Ga naar inhoud


Gaan Sport 1 en Eredivisie live samen ?


hugogertie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Liberty1
Eredivise live is normaal alleen te bekijken tegen een extra betaling en is nu dit weekend gratis te bekijken als je Discovery al hebt.

Discovery zegt niet dat Discovery gratis is te bekijken.
Dus de reclame is niet misleidend en ze hoeven niet ongecodeerd uit te zenden. De zender is gewoon zoals altijd gecodeerd.

Lezen is ook een kunst.

Inderdaad, lezen is een kunst. De wedstrijden zijn "voor geheel Nederland" gratis te bekijken.

Je kan er omheen draaien, het buigen en anders uitleggen maar dàt staat er en dat klopt gewoon niet. Als er had gestaan dat alle Discovery-kijkers gratis naar voetbal mogen kijken had ik niks gezegd hoor.
Origineel bericht van: Gerard 76
we moeten niet vergeten dat de meerderheid van de nederlanders
gewoon via de kabel kijkt.
en dan kun je dus zonder extra te betalen naar de wedstrijden kijken
die normaal gesproken achter de decoder zitten.

Of Digitenne of een CDS-basispakket of hoger. Maar dan ga je er dus al vanuit dat mensen dat hebben en die aanname is niet juist.
Citaat:
en wat is gratis? zo kun je alles wel tegen 't licht houden
en tot de conclusie komen dat niks gratis is.

Tuurlijk valt er verder te mierenneuken, maar zover ga ik niet.

Als ze gewoon zouden zeggen "gratis voor alle Discovery-kijkers" dan was het prima geweest en begin ik echt niet over de stroomkosten of de aanschaf van een TV hoor.

Als je het niet met me eens bent zeg je eigenlijk dat iedereen die Nederland 1/2/3 via DVB-T kijkt of een settopbox- of standaardpakket bij CDS heeft géén onderdeel van "heel Nederland" is. Daar kan ik me persoonlijk toch echt niet in vinden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

omdat telenet altijd zo van die fouten maakt,

vb is comedy central,soms geven ze die ook door als nickelodeon gedaan is om 20 uur.

fout ligt bij telenet die vergeet het op zwart te zetten.

denk wat telenet doet nu ook weer niet klopt,

normaal zijn de uitzendrechten niet bij hen,

en enkel bedoeld voor prime en niet andere zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd


Als je het niet met me eens bent zeg je eigenlijk dat iedereen die Nederland 1/2/3 via DVB-T kijkt of een settopbox- of standaardpakket bij CDS heeft géén onderdeel van "heel Nederland" is. Daar kan ik me persoonlijk toch echt niet in vinden.

Wie heeft het over "heel Nederland"?
Ik had het over "de meerderheid van de Nederlanders".
Het aandeel Nederlanders dat via een (analoge) kabel tv aansluiting kijkt
is groter dan het aandeel Nederlanders die kijken via CDS en/of Digitenne.
In mijn vorige posting meldde ik niks over Digitenne of CDS.
Zodoende ga ik daarbij ook nergens vanuit.
Dat maak jij ervan...
Ga m'n woorden nu niet verdraaien...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
omdat telenet altijd zo van die fouten maakt,
vb is comedy central,soms geven ze die ook door als nickelodeon gedaan is om 20 uur.
fout ligt bij telenet die vergeet het op zwart te zetten.
denk wat telenet doet nu ook weer niet klopt,
normaal zijn de uitzendrechten niet bij hen,
en enkel bedoeld voor prime en niet andere zenders.



Euh... De uitzendrechten niet bij Telenet? De uitzendrechten van de Eredivisie zitten voor België wel degelijk bij Telenet...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
En ik snap niet goed hoe je van misleidende reclame kan spreken, aangezien er helemaal niet aangespoord wordt om een product / dienst te kopen.

Gezien het businessmodel van commerciële tv: je wordt geacht naar de reclame om het voetbal heen te kijken. Heel gechargeerd: het programma is eigenlijk het lokkertje om naar reclame te kijken. In die zin is het dan wel misleidend om te spreken van 'geheel Nederland'.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, so? Dus je bent eigenlijk boos omdat je geen reclame kan kijken?

 

Er wordt door die bewuste reclame helemaal niets opgedrongen, je koopt of huurt helemaal geen product of dienst die achteraf niet blijkt te zijn wat je werd voorgehouden, dus maakt een klacht wegens misleidende reclame gewoon absoluut geen kans. Moest Discovery de kijkers nu aansporen een abonnement op Ziggo of UPC te nemen, waar ze gratis naar het voetbal zouden kunnen kijken, terwijl het toch in een betaalpakket blijkt te zitten, dàn hebt je een goeie grond om klacht in te dienen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
En ik snap niet goed hoe je van misleidende reclame kan spreken, aangezien er helemaal niet aangespoord wordt om een product / dienst te kopen.


Er wordt in het filmpje gezegd dat "het voetbal dit weekend op elke TV in Nederland gratis te zien is". Dus wordt de verwachting gewekt dat iedereen die Discovery kan ontvangen, dit dus ook kan zien.
En niet te horen krijgt, als je bij ze zou aankloppen' "ja, maar je moet natuurlijk wel een abonnement op Discovery hebben".

Dit noem ik dus misleidend. Verder zal het me worst zijn. Ik heb de wedstrijd op EredivisieLive gezien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: Heero
En ik snap niet goed hoe je van misleidende reclame kan spreken, aangezien er helemaal niet aangespoord wordt om een product / dienst te kopen.


Er wordt in het filmpje gezegd dat "het voetbal dit weekend op elke TV in Nederland gratis te zien is". Dus wordt de verwachting gewekt dat iedereen die Discovery kan ontvangen, dit dus ook kan zien.
En niet te horen krijgt, als je bij ze zou aankloppen' "ja, maar je moet natuurlijk wel een abonnement op Discovery hebben".

Dit noem ik dus misleidend. Verder zal het me worst zijn. Ik heb de wedstrijd op EredivisieLive gezien.

Dat het misleidend is, oké. Maar er is toch absoluut geen grond voor een klacht, zoals eerder aangegegeven.
En we houden er nu inderdaad beter mee op. wink.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
Citaat:
omdat telenet altijd zo van die fouten maakt,
vb is comedy central,soms geven ze die ook door als nickelodeon gedaan is om 20 uur.
fout ligt bij telenet die vergeet het op zwart te zetten.
denk wat telenet doet nu ook weer niet klopt,
normaal zijn de uitzendrechten niet bij hen,
en enkel bedoeld voor prime en niet andere zenders.



Euh... De uitzendrechten niet bij Telenet? De uitzendrechten van de Eredivisie zitten voor België wel degelijk bij Telenet...


rechten die gelden voor prime en enkel via een abbo te bekijken is,
discovery is geen betaalkanaal en zit standaart in het basisaanbod.
denk dat sommige dit vergeten wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet is zelf eigenaar van de rechten, en zij zijn dus de enige die bezwaar kunnen maken tegen de uitzendingen van Discovery. Als zij willen, mogen zij gewoon de Eredivisiewedstrijden op Discovery uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
Telenet is zelf eigenaar van de rechten, en zij zijn dus de enige die bezwaar kunnen maken tegen de uitzendingen van Discovery. Als zij willen, mogen zij gewoon de Eredivisiewedstrijden op Discovery uitzenden.


Wat een toestand

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...