Ga naar inhoud


[DM500] Defecte adapter


Daan

Aanbevolen berichten


Ik weet het niet Ron, de een zijn humor hoeft natuurlijk niet identiek aan die van een ander te zijn. Aangezien ik jou niet persoonlijk ken, vraag ik het mij soms weleens af of iets komisch bedoeld is of niet. Nu blijkbaar wel. :Dwinklaugh

 

Ik bedien mij dan ook verrekte graag van de benodigde smiley's.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
] Ik heb gehoord dat als je de condensatoren in de voeding vervangt door speciele "groene" exemplaren, dat dan niet alleen het beeld beter wordt, maar de dreambox ook minder stroom gaat gebruiken wink

 

En wat denk je dat die knipoog daar doet? wink

Als iemand denkt dat een andere condensator in de externe netvoeding hem beter beeld gaat opleveren, moet ik gewoon even knipogen. Daar kan ik ook niets aan doen :D

Dat zijn namelijk die figuren die kabels van 500 euro kopen en als je die stiekum verwisselt met een kabel van 15 euro het verschil niet eens zien of horen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs een volledig bedraadde kabel van toch al gauw € 0.95 van die groothandel uit Hedel zal voor sommigen geen enkel bezwaar zijn om met een DM 500 op een 42" plasma een plaatje tevoorschijn te toveren. :D

 

Mooi medium hè, zo'n smiley. wink

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: John van Dreumel
En dat betekent dat de voeding minder aan het worden is. Zodra de tuner angesproken wordt is de spanning net te laag om de tuner nog goed te laten functioneren.

Daarnaast zal je stabilisator in de DM 500 misschien ook wel minder zijn. Onlangs heb ik een 500 met een identiek probleem laten repareren bij een prima reparatieadres. Dat is overigens een minimale reparatie. zowel qua tijd als geld.


adapter is hersteld en werkt weer als vanouds wink

en @John van Dreumel

wat bedoelde je hiermee dan ?
Daarnaast zal je stabilisator in de DM 500 misschien ook wel minder zijn.

box draait weer met de zelfde voeding geeft weer netjes 12 volt

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel daar het volgende mee.

 

Ik heb onlnags bij een DM 500 een nieuwe voeding moeten aankopen i.v.m. de bekende problemen, die, na zegge en schrijven 3 uur functioneren, weer hetzelfde probleem gaf. Géén of slechte ontvangst.

Vervolgens ben ik met die box naar een reaparatieadres gereden en deze heeft uiteindelijk binnen een paar minuten het probleem opgelost. Voor zover mij bekend heeft hij, overigens op zeer professionele wijze met hete lucht en een microscoop, de stabilisator vervangen waarna de box weer perfect liep. En dat alles voor een zeer acceptabele prijs.

 

Kortom, box was weer up and running.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Oplossing was de condensator suggestie?

Of heb je meer vervangen...

ik heb de voorste 2 condensators vernieuwd 1 daarvan was lek heb gelijk de ander ook vernieuwd.

blok blijft nu ook lekker koel :D


Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: John van Dreumel
Ik bedoel daar het volgende mee.

Ik heb onlnags bij een DM 500 een nieuwe voeding moeten aankopen i.v.m. de bekende problemen, die, na zegge en schrijven 3 uur functioneren, weer hetzelfde probleem gaf. Géén of slechte ontvangst.
Vervolgens ben ik met die box naar een reaparatieadres gereden en deze heeft uiteindelijk binnen een paar minuten het probleem opgelost. Voor zover mij bekend heeft hij, overigens op zeer professionele wijze met hete lucht en een microscoop, de stabilisator vervangen waarna de box weer perfect liep. En dat alles voor een zeer acceptabele prijs.

Kortom, box was weer up and running.


Ik hoop dan dat er verder geen problemen komen hij draait nu al een paar uur op die voeding hij word nu niet belast en is erg lauw tot koel.
maar denk eerder dat deze ingreep heeft geholpen,doet er nu niets meer aan wink

Maar iedereen bedankt voor de tips...

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...