Ga naar inhoud


Wie stapt er over van energiemaatschappij in 2009?


schans14

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sverige

Stroom is gewoon stroom... bij wie je het ook afneemt. Ga gewoon voor de goedkoopste...


Stroom wel, de administratie is een heel ander punt.

Toen ik nog in Nederland woonde switchste ik ook vaak
Althans, pogingen daartoe. De 'oude' leverancier weet dan ineens van niks en blijft factureren, liefst heeel veel te veel zodat er ooit iets terugbetaald moet worden, maar dan zonder rente.
Dan stuur je aangetekende brieven die gewoon retour komen en gaat er weer zo'n toko failliet. Probeer maar je geld terug te krijgen ( zelfs zonder rente) de administratieve puinhoop bij veel bedrijven is zo groot dat ze het zelf niet eens weten, laat staan de curator of het bedrijf wat de levering voortzet.

Hier in Frankrijk is het nog 'gewoon'. 1 tarief waar alles in zit, geen leveringskosten, meterkosten , milieutoeslagen etc.
Het piektarief is ca. 8 ct per kwh, ALLES inbegrepen.

Geen concurrentie blijkt achteraf dus goedkoper.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zoek vooral een leverancier die plezierig met zijn klanten omgaat. Voordat Nuon was geprivatiseerd was de service perfect. Nu zijn ze ombeschoft en lopen te rommelen met voorschotten enzo. Eerst 50 euro incoasso wegens te laat, daarna betaal ik zogenaamd te veel en storten ze alles minus 50 euro terug. maand er op weer een herinnering. Word ik gek van.

Wie is er erg tevreden over de klantenservice van zijn energieprovider?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg tevreden over de klantenservice van Elektran. Overstap ging met duidelijke informatie gepaard, vragen tussendoor werden snel beantwoord.

 

Laatst nog: antwoord op email binnen een dag, waar vind je dat nog? (vraag om verlaging van mijn voorschot: uiteraard geen probleem)

 

Daarvoor zat ik een aantal jaren erg prettig bij intergas (nu Dong energy). Totdat ze na afloop van de contracttermijn een nieuw tarief aanboden dat hoger lag dan het tarief voor nieuwkomers. Als ze dat niet hadden gedaan was ik waarschijnlijk gebleven. Toen ben ik gaan rondkijken, en heb toen een bewuste 'groene' keuze - 100% waterkracht - gemaakt om naar Elektran over te stappen.

 

--Voor alle duidelijkheid: ik heb geen aandelen Elektran oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit al tig jaar bij de NUON en blijf daar ook lekker zitten. Alle telefoontjes over ovrstappen en contracten laat ik lekker voor wat ze zijn. Ik ben dus een "vrije jongen" en dat betaald zich in JULI dit jaar terug (35% minder betalen).

 

Mijn bezwaar bij de langdurige contracten was altijd "Maar wat als de prijs zakt...?" waarop ik altijd als antwoord kreeg "Maar Meneer, de laatste jaren is de energie prijs 60% gestegen!"

 

Gelukkig voet bij stuk gehouden en overweeg alleen om via UNITED CONSUMERS de korting te gaan pakken van 0,5 ct/Kwh en Kub/Gas.

Je blijft gewoon bij je huidige leverancier, alleen reken je af via U.C. met de korting.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Ik zit al tig jaar bij de NUON en blijf daar ook lekker zitten. Alle telefoontjes over ovrstappen en contracten laat ik lekker voor wat ze zijn. Ik ben dus een "vrije jongen" en dat betaald zich in JULI dit jaar terug (35% minder betalen).

Mijn bezwaar bij de langdurige contracten was altijd "Maar wat als de prijs zakt...?" waarop ik altijd als antwoord kreeg "Maar Meneer, de laatste jaren is de energie prijs 60% gestegen!"

Gelukkig voet bij stuk gehouden en overweeg alleen om via UNITED CONSUMERS de korting te gaan pakken van 0,5 ct/Kwh en Kub/Gas.
Je blijft gewoon bij je huidige leverancier, alleen reken je af via U.C. met de korting.....

ik zit ook al jaren bij de NUON ,kreeg onlangs van de wonigbouw vereniging weer eens een folder van WOON ENERGIE dat zou zgn goedkoper zijn ,iemand ervaring hier mee?vogens de consumenten bond maakt het weing uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast philisatter

Ik wordt gebombardeerd met overstaptelefoontjes.

Ik vertel altijd dat ik bij de NUON "werk" en dat ze toch geen contract onder de personeelskorting kunnen aanbieden.

Dit smoesje werkt altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

United Consumers brengt je onder bij Cogas (nu Electrabel).

De aanbiedingen van UC zijn/wren voor mij niet aantrekkelijk,

omdat ik al bij Cogas zat. Tevreden over Cogas!!!

Even afwachten wat dat wordt met Electrabel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: Johan45
Goeie tip.
Levert wel geen geld op maar bespaart wel tijd. laugh


Nee hoor, ik ben veel sneller: KLIK, Tuut, tuut, tuut......


Ik ben nog sneller, een 000000 nummer neem ik niet eens op!

Als het bekenden zijn spreken ze maar in.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds kort mijn eigen electriciteitsmaatschappij:

 

IMG_0093_k.JPG

 

Hiermee wek ik 75% van ons jaarverbruik op en het openbare net gebruik ik als ´accu´. Overdag, als de zon schijnt, lever ik terug en 's-avonds trek ik weer uit het net.

 

Binnenkort komen er nog collectoren bij voor warm water. Dan gebruik ik ook nog eens minder gas tijdens het douchen cool

 

Voor die laatste paar centen die ik aan de energiemaatschappij betaal blijf ik graag bij de Nuon.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen jammer dat die krengen zo duur zijn, ik zou ze ook graag

gehad willen hebben ondanks dat het lang duurt dat je ze eruit

hebt.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Alleen jammer dat die krengen zo duur zijn, ik zou ze ook graag
gehad willen hebben ondanks dat het lang duurt dat je ze eruit
hebt.

HG CC


Sterker nog, je krijgt je centen er nooit uit.
Zonneenergie en windenergie is helaas niet rendabel in dit landje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...