Ga naar inhoud


waar is tv vlaanderen toch mee bezig ???


Gast digibom

Aanbevolen berichten

vanaf 2 februari 2009 wordt analoge tv via telenet weer wat duurder,

dan kost het jaarlijks net geen 180€. (om juist te zijn 172,79€)

Sociaal tarief wordt dan 103.96€

 

digitaal is dacht ik net geen 160€. (om juist te zijn 159.94€)

Sociaal tarief wordt dan 96,23€

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: digitaal kijker
vraag die men ook kan stellen is,
met welke ontvanger kijkt die,
kijkt die met een DB500S en scart dan begrijp ik z'n antwoord,
die heeft een minder goed beeld door dan andere ontvangers,
ik kijk via HDMI en ik zie ook soms eens bij snelle bewegingen dat de bitrate te laag is,maar over het algemeen is dat beeld goed.
als je weet hoe het is en je wilt beter beeld dan vrees ik dat je naar indi/telenet moet gaan,
spijtig van de aankoop van je sat instalatie maar dat wist je op voorhand als je er aan begon.
je kan het beeld ook bekijken in de winkel of bij vrienden enzo.


Ik sluit me hier bij aan.
Heb een 43" FullHD Philips LCD het beeld is haar scherp. Met als ontvanger een DM600.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

van mij mogen ze gerust zo bezig blijven , goed beeld , genoeg zenders , voor weinig centjes , je moet wel kijken naar de kwaliteit van de decoders ( het verschil in beeldkwaliteit kan groot zijn ) en de kabel die krijgen hun aangetekend briefje met de vriendelijke vraag dat ze hun rommel komen halen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: digitaal kijker
vraag die men ook kan stellen is,
met welke ontvanger kijkt die,
kijkt die met een DB500S en scart dan begrijp ik z'n antwoord,
die heeft een minder goed beeld door dan andere ontvangers,
ik kijk via HDMI en ik zie ook soms eens bij snelle bewegingen dat de bitrate te laag is,maar over het algemeen is dat beeld goed.
als je weet hoe het is en je wilt beter beeld dan vrees ik dat je naar indi/telenet moet gaan,
spijtig van de aankoop van je sat instalatie maar dat wist je op voorhand als je er aan begon.
je kan het beeld ook bekijken in de winkel of bij vrienden enzo.


Ik sluit me hier bij aan.
Heb een 43" FullHD Philips LCD het beeld is haar scherp. Met als ontvanger een DM600.

mvg


Ik heb een 32" samsung , heb overal goed beeld op , alleen jammer genoeg meestal niet op de vlaamse zenders van tvv . Bij TN zeggen ze 8 mbit voor vlaamse zenders zoals bij INDI , maar gegarandeerd die ellendige ( wel veel minder ) blokjes bij beelden met veel detail ( water , ook sportwedstrijden met snelle beelden enz .


Ik heb sat gezet omdat zeer velen in m'n vriendenkring dit gebruiken . Verschil in beeldkwaliteit zal er zeker zijn tussen ontvangers en tv's. Maar iedereen klaagt regelmatig over digitale artefacten , en daar kunnen die toestellen niet veel aan doen .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben mij terdege bewust dat ontvangers en tv's een verschil in kwaliteit kunnen hebben maar... hoe leg je dan uit dat met 100% dezelfde ontvanger-tv-setup de kwaliteit op BBC1 en ARD zo geweldig is en op de Vlaamse zenders slecht? Het veldrijden op VT4 is écht het beste voorbeeld! Nu kan ik mij eigenlijk niet echt uitspreken of dit via de kabel of iptv ook slecht is, ik kan niet echt vergelijken. Maar soms heb ik het gevoel dat het zelfs via analoge kabel beter is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev


Geef ze tijd (ik vrees zelfs veel tijd), maar als ze verdergaan zoals ze bezig zijn en stap voor stap groeien, wordt het weldegelijk een speler om rekening mee te houden. En maak je niet ongerust: prime en 11 komen er heus wel eens bij dan. Dat is een kwestie van genoeg klanten vergaren. Binnen x-jaar is de markt verzadigd; iedereen heeft zn keuze dan gemaakt en belgen veranderen niet graag. Dus dan zullen de providers op zoek moeten naar nieuwe inkomstenbronnen en het aanbieden van je eigen kanalen op andere platformen is dan een goede oplossing.


Daar hoop ik dus ook op. Naar het voorbeeld van Film/Sport1 en Eredivisie Live bij CDS zou men met Prime en 11 ook kunnen gaan via TVV. Dan moet je nog steeds bij de aanbieder (respectievelijk Telenet en Belgacom) zijn voor het hele aanbod te hebben. Het is natuurlijk niet de ideale oplossing maar als het ooit zal gebeuren zie ik het in dit format gebeuren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: voodoodoll
Origineel bericht van: Davev



Daar hoop ik dus ook op. Naar het voorbeeld van Film/Sport1 en Eredivisie Live bij CDS zou men met Prime en 11 ook kunnen gaan via TVV.


Dat zou kunnen , maar de exclusiviteitsrechten liggen bij de twee grote , en die beslissen daarover . Ik zie het de eerste decenia nog niet gebeuren smile.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben al ietwat meer dan één jaar TVV-klant, en nog steeds tevreden. Vroeger was ik er als één van de eerste in mijn regio erbij om een digibox bij telenet te nemen en een full-abo.

Dat kostte me ong. 45 eur bovenop de jaarlijkse kabelprijs.

De werking van de digibox met al z'n problemen trok ons het bloed onder de nagels, die dingen zijn waardeloos en onze Topfield 7710HDPVR is, ondanks z'n mankementjes, daar tegenover een bestseller.

En een telefoontje naar de helpdesk duurde soms driekwart uur voordat je een persoon aan de lijn had met steeds hetzelfde antwoord: effe de stekker eruit.

Je kaartje via website heractiveren? Vergeet het, weeral 45 min. het telenetbandje beluisteren.

Bij TVV heb ik de hardware gekozen mét flexview dat niet door TVV bepaald wordt.

Als ik de prijs vergelijk: voor het gewone kabelabonnement bij telenet (=180/12) aan 15 eur/maand voor de gewone basiszenders heb ik voor dezelfde prijs het pluspakket bij TVV mét Boomerang, de zalige MTV2, VH1, en toegeven als toetje, de sexchannels.

Inderdaad, je mist enkele zenders waaronder een goede filmzender. Maar daarvoor heb ik géén extre 45 eur per maand voor over.

Prijs/kwaliteit is bij TVV volgens mij in orde.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs/kwaliteit is bij TVV volgens mij in orde.

 

Eerlijke review en eerlijke conclusie ! Dankzij TVV, kunnen

wij ontsnappen aan het politieke duopolie van de 2

monopolisten. Ik weet het, waarschijnlijk moeilijk

begrijpbaar voor onze Noorderburen, maar hier in Belgie zijn

absurde situaties schering en inslag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

1 Prijs/kwaliteit is bij TVV volgens mij in orde.

2. Dankzij TVV, kunnen
wij ontsnappen aan het politieke duopolie van de 2
monopolisten. Ik weet het, waarschijnlijk moeilijk
begrijpbaar voor onze Noorderburen, maar hier in Belgie zijn
absurde situaties schering en inslag...


1 Ja, maar enkel voor het basispakket
2. Inderdaad, maar graag nog een DVB-T aanbieder erbij om toch enige concurrentie te hebben, want daar moeten wij klanten het van hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji

2. Inderdaad, maar graag nog een DVB-T aanbieder erbij om toch enige concurrentie te hebben, want daar moeten wij klanten het van hebben.


Ben ik volledig mee akkoord . En al zouden ze wat duurder zijn dan de 2 groten , ik stap direct over , ik betaal graag iets voor kwaliteit en hardware keuze wink ( Heb ik bij telenet en bgc niet ).

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jullie geloven wss ook nog dat de beeldkwaliteit bij dvbt hetzelfde blijft als ze daar een leefbaar commercieel pakket moeten opzetten. Vergeet niet dat er ook bij dvbt beperkingen zijn betreffende bitrates/bandwidth.

 

Offtopic: Het zou beter zijn als er wat grondige hervormingen gebeurden in het telefoonnet (netwerk operator onafhankelijk maken zals bij electriciteit/gas): dan zouden de alternatieven als championnen uit de grond schieten.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...