Ga naar inhoud


Wie stapt er over van energiemaatschappij in 2009?


schans14

Aanbevolen berichten

Ik heb zo eens op een vergelijkings site gekeken, en die geeft aan dat ik meer dan 300 euro op jaarbasis kan uitsparen, als ik overstap van eneco naar een andere leverancier.

 

De vraag is natuurlijk: hoe makelijk gaat dit? iemand ervaring hiermee?

 

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik ben ooit eens overgestapt van eneco naar caplare, heb ik nu nog spijt van, ben wel weer terug bij eneco, maar die gasten van caplare hebben me goed genaait door opeens mn meterstanden te schatten ipv de standen te vragen, resultaat: 2000 euro betalen.

 

nadat ik een brief heb gestuurd met de juiste standen kreeg ik zelfs geld terug, alleen dat duurde nog al lang en die 2000 euro moest ik nog steeds betalen.

 

ze begonnen zelfs te dreigen met een incasso bureau.

 

uiteindelijk hebben ze het zo weten te draaien (incasso kosten enzo) dat ik nog 400 euro bij moest betalen, en ik betaalde al 230 euro/mnd

 

ik ben nu weer terug bij eneco en betaal nog maar 150 euro wat ik gewend bent te betalen.

 

het is een administrative puinhoop bij een hoop van die bedrijven.

 

een tip: doe het niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

werd vanmorgen nog gebeld door de Nederlanse Energe Matschapij

 

ze konden mij gas leveren tegen inkoopsprijs........nou ik trap daar niet in.....wat moet hun inkoopsprijs zijn dan???

 

aan het einde betaal je toch het verschil.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt -in een verder verleden- naar een andere energieleverancier. Daar heb ik geen spijt van. De boardregels verbieden om de naam te noemen, helaas.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@topicstarter: je bent aan het schreeuwen, caps lock uitzetten graag.

 

Anyway: stond laatst in de krant dat overstappen vaak niet loont, ook meerjarencontracten niet.

 

Mocht iemand je bellen met de vraag of je wilt overstappen, vraag dan even of de firma ook een Belgisch filiaal heeft, daar dalen de gasprijzen met 25 procent, bij ons gaat een eventuele daling pas 1 juli in. mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog ter info: ik kreeg vandaag de jaarafrekening binnen, 239 Euro terug! komt door de zeer zachte winter.

 

Termijnbedrag is wel verhoogd met 10 harde Euro naar 182,-- per maand, dat is dus het gevolg van de verhoging omdat die uitgaat van een peiling van een half jaar geleden toen de prijzen nog erg hoog lagen.

 

Hoe dan ook, ik blijf bij dezelfde maatschappij.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schans14
Ik heb zo eens op een vergelijkings site gekeken, en die geeft aan dat ik meer dan 300 euro op jaarbasis kan uitsparen, als ik overstap van eneco naar een andere leverancier.

De vraag is natuurlijk: hoe makelijk gaat dit? iemand ervaring hiermee?


Overstappen heeft geen zin, de paar procent die zij verschil kunnen maken valt in het niet met de transportkosten, belastingen etc. Vooral die agressieve bedrijven als de NEM (misbruikmakend van deze afkorting) zijn mij een doorn in het oog. Ze claimen samen te werken met de lokale utility (nogal wiedes aangezien deze voor het transport zorgen) terwijl het gewoon een concurrent is.

Mijn advies: trap er niet in, voor een leek is de hele materie gewoon te ondoorzichtig, blijf lekker zitten waar je zit, sluit geen langlopende contracten af en kijk over een paar jaar nog eens of er ondertussen al een echt prijsverschil is onstaan.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wissel niet, en ben al enige tijd bij energiedirect, bevalt me goed, ze hebben wel geprobeert om het e.e.a. voor drie jaar vast te zetten, maar daar trap ik niet in.

Nu de olieprijs sterk omlaag gegaan is zullen de energieprijzen ook wel weer dalen

 

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht jaren geleden ook eens slim te zijn om van Nuon naar een andere leverancier over te stappen.

Was een door e COOP ondersteunde en gepromote aktie.

Bleek de nieuwe leverancier binnen een jaar failliet te gaan en toen nam Nuon de touwtjes weer in handen want we hadden immers energie nodig.

Dit heeft me handen met geld gekost want dan ben je aan de goden (of beter gezegd aan de boeven) overgelaten.

Stelregel was daarna, nooit meer overstappen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn sinds vorig jaar "lid" van de vastelastenbond.

Die zoekt konstant naar de goedkoopste/beste leverancier

en houdt ook in de gaten wanneer opgezegd moet worden.

 

Weer een zorg minder.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je logisch nadenkt kan overstappen geen voordeel brengen.

 

1. de energie loopt over de energiebeurs in switserland dus

iedereen betaald de zelfde prijs.

2. Iedere leverancier wil zoveel mogelijk winst maken ,dus passen

zich aan bij de prijs van de concurencie.

3.energie belasting,btw,transport is bij iedereen het zelfde.

 

resume of je door de hond of kat gebeten wordt je bent altijd zuur

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje, naar mijn idee ga je even voorbij aan introductieacties om een klantenbestand op te bouwen. Als je tijdig wisselt kun je hierdoor leuke voordeeltjes halen. Als je geen zin hebt om zelf veel tijd te verliezen aan het zoeken van de juiste voordeeltjes is die club een mooie oplossing.

 

Het zal vast geen honderden euro's schelen maar paar tientjes is altijd leuk om een avond van uit eten te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...