Ga naar inhoud


Wie stapt er over van energiemaatschappij in 2009?


schans14

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: pukje
Als je logisch nadenkt kan overstappen geen voordeel brengen.

1. . . .
2. Iedere leverancier wil zoveel mogelijk winst maken ,dus passen
zich aan bij de prijs van de concurencie.
3. . . .

resume of je door de hond of kat gebeten wordt je bent altijd zuur


Er zijn nu eenmaal leveranciers die gaan voor weinig omzet en
veel winst, ik zit nu waarschijnlijk bij de club die minder
winst maken
met een grotere omzet, voor mij een win-situatie.

Ik wordt door de waakhond "vastenlastenbond" zeer prettig gebeten.


HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con

Ik wordt door de waakhond "vastenlastenbond" zeer prettig gebeten.


Ik gun het je van harte als het zo is,niet dat je later
verrassingen krijgt als je overstapt zoals geschatte
meterstanden hoog zetten als de prijs hoog is en later met
de echte meterstanden afrekenen als de prijs laag is.

Zo hebben ze nog meer grapjes om via de achterdeur
toch hun winst binnen te krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Switchen heeft zeer zeker zin!! Ik doe dit jaarlijks. Je krijgt iedere keer jaartarieven die erg concurrentieel zijn, of anders een grote (!) tot 340 euro) instapfee. je hebt dan in de meeste gevallen een jaarcontract voor electrisciteit, en meestal een variabel gascontract. Dat is precies wat je nu nodig hebt. Bij je oude leverancier blijven is niet echt slim.

 

Let er ook op dat de prijzen op vergelijkingssites (die je hier waarschijnlijk ook niet mag noemen) vaak lager zijn dan op de website van de leverancier zelf. Ik heb met een paar leveranciers gebeld om te vragen welke prijs ik nou zou krijgen als ik me aanmeldt... en het is dus de prijs op de website (vergelijkingssite) waarop je je aanmeldt. Ze geven vaak wat meer extra korting via zo een vergelijker, om bovenaan, als een van de goedkopere aanbieders te figureren. OK, dat is dus een wetenschap waar je je voordeel mee kan doen.

Ik vraag ook altijd mijn huidige leverancier om me een goed voorstel te doen. Ik doe dit altijd samen met de melding, als het geen goed voorstel is, ik zal switchen. Afgelopen jaar leverde dit bij dezelfde leverancier een goedkoper nieuw contract op!! Zo zie je dus maar dat er geld te verdienen valt!

 

Ik begin meestal ca 3 maanden vooraf te zoeken naar een goedkopere aanbieder voor de volgende 12 maanden. Zelfs al vind je geen goedkopere aanbieder loont het toch te switchen, want dan vang je toch weer de aanmeldpremie!

Denk er om... het licht brandt toch wel, ongeacht de aanbieder!

 

Ik heb nooit problemen gehad door het switchen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Switchen heeft zeer zeker zin!! Ik doe dit jaarlijks. Je krijgt iedere keer jaartarieven die erg concurrentieel zijn, of anders een grote (!) tot 340 euro) instapfee. je hebt dan in de meeste gevallen een jaarcontract voor electrisciteit, en meestal een variabel gascontract. Dat is precies wat je nu nodig hebt. Bij je oude leverancier blijven is niet echt slim.

Let er ook op dat de prijzen op vergelijkingssites (die je hier waarschijnlijk ook niet mag noemen) vaak lager zijn dan op de website van de leverancier zelf. Ik heb met een paar leveranciers gebeld om te vragen welke prijs ik nou zou krijgen als ik me aanmeldt... en het is dus de prijs op de website (vergelijkingssite) waarop je je aanmeldt. Ze geven vaak wat meer extra korting via zo een vergelijker, om bovenaan, als een van de goedkopere aanbieders te figureren. OK, dat is dus een wetenschap waar je je voordeel mee kan doen.
Ik vraag ook altijd mijn huidige leverancier om me een goed voorstel te doen. Ik doe dit altijd samen met de melding, als het geen goed voorstel is, ik zal switchen. Afgelopen jaar leverde dit bij dezelfde leverancier een goedkoper nieuw contract op!! Zo zie je dus maar dat er geld te verdienen valt!

Ik begin meestal ca 3 maanden vooraf te zoeken naar een goedkopere aanbieder voor de volgende 12 maanden. Zelfs al vind je geen goedkopere aanbieder loont het toch te switchen, want dan vang je toch weer de aanmeldpremie!
Denk er om... het licht brandt toch wel, ongeacht de aanbieder!

Ik heb nooit problemen gehad door het switchen.


Maar nu heb je het over Zweden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik later dit jaar wel eens overstap. Voorlopig alles nog bij electrabel (Belgie), en dat houd in dat ik meer betaal als een ander. Dat moet omlaag.

Maar ik ga wel gas en electriciteit splitsen en bij twee verschillende maatschappijen onderbrengen.

En wie weet koop ik later dit jaar een pelletkachel, dan ben ik van gas niet meer afhankelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
... voor mij een win-situatie.

Nu maak je mij toch wel heel erg nieuwsgierig wat jij nu onder 'een win-situatie' verstaat.
Dan bedoel ik niet de tekstuele uitleg maar het voordeel in klinkklare munt.
Naar mijn mening is het toch zo dat je alleen korting krijgt over de verbruikskosten en niet over het transport.
En juist dit laatste maakt een behoorlijk groot deel uit van de energienota.
Kun je aangeven wat je nu in 2009 t.o.v. je vorige leverancier in procenten / bedragen aan kosten bespaard?

Om een goed vergelijk te krijgen hierbij de NUON tarieven 2009.

De teruggave energiebelasting geldt voor een elektriciteitsaansluiting met verblijfsfunctie. De tarieven 'inclusief energiebelastingprijzen' gelden tot 10.000 kWh verbruik.
Tariefsoort excl. energiebelasting incl. energiebelasting
Continu tarief 0,1170 . . . . . . . . . 0,2461
Vastrecht per maand 1,99
Teruggave energiebelasting per maand 31,59

Nuon Gas
Hieronder ziet u de tarieven per tariefsoort. Deze gelden voor gasregio A. De tarieven 'inclusief energiebelastingprijzen' gelden tot 5.000 m³ verbruik.
Tariefsoort excl. energiebelasting incl. energiebelasting
G1 tarief 0,5159 . . . . . . . . . 0,7039
G2 tarief 0,5179 . . . . . . . . . 0,7059

Vastrecht per maand 2,49

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Maar nu heb je het over Zweden.


iet alleen... ik heb het ook over Nederland... Ik Zweden kan dit al veel langer, dus de markt is daar al wat "normaler" dan de Nederlandse. Maar in Nederland doe ik dit dus ook... en met veel succes.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Con
... voor mij een win-situatie.

Nu maak je mij toch wel heel erg nieuwsgierig wat jij nu onder 'een win-situatie' verstaat.
Dan bedoel ik niet de tekstuele uitleg maar het voordeel in klinkklare munt.
Naar mijn mening is het toch zo dat je alleen korting krijgt over de verbruikskosten en niet over het transport.
En juist dit laatste maakt een behoorlijk groot deel uit van de energienota.
Kun je aangeven wat je nu in 2009 t.o.v. je vorige leverancier in procenten / bedragen aan kosten bespaard?

Om een goed vergelijk te krijgen hierbij de NUON tarieven 2009.

De teruggave energiebelasting geldt voor een elektriciteitsaansluiting met verblijfsfunctie. De tarieven 'inclusief energiebelastingprijzen' gelden tot 10.000 kWh verbruik.
Tariefsoort excl. energiebelasting incl. energiebelasting
Continu tarief 0,1170 0,2461
Vastrecht per maand 1,99
Teruggave energiebelasting per maand 31,59

Nuon Gas
Hieronder ziet u de tarieven per tariefsoort. Deze gelden voor gasregio A. De tarieven 'inclusief energiebelastingprijzen' gelden tot 5.000 m³ verbruik.
Tariefsoort excl. energiebelasting incl. energiebelasting
G1 tarief 0,5159 0,7039
G2 tarief 0,5179 0,7059

Vastrecht per maand 2,49


Gisteren opgezocht. Greenchoice (Nederland) biedt hetvolgende aan... Alle bedragen inclusief BTW en Energiebelasting. Leveringstarieven dus, NIET Netwerktarieven.

El piektarief : 0.1728 euro/kwh
El Daltarief : 0.1371 euro/kwh
Gas regio2 : 0.5657 /m3
Vastrecht voor zowel gas als electrisch : 0.00 euro

Teruggave energiebelasting is voor iedereen hetzelfde (je moet een electriciteitsaansluitying hebben) en je netwerkkosten hangen af van de regio waarin je woont. Dus, vergelijk zelf en zie wat er te verdienen valt!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu het probleem met het vergelijken van de tarieven.

Het is een wirwar van getallen die vaak niet te doorgronden zijn.

Om het nu toch goed te kunnen vergelijken denk ik dat je met steeds dezelfde benamingen moet werken.

Ik ga er dus vanuit dat ik een continuetarief gebruik want ik heb geen dag- en nachtmeter.

Dus ik betaal in 2009 voor het continuetarief standaard stroom:

excl. energiebelasting 0,1170

incl. energiebelasting 0,2461

 

Ik betaal voor gas in gasregio A:

excl. energiebelasting 0,5159

incl. energiebelasting 0,7039

 

Dus als ik dan de door Sverige vermelde cijfers hiernaast leg dan is de genoemde aanbieding nou niet bepaald goedkoper en zijn de cijfers ook niet goed te vergelijken omdat het hierbij uitsluitend om het piek- daltarief gaat. Ik denk dat ik bij Nuon nog helemaal niet zo verkeerd zit of kan iemand het mij beter vorrekenen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen vaste afgesproken (termijn)tarief.

Je hebt een enkele meter omdat je geen gebruik maakt van een nachttarief. Dan betaal je een tarief, geldend voor 24 uur per

dag.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dat is nu het probleem met het vergelijken van de tarieven.
Het is een wirwar van getallen die vaak niet te doorgronden zijn.
Om het nu toch goed te kunnen vergelijken denk ik dat je met steeds dezelfde benamingen moet werken.
Ik ga er dus vanuit dat ik een continuetarief gebruik want ik heb geen dag- en nachtmeter.
Dus ik betaal in 2009 voor het continuetarief standaard stroom:
excl. energiebelasting 0,1170
incl. energiebelasting 0,2461

Ik betaal voor gas in gasregio A:
excl. energiebelasting 0,5159
incl. energiebelasting 0,7039

Dus als ik dan de door Sverige vermelde cijfers hiernaast leg dan is de genoemde aanbieding nou niet bepaald goedkoper en zijn de cijfers ook niet goed te vergelijken omdat het hierbij uitsluitend om het piek- daltarief gaat. Ik denk dat ik bij Nuon nog helemaal niet zo verkeerd zit of kan iemand het mij beter vorrekenen?


Als je slechts 1 teller hebt op je energiemeter (of er wordt slechts 1 teller gebruikt) dan heb je inderdaad het gewone standaardtarief.

Afhankelijk van waar je woont scheelt de gastoeslag...

Ik heb even een fictieve berekening voor je gedaan, met een enkeltariefmeter...wel met mijn postcode, dus het gas zalbij jou wat goedkoper zijn, omdat dat hier de allerduurste regio is.
Ik heb ook de verbruikscijfers maar gewoon laten staan opde standaardwaarden...

Ik zie dan :

electrisch incl btw en energiebelasting : 0.19812
Gas voor regio2 incl btw en energiebelasting : 0.5688

Dus... even grof gerekend. Als je 3500 kwh stroom gebruikt scheelt dat met de kwh prijs net geen 168 euro per jaar.
Met gas scheelt het 162 euro als je 1300 m3 gas zou gebruiken.

Vastrecht voor de levering heeft Greenchoice (wat ik in dit voorbeeld gebruikte) niet. Je kan dus 330 euro besparen op je energierekening... zonder dat je er wat voor hoeft te doen!

Voor de beste prijzen moet je wel aanmelden via een vergelijkingssite als gaslicht.com of prizewize.nl
Daar kan je dan je eigen gegevens invullen en zie je de exacte verschillen.....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag hetvolgende middels mail binnen, wie het weet

mag het zeggen (Greenchoice);

 

De energieprijzen zijn de afgelopen maanden fors gedaald. Als trouwe klant van Greenchoice bieden wij u graag de mogelijkheid hiervan te profiteren.

 

 

Vaste prijs 3 jaar

Leveringstarief

Incl. BTW en energiebelasting

 

Groene stroom enkel per kWh

€ 0,07

€ 0,2124

 

Groene stroom piek per kWh

€ 0,09

€ 0,2362

 

Groene stroom dal per kWh

€ 0,05

€ 0,1886

 

Groen gas per m³(incl regiotoeslag)

€ 0,34

€ 0,5926

 

Vastrecht per maand per produkt

€ 3,00

€ 3,57

 

 

 

Indien u hier voor kiest heeft u de scherpste 3-jaars aanbieding in de markt en weet u waar u aan toe bent met uw energiekosten tot 2012. Uiteraard betreft dit 100% groene energie en blijft u verzekerd van onze uitstekende service.

 

Bizar zo laag, toch?

 

HG CC

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...