Ga naar inhoud


Defecte Oslink


Lamko

Aanbevolen berichten

Ik heb het programma oslinkv2.99 gebruikt en in de watchdog scherm het commando OSLINK in getoetst maar hij zegt dat er geen h2deeto interface aan hangt. Heb het schema van de Oslink V3 hier even toegevoegd en heb een paar spanningen gemeten.

 

Onbelast op de adapter van 9V ~ meet ik 11 V ~

Na de afvlakdiode meet ik 5,6 V ~ En waar 12 V moet staan meet ik iets van 4,75 V. En uit de LM317 meet ik maar 2 V wat 3,3 V moet zijn. De 78L05 is niet gemonteerd omdat het kristal maar 3,3V nodig heeft.

 

Heb iemand gebelt met enige elektronische kennis en die gaf aan dat de voedingsspanning te laag was of een kortsluiting die de spanning omlaag trekt. Maar hoe moet ik ooit een kortsluiting vinden, dat de voedingsspanning te laag is lijkt me ook sterk want volgens mij is de 9 V adapter er gewoon bijgeleverd maar ik heb m 2ehands gekocht dus er zou evt iets mis gegaan kunnen zijn.

 

Iemand die even een oogje over het schema wil wagen en mij zo kan zeggen waar het aan ligt of wat ik moet doen ?

post-3497-1318260042,7072_thumb.png

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Lamko
Na de afvlakdiode meet ik 5,6 V ~ En waar 12 V moet staan meet ik iets van 4,75 V.


Wat meet je nu eigenlijk? Na een diode zou je geen wisselspanning moeten meten.
Diode goed?
Ik zou de ingang van U4 loshalen, daar zou een sluiting in kunnen zitten die de voedingsspanning naar beneden haalt.
Sluiting in de LM317 haalt deze niet zo omlaag.
Na het losahalen van die U4, meet je dan wel een goede spanning na de 317?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 5,6 V ~ zal wel een meetfout zijn van de multimeter. Zou je me ook uit kunnen leggen hoe door een sluiting die spanning zo omlaag wordt gehaald door een 78L12. Je zou toch zeggen een kortsluiting is meestal een hele lage weerstand of geen en dan verlies je toch ook geen stroom. Maar wat gebeurt er dan met de spanning ?? En waarom zou bijv niet één van de torren stuk kunnen zijn.

 

Maar misschien snap ik je en wil je door dingen uit te sluiten naar een werkend resultaat toe, dus moet ik eerst maar eens zorgen dat ik de 3,3 V goed is. Zodat ik daarna weer verder kan kijken wink Verder zal ik ook even meten of de 78L12 ook doorpiept of dat de weerstand heel laag is.

 

Heb ik het zo een beetje in de gaten ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

U4 los gehaald en meet nu op de oscilator geen spanning.

Uit de LM317 komt iets van 3,7 V en het spoor na de oscilator is ook goed. D'r gaat dus al heel vroeg iets mis maar waar en hoe ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uuuh nee, om uberhaupt software in decoder te kunnen krijgen moeten beide verbinding hebben, de decoder en de pc.

 

Omdat het zo vroeg al mis gaat denk ik dat het al bij de LM317 circuit zelf al misgaat.

 

Maar ik heb nu ondertussen de smd-weerstanden ook gemeten. Gewoon in de print want smd loshalen doe ik liever niet tenzij er vervangen moet worden. R6 geeft netjes 330 ohm maar de twee weerstanden die parallel aan elkaar staan geeft R5 550 ohm wat 660 ohm moet zijn en R4 geeft ook een 550 ohm die in werkelijkheid 2k7 moet zijn.

Vooral de 2k7 die maar 550 ohm heeft als weerstand lijkt me veel te laag en dus stuk, en door die lage weerstand functioneert hij als een kortsluiting.

 

Iemand die mijn theorie kan goedkeuren ? Smd weerstanden heb ik niet liggen en ik kan niet eerder als maandag weer met de print aan de slag.

Alle hulp is welkom smile

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand die me wil helpen ? Zo'n simpel printje is toch voor mensen die complete tv's repareren toch helemaal niks.

Zal wel weer iets zijn van zo'n noob moeten we teveel leren laat maar zitten cry

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko

Zal wel weer iets zijn van zo'n noob moeten we teveel leren laat maar zitten cry


Op zo'n symphaatiek antwoord wil ik wel reageren .

Heb je een foto van jouw oslink zodat ik kan kontroleren of we dezelfde hebben , dan kan ik meten op de punten die jij aangeeft en vergelijken we de waardes

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de 2k7 die maar 550 ohm heeft als weerstand lijkt me veel te laag en dus stuk, en door die lage weerstand functioneert hij als een kortsluiting

 

550ohm is normaal,omdat er nog een weerstand parallel staat nl 680ohm,van 2 parallel weerstanden is de vervangerweerstand altijd kleiner dan de kleinste waarde...

grt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat krijg je dus als je iets 2ehands koopt !

thx theparasol

 

@trust het heeft wel geholpen smile

Bedankt voor je aanbod.

 

thx banpino

Voor je pm en uitleg.

 

Ga maandag even een andere adapter regelen. Tot zover iedereen bedankt.

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Lamko
Onbelast op de adapter van 9V ~ meet ik 11 V ~


Zoek eerst maar een andere adapter want de oslink heeft gelijkspanning nodig.


Hoeft niet, kan wel.

In dit geval wordt de wisselspanning enkelzijdig via D1 gelijkgericht. Alleen is dan de bufferelco C13 aan de te kleine kant.
Dus een DC adapter zou beter kunnen zijn.
Maar met behulp van 4 diodes (bijv. 1n4001) en een extra elco kom jr er ook. Een andere adapter is makkelijker, maar niet noodzakelijk.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...