Ga naar inhoud


Wie stapt er over van energiemaatschappij in 2009?


schans14

Aanbevolen berichten

Nou ja, dat is maar hoe je het bekijkt of waar het vandaan komt, veel grote overheidsprojecten worden ook nooit terugverdiend maar zijn wel nuttig, geld is soms gebakken lucht, kijk maar eens naar de waarde van de beurs of pensioenfondsen.

 

Tot je het er op een goed moment uittrekt en er iets nuttigs mee gaat doen zoals bijvoorbeeld in een nieuw te bouwen overal collectoren op het dak.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: RVP
Sterker nog, je krijgt je centen er nooit uit.
Zonneenergie en windenergie is helaas niet rendabel in dit landje


Gelukkig heb ik niet geschreven dat ik het voor het geld heb gedaan.

Wel ben ik benieuwd waar je deze wijsheid vandaan hebt want op de bank levert je geld ook bijna niets op en van wat het oplevert pakt de overheid je weer een hoop af.

Dus als je mij een onderzoek kan tonen waarmee je jouw bewering kan staven, dan hou ik mij aanbevolen.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vette73

Dus als je mij een onderzoek kan tonen waarmee je jouw bewering kan staven, dan hou ik mij aanbevolen.


Er zijn net zo veel onderzoeken als er meningen zijn, elk onderzoek wordt net zo lang opgepoetst totdat de conclusie klopt met de wens van de opdrachtgever.

Kijk bijvoorbeeld eens naar jouw 'accugebruik' van het elektriciteitsnet. Vermoedelijk krijg je ook nog geld voor alles wat je in het net pompt. ( een oude meter loopt terug, dus dan krijg je net zo veel terug als je zelf moet betalen)

Maar feitelijk ben je het netwerk aan het vervuilen: je pompt energie het netwerk in, niet omdat er vraag is, maar omdat jij 'over' hebt. Dat is gewoon 'vervuiling' die de netbeheerder weer weg moet regelen. Als ik netbeheerder was dan zou jij mij moeten betalen om die vervuiling weg te werken. Energie heeft alleen waarde wanneer dit beschikbaar is op afroep, niet als je 'over' hebt.

Als opbrengsten eigenlijk kosten zijn die elders worden neergelegd, dan klopt het hele financiële plaatje niet.
'groenen' zijn erg goed in het op deze manier verdraaien van feiten en de politiek laat z'n oren daar naar hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vette73


Gelukkig heb ik niet geschreven dat ik het voor het geld heb gedaan.


Hu ?
Niet voor het geld ?
Waar heb je het dan wel voor gedaan ?

Voor de rest van je reply, internet staat vol met berekeningen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Hu ?
Niet voor het geld ?
Waar heb je het dan wel voor gedaan ?

Voor de rest van je reply, internet staat vol met berekeningen.

Misschien ook voor het milieu? Ik zou tevreden zijn als ik over een aantal jaar ongeveer quitte speel, maar dan wel met de wetenschap dat er voor mij geen/minder kolen zijn gestookt.

Origineel bericht van: 1664
Er zijn net zo veel onderzoeken als er meningen zijn, elk onderzoek wordt net zo lang opgepoetst totdat de conclusie klopt met de wens van de opdrachtgever.

Kijk bijvoorbeeld eens naar jouw 'accugebruik' van het elektriciteitsnet. Vermoedelijk krijg je ook nog geld voor alles wat je in het net pompt. ( een oude meter loopt terug, dus dan krijg je net zo veel terug als je zelf moet betalen)

Maar feitelijk ben je het netwerk aan het vervuilen: je pompt energie het netwerk in, niet omdat er vraag is, maar omdat jij 'over' hebt. Dat is gewoon 'vervuiling' die de netbeheerder weer weg moet regelen. Als ik netbeheerder was dan zou jij mij moeten betalen om die vervuiling weg te werken. Energie heeft alleen waarde wanneer dit beschikbaar is op afroep, niet als je 'over' hebt.

Als opbrengsten eigenlijk kosten zijn die elders worden neergelegd, dan klopt het hele financiële plaatje niet.
'groenen' zijn erg goed in het op deze manier verdraaien van feiten en de politiek laat z'n oren daar naar hangen.

Met je eerste opmerking (over onderzoeken en meningen) ben ik het met je eens, maar daarna houdt het op.

In het laatste consumentenblaadje van de Nuon schrijft de Nuon zelf dat de vraag naar electriciteit overdag groter is dan 's-nachts en dat ze daarom overdag gas-gestookte centrales bij moeten schakelen om aan de grote vraag te kunnen voldoen (daarom is het dagtarief ook hoger dan het nachttarief).

Door de electriciteit die ik overdag over heb en dus teruglever hoeft er overdag minder gas gestookt te worden en 's-avonds gebruik is de electriciteit uit de kolencentales die blijven draaien.

Er is dus weldegelijk vraag en van vervuiling van het net is dus geen sprake!

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Vette73

Door de electriciteit die ik overdag over heb en dus teruglever hoeft er overdag minder gas gestookt te worden en 's-avonds gebruik is de electriciteit uit de kolencentales die blijven draaien.



Een van de grootste misverstanden in deze discussie.

Aangezien de door jou teruggeleverde energie niet constant is, moet de gasgestookte centrale deze energie achter de hand hebben.(opwekken)

Dit gebeurt door stoom, verhit door gas.

Op het moment dat jij niet meer teruglevert, moet de stoom al opgewekt zijn, en is het gas dus al opgestookt.
Het is dus niet voldoende, om op het moment dat jij even niet teruglevert, de gaskraan wat verder open te zetten, want dan ben je al te laat.

Door het terugleveren wordt er alleen in electriciteits centrales st®oom opgewekt, die niet verkocht wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact, zo zit het.

 

De teruggeleverde energie is alleen waardevol wanneer dit 'op verzoek' geleverd wordt, anders is waardeloos. En de onbetrouwbare energie van die zonnepanelen is dus waardeloos.

Je kunt het waardevol maken, maar dan moet je zorgen voor opslag (accu's oid) zodat je kunt leveren wanneer er vanuit het net vraag is. Maar dat maakt het plaatje nóg veel duurder en kan er zeker nooit 1 cent verdient worden. De milieufreaks weten dit echt wel en schuiven dit deel van de berekening daarom buiten het totaalplaatje ( naar de reguliere leveranciers) zodat het nog een beetje rendabel lijkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Aangezien de door jou teruggeleverde energie niet constant is, moet de gasgestookte centrale deze energie achter de hand hebben.(opwekken)

Mee eens, maar datzelfde geldt voor de vraag naar energie, die is ook niet constant, daarom zal een leverancier dus altijd (=onafhankelijk van zonnepanelen, windmolens ect.) moeten zorgen voor een overschot om aan plotselinge wijzigingen te kunnen voldoen.

Origineel bericht van: ceesv
Op het moment dat jij niet meer teruglevert, moet de stoom al opgewekt zijn, en is het gas dus al opgestookt.
Het is dus niet voldoende, om op het moment dat jij even niet teruglevert, de gaskraan wat verder open te zetten, want dan ben je al te laat.

Door het terugleveren wordt er alleen in electriciteits centrales st®oom opgewekt, die niet verkocht wordt.


Wanneer je het op pico-nivo bekijkt klopt het wat je zegt. Eén enkel zonnepaneel is niet betrouwbaar, maar een heleboel panelen samen wel.
Wanneer je het in het groot bekijkt, dus heel veel panelen verspreid over het hele land, kun je aan de hand van de weersverwachting heel aardig voorspellen wat de opbrengst zal zijn en daarop kun je wel de produktie van st®oom aanpassen.

Origineel bericht van: 1664
De teruggeleverde energie is alleen waardevol wanneer dit 'op verzoek' geleverd wordt, anders is waardeloos. En de onbetrouwbare energie van die zonnepanelen is dus waardeloos.

Onzin dus want zonnepanelen zijn niet onbetrouwbaar, je moet alleen even naar het weerbericht luisteren om een idee te hebben van de te verwachte opbrengst die dag.

Trouwens even voor diegene die denken dat ik een ´groene´ ben: Verre van dat. Ik heb tot nu toe nog nooit rekening gehouden met het millieu en doe dat tot nu nog nauwelijks.

De belangrijkste reden voor mij op die panelen te kopen was het feit dat ik op dit moment geld over heb en omdat het op de bank niets oplevert (lage rente, inflatie, belasting) zocht ik naar een nuttige besteding waar ik langdurig iets aan heb (dus een keer geen auto of vakantie), maar de komende 20 jaar een lagere energierekening.

Daarnaast zie ik het als een moderne hobby. Niet zozeer vanwege het nut, maar vooral ook omdat het kan.
Zo ben ik jaren geleden ook via de schotel gaan kijken, niet omdat het moest (ik had immers kabel), maar omdat het kon.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je argumenten getuigen van realiteitszin.

Daarom alle waardering voor je pioniersgeest.

Ikzelf geloof meer in de concentrated solar energy opwekking en de toepassing van waterstof technologie.

Alleen een permanent hogere prijs voor fossiele brandstof kan echter deze technieken commerciëel toepasbaar maken.

De ons resterende olie zou op korte termijn niet meer verbrand mogen worden, maar uitsluitend nog gebruikt mogen worden als grondstof voor duurzame artikelen, zoals kunststof etc.

 

 

Ik hoop, dat we niet te veel off topic zijn geraakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vette73

Origineel bericht van: 1664
De teruggeleverde energie is alleen waardevol wanneer dit 'op verzoek' geleverd wordt, anders is waardeloos. En de onbetrouwbare energie van die zonnepanelen is dus waardeloos.

Onzin dus want zonnepanelen zijn niet onbetrouwbaar, je moet alleen even naar het weerbericht luisteren om een idee te hebben van de te verwachte opbrengst die dag.


De verwachte levering ophangen aan de BETROUWBARE weersverwachting, da's een goeie, ik heb al heel lang niet zo gelachen. :D

Blijft staan: elke energiebron is pas zinvol wanneer deze op verzoek kan leveren, niet als het toevallig een dag zonnig is.
Bovendien moet je nog veel meer overhead mee rekenen, zoals 's-nachts leveren ( je gebruikt 's-nachts zelf stroom) . Al die kosten worden naar de netbeheerder geschoven en die moet dat maar 'gratis' doen.

Het idee is prima, alleen de uitvoering niet. Op de bank zetten is overigens rendabeler, er is deflatie dus je geld wordt meer waard en toekomstige zonnepanelen performen beter tegen een lagere prijs.

Een goed systeem zorgt voor 24h/dag energie voor jezelf en levering naar het netwerk als het netwerk dit kan gebruiken.
Alle andere oplossingen worden kunstmatig rendabel gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@1664: Sorry, maar je blijft (ondankt mijn weerleggingen) dezelfde argumenten gebruiken om je gelijk aan te tonen.

 

Omdat ik de indruk krijg dat je mijn argumenten niet wilt/kunt begrijpen zal ik proberen de Nuon folder uit de oudpapierbak te vissen en voor je in te scannen, dan kun je het allemaal zelf nalezen.

Zij schrijven namelijk dat er op warme dagen meer vraag is naar electriciteit die vervolgens extra opgewekt moet worden met gasgestookte centrales.

 

Jij mag van mij blijven denken dat de electriciteitsproducenten geen rekening houden met het weerbericht. crazycrazy

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...