Ga naar inhoud


Anti sneeuw tip uit de nieuwsbrief van TVV


lucdec2

Aanbevolen berichten

Wist ik zelf niet :

 

TIP

 

Klaar voor witte feestdagen?

Om het satellietsignaal goed te kunnen ontvangen, is het nodig dat de schotelantenne sneeuwvrij blijft.

 

Om ook bij de hevigste sneeuwval ongestoord tv te kunnen blijven kijken, raden we u daarom aan uw schotelantenne te behandelen met een siliconenspray (te verkrijgen in elke doe-het-zelfzaak).

 

De sneeuw blijft hierna niet langer liggen op de antenne!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je naar Dr Dish TV had gekeken wist je dit al, nadeel is wel dat je in het voorjaar je schotel moet poetsen. Op de siliconen laag blijven dan namelijk stuifmeel en andere verontreinigingen uit de lucht achter.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oppassen Sjaak, dadelijk neemt TVV deze tip nog over :D

 

Wat ik gebruik als er sneeuw op de schotel ligt???

Een supersoaker (uit de speelgoedzaak) vullen met anti-vries en richten maar, en weg is de sneeuw. laugh

Handig als je schotel niet gemakkelijk bereikbaar is.

 

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

van zodra ik een motor zet zal er ook een thermolint rond de motor komen + eentje aan de achterzijde van de disch + een stukje aan de lnb / ben benieuwd naar het resultaat / heeft iemand dit zo al gedaan ??

 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat87
Oppassen Sjaak, dadelijk neemt TVV deze tip nog over :D


Geeft de actie "Gestoord" een heel andere wending.. blush

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
De laatste keer dat het goed sneeuwde hier zat het juist op de LNB geplakt. En daar had ik meer last van dan het beetje sneeuw op de schotel zelf...


Had je dus ook nog sneeuw op de buis. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: katwezel
van zodra ik een motor zet zal er ook een thermolint rond de motor komen + eentje aan de achterzijde van de disch + een stukje aan de lnb / ben benieuwd naar het resultaat / heeft iemand dit zo al gedaan ??


Er is al ooit eens een draadje geweest i.v.m. het verwarmen van de schotel.
Klik hier :

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1415493/fpart/1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Pjotrb
De laatste keer dat het goed sneeuwde hier zat het juist op de LNB geplakt. En daar had ik meer last van dan het beetje sneeuw op de schotel zelf...


Had je dus ook nog sneeuw op de buis. :D

Nee, zwart beeld en blokjes, he.
Digitaal, je kent het wel...... blush

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat87
Als je naar Dr Dish TV had gekeken wist je dit al, nadeel is wel dat je in het voorjaar je schotel moet poetsen.



Hadden ze het daar ook niet over van die paraplu's voor over een lnb ? . Lijkt me iets waar je beter gen eurotjes insteekt . Na 3 dagen ligt er nog pak sneeuw op astra3 lnb en op de lnb arm zelf ( is al beetje weg , maandag zag je de lnb van astra 3 nietmeer ) . die lnb's zien amper de schotel zelf , maar al bij al geeft dit totaal geen problemen .

123mjgk.jpg

Maar met de extreem lage temperaturen (-21 hier in het koudste plekje van limburg ) , had ik vanmorgen vroeg toch iets meer signaalsterkte dan normaal .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...