Ga naar inhoud


[DM500] Defecte adapter


Daan

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

is het ook mogelijk om een andere voeding te gebruiken voor een dreambox de voeding is een 12volt 2 amp ik heb hier nog een voeding van me router die is ook 12volt maar 3ampere of moet je een zelfde voeding gebruiken ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: tritium
die kun je gewoon gebruiken, meer ampere is altijd beter, maar wel op de plus en min letten, de plus zit eigenlijk altijd in het midden van je stekkertje, maar toch even controleren voor de zekerheid.


Ok dat gaan we proberen thanks...

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

e kan deze gewoon gebruiken zoals eerder vermeld (+ en - inderdaad in de gaten houden)

Je kan ook de officiele adapter uit elkaar slopen want meestal heeft een elco het begeven.

Kost de hele wereld ook niet.

Even vevangen en de adapter weer in elkaar lijmen oid.

Heb ik ook al bij een paar gedaan.

Success.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CB1
e kan deze gewoon gebruiken zoals eerder vermeld (+ en - inderdaad in de gaten houden)
Je kan ook de officiele adapter uit elkaar slopen want meestal heeft een elco het begeven.
Kost de hele wereld ook niet.
Even vevangen en de adapter weer in elkaar lijmen oid.
Heb ik ook al bij een paar gedaan.
Success.

Gr Cb1


O kan dat ook de adapter doet het wel maar ik denk dat ie te weinig spanning geeft als ik hem op de dm500 zet dan is geen signaal ontvangst na 5 minuten pas dan is er beeld met veel freeze, neem ik de adapter van de dm600 dan werkt het in 1 keer
ik zal de apdapter eens proberen te openen,weet je ook waar ik moet zoeken blush welke onderdeel

Ps de adapter word ook erg warm als ie in gebruik is.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels de voeding open gekregen zie 3 elco's welke moet er vervangen worden ? de spanning heb ik op gemeten hij geeft nu +- 7 volt kan even geen spanning regelaar vinden in dat blok.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat betekent dat de voeding minder aan het worden is. Zodra de tuner angesproken wordt is de spanning net te laag om de tuner nog goed te laten functioneren.

 

Daarnaast zal je stabilisator in de DM 500 misschien ook wel minder zijn. Onlangs heb ik een 500 met een identiek probleem laten repareren bij een prima reparatieadres. Dat is overigens een minimale reparatie. zowel qua tijd als geld.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan
ik heb inmiddels de voeding open gekregen zie 3 elco's welke moet er vervangen worden ? de spanning heb ik op gemeten hij geeft nu +- 7 volt kan even geen spanning regelaar vinden in dat blok.


Als je een 12 volt accu hebt liggen probeer die eens aan te sluiten.
Ben zeer benieuwd of je beeld kwaliteit dan ook beter is geworden.

Vrg,
Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
groene-condensatoren-thumb1080544.jpg


Ik zal morgen eens die condensatoren eens vernieuwen de dreambox is zelf in orde had even de adapter van de dm600 erop gezet en alles was weer ok, signaal en gelijk beeld.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb gehoord dat als je de condensatoren in de voeding vervangt door speciele "groene" exemplaren, dat dan niet alleen het beeld beter wordt, maar de dreambox ook minder stroom gaat gebruiken wink

Ron


Je hoort denk ik te veel in de wandelgangen, misschien wordt het eens tijd om iets te gaan proberen wink
http://www.dhtrob.com/impressies/super_e_cap.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...