor dvb-t


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vorig jaar nog eentje gekocht gewoon hier op 't dorp bij de plaatselijke ketenwinkelier.

Ding kwam wel van de zolder, met heel veel stof en een prijsje van 25 gulden, maar werkt wel voor DAB. laugh

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Nou, als ik op de Kathrein webseite kijk, heb ik toch echt een ruime keus.

Ik weet dar Kathrein niet goedkoop is, maar het is gewoon goede kwaliteit.

En als ik op UHF raster antenne googel, dan rollen de rasters er uit. Is gewoon te koop hoor.

Met die zoekopdracht rollen er hier geen rasters uit. Nouja, wel rasters, maar geen winkels.

En dat er nog fabrikanten zijn die ze maken ontken ik ook niet, maar er zijn weinig winkels die ze aanbieden. Ik bestel ook liefst spullen op internet omdat spullen van ver ophalen voor mij vaak wat lastig is. En hier in de stad kan je nog niet eens iets doodnormaals als een UHF-modulator kopen, laat staan een Yagi of een raster.

Een Yagi heb ik dan nog bij een groot bekend elektronica postorder bedrijf met een C gekocht, maar rasters zijn echt lastig te vinden. Zelfs op de grote bekende veilingsite met een E zijn die niet te vinden.

Maar zoals matthew al aangaf: "digitale" binnenantennes kan je overal kopen en dan heb je ook keuze uit 10.000 verschillende modellen die het allemaal bij elkaar nog niet halen bij een Yagi. cry
Origineel bericht van: crepion
waar een 300>75ohm balun koopen ???

Die van mij heb ik van iemand die op vakantie was in Japan en die voor mij heeft meegenomen, mooi in een zakje met Japans stickertje erop. laugh

Je weet dus vast in welke richting je je volgende vakantie moet plannen. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan mijn volgende vraag zul je wel merken dat ik een leek ben wat betreft zo'n antennes, maar ik stel ze toch maar want zo is het de enige manier om toch nog eens hierover kennis op te doen...

Mijn ouders hebben nog een mooie grote analoge antenne van zo'n 3 meter hoog, met zowel verticale als horizontale stukken.

Kan deze omgebouwd worden om ontvangst te verkrijgen van DVB-T?

Als je eens goed moet lachten met deze vraag, niet erg, want lachen is gezond ! laugh

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...