Ga naar inhoud


VOIP-IN Telefoonnummer


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Vette73
Hoe zit dat met gesprekskosten als je zo'n Engels nummer belt vanuit NL? Ik neem aan dat je dan een internationaal gesprek betaalt.......
Dat neem ik ook aan.

Origineel bericht van: Vette73
Zijn er ook mensen die uitbellen via VoipStunt en die het voor elkaar hebben om een nummer in het display van diegene die je belt te laten verschijnen? Als je via de VoipStunt client belt kan dit wel.

In de client ga je naar Bestand->Uw persoonlijk profiel en daar vul je het/de telefoonnummer(s) in die je gebruikt, daarna druk je op de knop ernaast "Verify now!". Je wordt dan opgebeld en op het scherm verschijnt dan een 4 cijferig nummer dat je moet intoetsen op de telefoon. Daarna is je nummer geverifieerd.
Mogelijk dat je daarna op je Siemens nog iets extra's moet doen om met je telefoonnummer aan te melden (op m'n Fritzbox moet ik bijv. aanvinken: Use Internet number for registration), daarna moet de nummerweergave werken.

Aanvulling: ik vond deze oplossing voor je Siemens S450-IP:
Citaat:
Ga op je PC naar de "Webconfigurator", klik op Telefonie en kies Verbindingen. Klik nu op Bewerken van de IP-verbinding (IP1 als je maar 1 verbinding hebt). Vervang de Gebruikersnaam door het telefoonnummer zoals je dat bij VoipBuster(/VoipStunt) hebt ingevuld.
Klik daarna op Opslaan en meld je af.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De gesprekskosten voor iemand die je op je Engelse nummer belt zijn erg laag. Bellen ze met een KPN abo kunnen ze een carrier gebruiken. 1609 of 1649 is erg goedkoop bijvoorbeeld ... je betaalt naar UK dan slechts 1 cent per minuut. Dat is dus vaak goedkoper dan naar een nederlands nummer...

 

 

Ik heb nu naast eutelia (waarvan de kwaliteit niet altijd optimaal is vind ik, en de support is er overigens belabberd) een Engels nummer gekocht bij ttnc.co.uk

Je betaalt eenmalig £ 25 + 15% vat voor je nummer en dit werkt prima. Je kan ook het nummer zien van waar je gebeld wordt! dat is mooi!! Ik heb dit nummer doorgestuurd naar mijn DUS.net account, omdat DUS altijd een hele goede kwaliteit biedt. dat doorschakelen is gratis. Schakel je door naar een mobiel nummer of landlijn, betaal je uiteraard de gesprekskosten, maar die zijn ook niet echt hoog.

 

Uitbellen doe ik via DUS of VOIPbuster. Bij DUS wordt mijn nummer (NL kpn nummer) meegezonden. Bij voipbuster heb ik dit nog niet gevonden, maar ik ga eens bekijken of ik het UK nummer kan meezenden. dat zou makkelijk zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om mijn telefoonnummer te registreren bij voip buster... Klik ik op verify, dan belt de telefoon inderdaad, en kan je de 4 cijfers invullen die op je scherm staan... er staat dan een groen vinkje naast het nummer... maar als je dan weer uitlogt (omdat ik via de siemens bel en niet via de computer) en dan weer inlogt om te kijken is de registratie verdwenen.

Ik heb het 4x geprobeerd... telkens als ik met de siemens bel krijg ik "privat Nr" dus voorlopig krijg ik het niet aan de praat...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik heb geprobeerd om mijn telefoonnummer te registreren bij voip buster...

Welk, je UK nummer? Misschien werkt het niet omdat je land van registratie en het land van het telefoonnummer niet gelijk zijn, althans daar heb ik wel meer problemen over gelezen op het voipbuster forum.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ja, inderdaad het UK nummer...

Als je hem via voipbuster registreerd en als je uitbelt zie je dat uk nummer teminste bij mij ook

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het nog eens proberen... misschien moet ik het invoeren als "0044..." ipv "+44..." Als voorbeeld staat het met "+" maar wie weet... Ik had het 3x geprobeerd... en zie dat er 3x 1 ct afgeschreven is van mijn tegoed voor de 3 "gesprekken"...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt niet.

 

Als ik het nummer wil verifieren gaat het in eerste instantie. De telefoon belt, en ik kan de 4 cijfers van de code invullen. Op het scherm van de computer, in de voipbuster-client verandert dan ook het scherm, en kan ik verder. Als ik dan even naar een ander scherm ga, en ik ga dan weer terug om te kijken naar het verifieer scherm, staat het knopje verify er weer, en is het telefoonnummer weer niet geverifieerd. Het is me dus een raadsel waarom hij dat niet onthoudt.

Het maakt niet uit of ik het met +44 of met 0044 die. Hij vertaalt het altijd naar "+".

ik geef dat voorlopig maar weer even op, want dat kost dus alleen maar geld, en het levert niets op.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Het lukt niet.
Het maakt niet uit of ik het met +44 of met 0044 die. Hij vertaalt het altijd naar "+".

Hier zet voipbuster er ook zelf een + voor (+3146XXXXXXX). Heb je in het hokje daarvoor ook gekozen voor Thuis/Kantoor/Mobiel/Voip/Fax ? Ik heb gemerkt, als ik dat verander, dat het groene vinkje (en dus de registratie) weggaat.
Verder wellicht een overbodige opmerking, maar je hebt na het verifiëren (groen vinkje verschijnt) toch wel op de knop [OK] gedrukt? Heb je ook eens geprobeerd je NL nummer te verifiëren?

post-20183-1318260060,3136_thumb.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook even geprobeert met justvoip, met dit account heb ik geen voip-in.

Hier heb ik het nummer van mijn voipcheap account ingevult, gebelt, etc.

Er staat een groen vinkje voor en ik heb deze daarna gesellecteerd + ok gedrukt. Justvoip afgesloten en opnieuw opgestart, daarna gecontroleerd en het groene vinkje is nog steeds daar en ook het selectie vlakje ervoor is nog aangevinkt.

Wanneer ik echter bel met Justvoip krijg ik geen nummer te zien aan de andere kant.

 

Ik heb hierna ook nog geprobeert met het nummer van telfort, ook hier krijg ik weer 'geen nummer' te zien.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Er staat een groen vinkje voor (...)
Wanneer ik echter bel met Justvoip krijg ik geen nummer te zien aan de andere kant.

Stap 1 is alvast goed en noodzakelijk, het verifiëren met het groene vinkje.
Stap 2 is, dat je bij het aanmelden je nummer moet gebruiken in plaats van je gebruikersnaam. Hoe dat moet hangt van je VoIP apparatuur af. In de Fritzbox moet ik bijvoorbeeld een vinkje zetten bij "Use Internet number for registration".

Vraag: bel je met de justvoip client (pc software) of met een voiptelefoon (hardware/sip telefoon)?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik zo ingesteld staan.

Heb nog even geprobeerd om ipv 0031 +31 in te vullen, maar geen resultaat.

Ik gebruik de Fritz Box

 

Mijn voipcheap account geeft wel een nummer weer, maar deze gebruik ik reeds een jaar of 3 en had toen nog gratis een nummer uit mijn woonplaats kunnen aanvragen.

 

 

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet geprobeerd een NL nummer te registreren, maar dat zal ik ook eens proberen... Ook heb ik op "ok" gedrukt...

 

Ik heb de instellingen gedaan via de software van voipbuster. Om te bellen gebruik ik mijn Siemens C470IP.

Maar voordat ik volgens mij me druk moet gaan maken over de settings van de Siemens, denk ik dat het groene vinkje naast het geverifieerde nummer zou moeten blijven staan. Verlaat ik het programma van voipbuster, en open het daarna weer is het vinkje verdwenen, en staat de "verify" knop er weer opnieuw naast.

 

Ik dacht ook nog dat het misschien te maken kon hebben dat voipbuster ook nog geregistreerd bleef op de siemens. Daarom heb ik v-buster afgemeld van de siemens, en dan het programma geopend, en dan weer geverifieerd... maar ook nu blijft het hetzelfde. Open ik het v-buster programma dan weer, is er geen enkel nummer geverifieerd.

 

Mijn freedays en geld bij v-buster zijn bijna op, dan wou ik Nonoh eens laden, omdat die voor zweden-mobiel wat goedkoper is... als daar geld opstaat probeer ik het bij hen eens (als dat daar ook kan?).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...