Ga naar inhoud


[KPN] Wijziging tarieven m.i.v. 01 januari 2009


Lambik61

Aanbevolen berichten

Ik kreeg van KPN onderstaande email. Tot 1 jan 2009 kosteloos opzeggen mogelijk. Dus optie gratis bellen is verleden tijd.

Nou Jacob, dit gaat je klanten kosten. mad

=============================================================

Geachte heer/mevrouw,

 

Middels deze e-mail willen we u informeren over een wijziging in de tarieven per 1 januari 2009 voor uw InternetPlusBellen abonnement.

 

Eénmalig verhuistarief

KPN wijzigt het éénmalige verhuistarief voor InternetPlusBellen.

 

Soort Tarief

Verhuistarief InternetPlusBellen € 44,-

 

Gesprekstarieven binnenland

Voor gesprekken binnen Nederland betaalt u de volgende tarieven:

 

Soort Tarief

Starttarief naar vaste en mobiele nummers in Nederland € 0,05 per gesprek

Bellen naar vaste nummers € 0,035 per minuut

Bellen naar mobiele nummers € 0,17 per minuut

 

De prijzen van de verschillende voordeelopties blijven ongewijzigd.

 

Soort Tarief

BelOnbeperkt Weekend en Avond: Onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers ma-vrij 19.00-08.00u en in het weekend* € 2,50

BelOnbeperkt Altijd: Altijd onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers* € 10,-

 

* Exclusief de kosten voor het bellen naar mobiele nummers en 112, 118, 06760, 08/900 en 084/087 nummers.

 

Gesprekstarieven buitenland

KPN maakt onderscheid tussen een vijftal geografische landengroepen. Iedere landengroep heeft zijn eigen tarief, maar het starttarief is voor alle landengroepen gelijk.

 

Bestemming Tarief

Starttarief € 0,10 per gesprek

Noordwest-Europa en Noord-Amerika € 0,05 per minuut

Midden- en Zuid-Europa en Australië en Nieuw Zeeland € 0,10 per minuut

Oost-Europa, Israël, Turkije en het Verre Oosten € 0,25 per minuut

Nederlandse Antillen, Brazilië en Noord- en Zuid-Afrika € 0,40 per minuut

Overige landen* € 0,70 per minuut

 

*Daarnaast is er nog een aantal uitzonderingen. Een exact overzicht van alle landen, kunt u hier vinden.

 

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij uw InternetPlusBellen abonnement tot 1 januari 2009 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Met vriendelijke groet,

Jacob ***********

Directeur Klantcontact

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Telfort zijn ze 1 dec. al gestegen.....

Voorlopig eerst de "nieuwe" klanten!!

 

Origineel bericht van: Fatfreddy
Nu KPN de concurrentie bijna de nek heeft omgedraaid met hun goedkope abonnementen zoals Telfort kun je er op gaan wachten dat de prijzen straks zullen gaan stijgen en ook die van Telfort.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bellen via internet ook "in eigen beheer" nemen. Je koopt een kastje om via internet (VoIP/SIP) te bellen (ik heb onlangs een Fritzbox 7270 aangeschaft maar er zijn uiteraard meer varianten). Die sluit je aan op internet (DSL of kabel) en op je telefoonapparatuur en op je (eventuele) vaste telefoonlijn. Dus je gebruikt de bestaande telefoons in huis.

Voor de uitgaande gesprekken stel je een account in van bijvoorbeeld justvoip.com. Je koopt een beltegoed van € 12,50. Daarna bel je 120 dagen lang gratis naar 49 landen. Voorwaarden: max. 300 min. per week, max. 1 uur per gesprek. Na 120 dagen of bij meer dan 300 min. per week is het tarief 1 cent per min. Daar kan KPN nog steeds niet tegenop. Mobiel bellen is ook veel goedkoper (9 ct./min. en het kan nog lager via andere aanbieders). De geluidskwaliteit is heel goed en vrijwel niet te onderscheiden van een vaste lijn. Voor inbellen kun je je lijn laten omzetten naar een budgetlijn of je laat het nummer porteren naar een VoIP aanbieder (callvoip). In dat laatste geval zijn de inkomende gesprekken ook via internet, en dan betaal je voor 1 nummer bijv. € 4,- per maand, of 4 nummers voor € 10,- per maand.

 

Samenvattend: bij normaal gebruik bel je voor € 37,50 het hele jaar gratis naar 49 landen, plus de vaste kosten voor de (budget) inbellijn. Dus: doe er je voordeel mee. Hier draait het perfect.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
Ik kreeg van KPN onderstaande email. Tot 1 jan 2009 kosteloos opzeggen mogelijk. Dus optie gratis bellen is verleden tijd.
Nou Jacob, dit gaat je klanten kosten. mad
=============================================================


De prijzen van de verschillende voordeelopties blijven ongewijzigd.

Soort Tarief

BelOnbeperkt Weekend en Avond: Onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers ma-vrij 19.00-08.00u en in het weekend* € 2,50

BelOnbeperkt Altijd: Altijd onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers* € 10,-



Gratis bellen. confused.gif
Enige optie gratis bellen was volgens mij tussen de internetbellenplus abonnees van KPN. Dat lijkt mij niet veranderd.

BelOnbeperkt Weekend en Avond: onveranderd € 2,50-
BelOnbeperkt Altijd: onveranderd, € 10-

Zoals ik het nu ziet wordt alleen bij 'BelOnbeperkt Weekend en Avond' abonnement de gesprekstarieven verhoogd op een doordeweekse dag en het verhuistarief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heeft deze methode als voordeel dat je je bestaande interne ISDN meuk kunt blijven gebruiken.

 

Rekordc

 

 

 

Origineel bericht van: Frank67
Je kan bellen via internet ook "in eigen beheer" nemen. Je koopt een kastje om via internet (VoIP/SIP) te bellen (ik heb onlangs een Fritzbox 7270 aangeschaft maar er zijn uiteraard meer varianten). Die sluit je aan op internet (DSL of kabel) en op je telefoonapparatuur en op je (eventuele) vaste telefoonlijn. Dus je gebruikt de bestaande telefoons in huis.

Voor de uitgaande gesprekken stel je een account in van bijvoorbeeld justvoip.com. Je koopt een beltegoed van € 12,50. Daarna bel je 120 dagen lang gratis naar 49 landen. Voorwaarden: max. 300 min. per week, max. 1 uur per gesprek. Na 120 dagen of bij meer dan 300 min. per week is het tarief 1 cent per min. Daar kan KPN nog steeds niet tegenop. Mobiel bellen is ook veel goedkoper (9 ct./min. en het kan nog lager via andere aanbieders). De geluidskwaliteit is heel goed en vrijwel niet te onderscheiden van een vaste lijn. Voor inbellen kun je je lijn laten omzetten naar een budgetlijn of je laat het nummer porteren naar een VoIP aanbieder (callvoip). In dat laatste geval zijn de inkomende gesprekken ook via internet, en dan betaal je voor 1 nummer bijv. € 4,- per maand, of 4 nummers voor € 10,- per maand.

 

Samenvattend: bij normaal gebruik bel je voor € 37,50 het hele jaar gratis naar 49 landen, plus de vaste kosten voor de (budget) inbellijn. Dus: doe er je voordeel mee. Hier draait het perfect.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Ook heeft deze methode als voordeel dat je je bestaande interne ISDN meuk kunt blijven gebruiken.

Klopt, ik heb intern een ISDN centrale + DECT handsets en hangt ook nog aan de ISDN buitenlijn als backup (komt op termijn wellicht te vervallen). Overigens: DECT handsets kunnen ook rechtstreeks op de 7270 aangemeld worden.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke aanbieder verlaagt nu die dure kosten eens voor het bellen naar een mobieltje?

Overal zo'n 16 á 17 cpm.

Ze adverteren volop met "gratis bellen" naar vaste telefoons,

maar aangezien bijna ieder mens een mobieltje heeft

zal dit een flinke extra kostenpost zijn

bovenop de "vaste lage" telefoonrekening.

 

Als je echt voordelig wilt bellen naar vaste én mobiele nummers

is het 't beste om die vaste lijn eruit te flikkeren,

of hooguit voor 't internet (Telfort of zo) te houden,

en gewoon je 06 te gebruiken om te bellen ( en gebeld te worden).

Hoef je ook niet extra te betalen voor nummerweergave.

Gewoon een simpel mobieltje met een sim-only erin

en je belt per maand 5 uur,en 100 sms-jes voor een tientje.

Enige grote nadeel is bellen naar 0900 nummers.

Dit kun je veelal voorkomen door gewoon te mailen.

Welke aanbieder kan daar tegenop?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je echt voordelig wilt bellen naar vaste én mobiele nummers

is het 't beste om die vaste lijn eruit te flikkeren,

of hooguit voor 't internet (Telfort of zo) te houden,

en gewoon je 06 te gebruiken om te bellen ( en gebeld te worden).

Hoef je ook niet extra te betalen voor nummerweergave.

Gewoon een simpel mobieltje met een sim-only erin

en je belt per maand 5 uur,en 100 sms-jes voor een tientje.

Enige grote nadeel is bellen naar 0900 nummers.

Dit kun je veelal voorkomen door gewoon te mailen.

Welke aanbieder kan daar tegenop?

 

de gemiddelde telefoonrekening komt omgerekend naar mobiele belkosten toch wel erg duur uit de bus

 

dan is die € 18,00 aan abbo zo ingehaald

 

vast bellen ca 1,5 cent pm.

mobiel al snel 15 cent pm.

 

bel je niet veel naar een vaste telefoon maar uitsluitend naar mobiel dan maakt het niet veel.

 

en al die 0900 nummers van bedrijven.

vaak maar 5 cent pm. + de kosten van uw mobiele provider

vaak zit dit tussen de € 0,50 en € 1,00 pm.

 

een internet abbo met voip bellen vind ik een betere keuze dan uitsluitend mobiel bellen en gebeld worden

 

5 uur bellen is in een gemiddeld gezin zo op !!! en dan gaat de teller lopen €€€€

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mobiel bel ik via VOIP en smsdiscount.com voor 7,5 ct./min. (heb een regel ingesteld in de Fritzbox dat oproepen naar mobiele nummers via deze goedkopere aanbieder gaan). Het is weliswaar fors goedkoper dan via aanbieders op de vaste lijn, maar nog steeds fors duurder dan bellen naar een nummer op het vaste net. Met een tientje beltegoed ben je er al na 133 minuten doorheen. Maar goed, ik mag eigenlijk niet klagen als je bedenkt dat tarieven van tegen de 15 ct./min. (en zelfs nog hoger) plus een startarief normaal zijn.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je noemt wel de prijs zonder btw... en die hoef je inderdaad niet te betalen als je je account registreert buiten de EU, dus bijvoorbeeld als je in Noorwegen bent. smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct, dat zijn prijzen excl. BTW. Het tientje beltegoed dat je moet betalen wordt na verhoging t.g.v. BTW en transactiekosten: € 12,50.

Maar jouw tip zet me aan het denken: als ik bij mijn land Noorwegen invul , en daarna een betaling verricht, wordt de BTW dan achterwege gelaten wink , of moet ik mij fysiek in Noorwegen bevinden alvorens dit werkt?

 

Edit: ik heb het net geprobeerd, maar het land laat zich niet meer wijzigen. Ach ja...

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ivoss
en heeft de topicstarter zijn IPB-abbo opgezegd?


Helaas moet ik nog een half jaartje wachten. Dit afhangend of ik glasvezel neem. En of glasvezel daadwerkelijk uitgerold wordt.

Voor dezelfde prijs als IPB 3Mbit heb je 35Mbit glasvezel.

Heb nog gedacht aan telfort maar daar lees je ook voldoende over uitval en storingen op hun netwerk.

Dus antwoord op de vraag: NEEN

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook nog Alice en Compuserve, deze laatst genoemde is het goedkoopste inclusief gratis bellen, beiden zonder verplichte KPN lijn.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...