Ga naar inhoud


waar is tv vlaanderen toch mee bezig ???


Gast digibom

Aanbevolen berichten

dan is die beter dat hij hem een DVB-T kaartje koopt of een dreambox 8000 waar hij alles kan instoppen van DVB-* kaartjes en opnemen.

of overgaan naar telenet die zit te prutsen sinds paar weken,

er is veel gestoord beeld op één SD en HD en andere zenders.

leuk als je iets wilt opnemen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: aquasat
Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: digitaal kijker
dat probleem van die rtbf en rtl zenders is iets wat hier al ter sprake is gekomen,
tvv heeft geen hotbird ondersteuning op hun goedgekeurde ontvangers en voegen die dus ook niet toe,
moesten die op astra 19.2 of 23.5 gezeten hebben dan konden ze die toevoegen op de TVV kaart.

Da's dus puur een kwestie dat ze hun eigen hardware, die minder mogelijkheden heeft dan andere niet willen benadelen.
Ze kunnen dus wel, als ze willen.


Met een MPEG2 ontvanger kan je geen MPEG4 zenders bekijken.


maar ze verkopen wel een mpeg4 ontvanger hé wink
dan kunnen ze daar reclame mee maken,
is gewoon omdat hun standaart systeem niet is aangepast voor hotbird.
of gaan ze binnen 6 maand weer een positie bij toveren en een nieuwe schotel aanbieden met 4 satposities,
op den duur gaan mensen zeggen,waar zijn ze mee bezig elke keer die veranderingen moeten doen voor meer zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ze zenden wel geen enkele programma in HD uit, dus veel ga je niet missen.

 

Hetzelfde met één HD ze zijn al meer dan een half jaar geupscald HD (FAKE) aan het uitzenden. madmad

 

En wat ben je met één+ en ketnet/canvas+ die zenden maar zo'n twee uur per avond uit en soms zelf niets, moet men daarvoor een transponder huren voor zo'n zenders. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

is gewoon omdat hun standaart systeem niet is aangepast voor hotbird.
of gaan ze binnen 6 maand weer een positie bij toveren en een nieuwe schotel aanbieden met 4 satposities,
op den duur gaan mensen zeggen,waar zijn ze mee bezig elke keer die veranderingen moeten doen voor meer zenders.

Inderdaad, en dat is dus wat ik hen verwijt.
Het is niet omdat zij geen setje met Hotbird, Astr1, 2 en 3 aanbieden dat ze mij als klant dan maar die mogelijkheid moeten ontzeggen om La Une/La Deux/RTL-TVi te hebben.
Ja, in theorie zou ik nu nog eens een Télésat kaart kunnen bijnemen.
Maar zeg nu eerlijk, dan begint TVV toch wel echt concurrentieel achter te lopen tov. analoge kabel, want daar heb je die zenders wel standaard erbij.
En TVV + Télésat is al een dure aangelegenheid, zeker als je weet dat je dan nog technische problemen kunt hebben, als je 2 tuners hebt, en die beiden van elke zendergroep moeten kunnen opnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
dan is die beter dat hij hem een DVB-T kaartje koopt of een dreambox 8000 waar hij alles kan instoppen van DVB-* kaartjes en opnemen.
of overgaan naar telenet die zit te prutsen sinds paar weken,
er is veel gestoord beeld op één SD en HD en andere zenders.
leuk als je iets wilt opnemen.

Ik heb hier al eens getest met een DV-T antenne, maar dat gaf geen bevredigend resultaat.
Met een buitenantenne zou het misschien wel lukken, maar er is ook nog het visuele aspect natuurlijk.
Er staat al een schoteltje op mijn terras, ik wil daar niet nog eens een antenne naast.
Dat lost trouwens alleen het probleem op van La Une / La Deux en de VRT + zenders, niet dat van de HD zenders die ontbreken, noch dat van RTL-TVi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9
Ja maar ze zenden wel geen enkele programma in HD uit, dus veel ga je niet missen.

Hetzelfde met één HD ze zijn al meer dan een half jaar geupscald HD (FAKE) aan het uitzenden. madmad

En wat ben je met één+ en ketnet/canvas+ die zenden maar zo'n twee uur per avond uit en soms zelf niets, moet men daarvoor een transponder huren voor zo'n zenders. confused

Ik zie een klaar en duidelijk verschil tussen één en één HD bij TV Vlaanderen, en dat komt omdat de bitrate zo laag ligt voor de Vlaamse zenders (3-4 Mbs voor één SD tov. 11 Mbps voor één HD), terwijl die laatste al in een efficiëntere codering doorgestuurd wordt (H264 tov. MPEG2).

Ten tweede vind ik dat je veel te snel beslist dat zenders geen zin hebben.
Mag ik als kijker nog beslissen dat één+ en Ketnet/Canvas+ wel degelijk nut hebben, ook al is het maar een paar uur per dag dat ze uitzenden ?
Denk je dat ik nood heb aan Jimjam of NASN ?
Ik ga daarom ook niet zeggen dat ze die zenders dan maar moeten schrappen.
Ketnet/Canvas HD is een publieke zender en daarom voor veel mensen aantrekkelijk, het compenseert ook voor de lage bitrate die je anders op Canvas krijgt.

eenkv1.jpg
w766.png

eenhdli6.jpg
w766.png


(op zo'n klein venstertje zie je het verschil niet duidelijk tussen één en één HD, maar dit ging erom om het verschil in bitrate te tonen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik ben al sinds mei bij TVV, en ik vind toch dat er enkele zaken mogen verbeteren bij TVV


"HD in de beste kwaliteit en de hoogste definitie" met Philips HD receivers die niet eens 1080 lijnen aankunnen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ZOOM
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik ben al sinds mei bij TVV, en ik vind toch dat er enkele zaken mogen verbeteren bij TVV


"HD in de beste kwaliteit en de hoogste definitie" met Philips HD receivers die niet eens 1080 lijnen aankunnen!


Je ben wel vrij in keuze van hardware. OK de tuners van TVV zijn handig voor de leek, maar kijk eerst eens rond voor U koopt. Doe je toch hopelijk met al uw aankopen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ZOOM
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik ben al sinds mei bij TVV, en ik vind toch dat er enkele zaken mogen verbeteren bij TVV


"HD in de beste kwaliteit en de hoogste definitie" met Philips HD receivers die niet eens 1080 lijnen aankunnen!


dat ligt aan die ontvanger wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
maar kijk eerst eens rond voor U koopt. Doe je toch hopelijk met al uw aankopen.


Ik ben abonnee van het eerste uur en had toen zo'n doos gekocht met een schoteltje van 55cm en een Philips ontvangertje. En ja, ik kon naar de vlaamse zenders kijken via sat.
Het is pas toen ik bij iemand ging kijken die een volwaardige uitrusting had dat mijn ogen opengegaan zijn: Grotere schotel, meerdere satellieten ontvangen, zelf bepalen waar mijn zenders staan, groot overzicht van zenderlijsten per satelliet, verschillende groepen zenders kunnen samenstellen, een externe harde schijf via usb kunnen aansluiten etc etc etc...

Inmiddels staat mijn setje bij een (oudere) buurman en ben ik de fiere bezitter van een Bigbisat met 4 koppen en een TM6800 HD receiver met alles er op en er aan
Link naar reactie
Delen op andere sites

All,

 

Ik denk dat bepaalde mensen NOOIT tevreden zullen zijn.

 

Alphasat.

 

 

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: Paullo
En wat zou je willen dat we daar hier op zeggen.

 

Als je niet tevreden bent over het aanbod van TVVlaanderen en meent dat het gras elders groener is, dan zie ik niet in wat je ervan weerhoudt om over te stappen naar Telenet of Belgacom-tv.

 

Greets.

 

Helemaal mee eens, ik versta ook niet goed wat deze leden wel verwachten. Ze wisten toch wat ze zouden krijgen via TVV toen ze hun abonnement afsloten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...